Jump to content

Niet kunnen connecten met multiplayer

Recommended Posts

Posted

Hallo allen,

Ik heb het hierover met Richard ook al even gehad via Skype, maar hij kon zo 123 niks raars vinden.

Als eerste: Ik werk met een Macbook en draai daar Bootcamp met Windows XP SP2

Ik probeer een multiplayer te starten. Deze komt bij de MP-client niet in het lijstje te staan. Als ik dan via de MP-client direct met de server-code probeer te connecten, zie ik en Bonn zelf dat er iemand probeer te connecten (het gele vierkantje wordt groen met een 1 erin, maar deze wordt meteen weer geel). De MP-client krijgt dan deze foutmelding: unable to connect: there are either no plugins or not compatible with the server

Als ik hetzelfde probeer met Gelsenkrichen, komt de server wel in de lijst te staan, maar blijft de MP-client oneindig connecten...

Met Hengelo werkt het wel, maar dat blijkt een oude MP te zijn.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

Posted

Hallo allen,

Ik heb het hierover met Richard ook al even gehad via Skype, maar hij kon zo 123 niks raars vinden.

Als eerste: Ik werk met een Macbook en draai daar Bootcamp met Windows XP SP2

Ik probeer een multiplayer te starten. Deze komt bij de MP-client niet in het lijstje te staan. Als ik dan via de MP-client direct met de server-code probeer te connecten, zie ik en Bonn zelf dat er iemand probeer te connecten (het gele vierkantje wordt groen met een 1 erin, maar deze wordt meteen weer geel). De MP-client krijgt dan deze foutmelding: unable to connect: there are either no plugins or not compatible with the server

Als ik hetzelfde probeer met Gelsenkrichen, komt de server wel in de lijst te staan, maar blijft de MP-client oneindig connecten...

Met Hengelo werkt het wel, maar dat blijkt een oude MP te zijn.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

Ik heb zat problemen met Multiplayer gehad, maar dat was vaak aan mezelf te wijten of een onbeholpen firewall pakket B)

Eerst even een hele domme vraag:

ik haal uit jouw probleemstelling niet met welke Multiplayer je de verbinding probeer te maken.

Heb even een ander zitten proberen, en datgene wat jij noemt treedt alleen op met de 'oude' Multiplayer client (versie 2)

In MP v2 krijg ik via de makkelijke manier inderdaad niets in beeld, en bij verbinden op server-code of IP adres de foutmelding die jij noemt

Voor Bonn, Gelsenkirchen, Andernach en Hürth-Kalscheuren zijn er inmiddels plugins voor MP versie 3.

Deze werkt wat Bonn betreft in ieder geval. Dat heb natuurlijk voor de zekerheid nog even nagekeken.

Ik denk zomaar dat de oude MP v2 niet meer met deze sims kan en wil werken.

Maar kort: welke MP versie gebruik je hiervoor?

Erwin

Posted

Ik gebruik de meest nieuwe multiplayer (gisteravond gedownload, voor het spelen)

Ik ga nu zowel Bonn als de MP geheel deïnstalleren (incl. plugins, die haalt de un-installer niet weg), en dan nog een keer proberen. Dit heb ik gisteravond ook al een keer gedaan, maar wie weet..

Posted

Ik gebruik de meest nieuwe multiplayer (gisteravond gedownload, voor het spelen)

Ik ga nu zowel Bonn als de MP geheel deïnstalleren (incl. plugins, die haalt de un-installer niet weg), en dan nog een keer proberen. Dit heb ik gisteravond ook al een keer gedaan, maar wie weet..

Tipje: even afhankelijk van je (software) firewall na de herinstallatie controleren of Simulaties alle kanten op mogen communiceren.

Dat fijne pakketje op mijn systeem zet het na elke installatie of update terug naar Alleen Uitgaand. Tja, en dan doet hij het niet meer.

Ik ga er verder vanuit dat Richard alle stappen met je doorlopen heeft wat betreft de router. Vast IP adres op de Mac, poortjes router en firewall op TCP/UDP (UDP is straks nodig voor Line Operations) en naar het vaste IP laten doorsturen.

Ik noem het gewoon even, je weet nooit of het net de missing link is.

Zelf dacht ik van de week een hele range aan poortjes opengezet te hebben. Jammer, zat op de verkeerde plek te harken en liet de router een poort nummer naar een ander poort nummer vertalen. En ik maar aan mijn haren trekken niet begrijpend waarom het niet werkte. B)

Erwin

Posted

Hoi Erwin,

Ja, ik heb de benodigde poort openstaan (TCP/UDP).

edit: Het werkt! Na het nogmaals herinstalleren van de MP3, werkt het nu helemaal! Ik denk dat er tijdens de installatie iets niet helemaal goed is gegaan... In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Posted

Hoi Erwin,

Ja, ik heb de benodigde poort openstaan (TCP/UDP).

edit: Het werkt! Na het nogmaals herinstalleren van de MP3, werkt het nu helemaal! Ik denk dat er tijdens de installatie iets niet helemaal goed is gegaan... In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Hartstikke mooi.

Misschien inderdaad iets fout gegaan, mogelijk met rechten. Wie zal het zeggen.

In ieder geval ben je gered

En graag gedaan.

Erwin