Jump to content

Machinist vergeet te stoppen

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb er wel eens last van de machinisten niet willen stoppen op een station. Of het lijk iniedergeval zo.

Zonet heb ik trein 7272 met +10 binnen genomen te Hengelo. En omdat ik toen hij het perron 302a opreed ik gelijk sein 150 veilig zette. Vond de mcn het leuk om door te rijden :angry: Heb dit ook al eens eerder gehad met een IC te Almelo. Hij reed spoor 202a op ik zette sein 66 veilig. IC stopte niet meer :(

Het is mij tot nu toe alleen bij vertraagde treinen gebeurd omdat ik die vaak meteen door veilig geeft zodat ze sneller kunne door rijden.

Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben. Want alleen het sein op rood houden kan soms alleen maar meer vertraging geven dan nodig is ;)

Posted

Op het ogenblik herzien we een kritisch gedeelte van de kode, dat ons (en jullie!) veel meer mogelijkheden biedt. Aan de bediening van het tableau verandert natuurlijk niets, het is meer hoe de treinen reageren.

Dit naar aanleiding van een idee dat we hadden voor Amsterdam en ik dringend ook in Hengelo wil hebben.

De "doorrijd" bug heeft daar ook mee te maken en zullen we onderzoeken als we deze grote stap in de code rond hebben.

We zijn net bezig met het herzien van de data rondom de opstelsporen zoals tractie hengelo etc. Dan gaat het de grote test in en kijken we wat de betatesters ervan vinden.

eind volgende week hopen we dit af te hebben.

en ja, er komen weer een bundeltje pagina's erbij in de gebruiksaanwijzing.

Posted

Oke dan weet ik genoeg bedankt voor de info :D En succes met het goed afronden van die grote update ;)