Jump to content

Trein 66074

Recommended Posts

Posted

Ik heb hier een trein 66074, afkomstig uit Zp. Volgens het dienstregelingsscherm (F12) wil deze naar Odz om daar trein 7274 te worden. Deze rit heeft ook een stop te Hglo. De rangeeropdrachten in Odz ontbreken echter, én de trein is een half uur te laat om de 7274 te worden. De "echte" trein 7274 komt echter ook al voort uit trein 7261 (Zp-7261-Odz-7274-Hgl-7263-Odz-7276-Zp). Moet trein 66074 niet naar tractie in Hgl of zo?

EDIT: trein 7263 en trein 66074 willen tegelijkertijd naar Odz. Trein 7263 heeft géén stop te Hglo, trein 66074 wel.

Versie dienstregeling september 2011, simulatiedatum vrijdag 12 mei.

Posted

Ik heb hier een trein 66074, afkomstig uit Zp. Volgens het dienstregelingsscherm (F12) wil deze naar Odz om daar trein 7274 te worden. Deze rit heeft ook een stop te Hglo. De rangeeropdrachten in Odz ontbreken echter, én de trein is een half uur te laat om de 7274 te worden. De "echte" trein 7274 komt echter ook al voort uit trein 7261 (Zp-7261-Odz-7274-Hgl-7263-Odz-7276-Zp). Moet trein 66074 niet naar tractie in Hgl of zo?

EDIT: trein 7263 en trein 66074 willen tegelijkertijd naar Odz. Trein 7263 heeft géén stop te Hglo, trein 66074 wel.

Versie dienstregeling september 2011, simulatiedatum vrijdag 12 mei.

Je hebt de kans op extra treinen aan staan, en die optie genereerd dus jawel, extra treinen te herkennen aan serie nummer 6xxxx.

Deze treinen komen niet uit de dienstregeling zelf, maar worden gegenereerd op basis van wel bestaande treinen (incl de daarbij opgenomen Opmerkingen bijv >7274.

Met de extra treinen geldt de regel dat je zelf moet bepalen wat er mee moet gebeuren, en daar ook zelf de nodige Rangeeropdrachten (bijv Omnummeren, Keren) voor moet aanmaken.

Is dus simpelweg een bepaalde beperking van de simulatie ten aanzien van extra treinen. Lees: geen fout in de dienstregeling welke Hobbyman heeft bijgewerkt.

Je mag dus zelf kiezen of je hem naar Tractie stuurt. Je kan hem ook als extra trein of ledig materieel weer de simulatie uit sturen

Erwin

Posted

Bedankt voor je antwoord, maar ik dacht dat extra treinen door de buurpost aangekondigd worden? Deze trein is in ieder geval niet aangekondigd door Zutphen.

Posted

Bedankt voor je antwoord, maar ik dacht dat extra treinen door de buurpost aangekondigd worden? Deze trein is in ieder geval niet aangekondigd door Zutphen.

Hmm ja, dat is op zich een goede opmerking. Ik heb het tot dusver nog nooit zien gebeuren voor de 6xxxx treinen. Denk dat de simulatie deze gewoon beschouwd als normale treinen.

Of 'extra' treinen aangekondigd worden door de buurpost wordt volgens mij door iets anders getriggerd.

Denk zo maar dat dat het geval is als deze is aangemerkt als falcultieve trein. Misschien dat Hobbyman daar meer van weet.

Erwin

Posted

Dat geldt ook voor fac treinen.

Aankondigen van extra treinen gebeurt wel in de simulatie van arnhem.

Maar daar beschik je niet over een VKL/TNV scherm.

En ben je dus volkomen afhankelijk van de correcte aankondigingen van de nevenpost.

Dat is de goeie ouwe tijd :rolleyes::D

Groetjes,

Leo