Jump to content

Trein 7021

Recommended Posts

Posted

Trein 7021 (A Aml sp2) moet volgens schermpje F12 via Oostzijde naar sp5b, maar volgens de tijdtafels via Westzijde. De rangeeropdrachten gaan ook via Westzijde. Gezien de goederentrein die op dat moment aan de Westzijde aankomt, geef ik de voorkeur aan de Oostzijde.

Dienstregeling versie september 2011, simulatiedag maandag 22 mei.

Posted

Op een gegeven moment had ik ook die voorkeur, het was veel makkelijker voor mij als trdl om die trein via de Oostzijde te sturen. :)

De dienstdoende ploegleider op de seinzaal was het echter niet met mij eens :angry:

Als de trein het uitrijsein passeert wordt de overweg aangereden.

De trein bereikt echter nooit de overweg omdat hij net achter het uitrijsein gaat kopmaken.

Het publiek (lastige mensen zijn dat toch) staat minutenlang voor een gesloten overweg en er komt geen trein voorbij. Als je dat maar vaak genoeg doet en ook nog altijd op hetzelfde tijdstip, gaan de mensen zigzaggend langs de overwegbomen. En dan duurt het ook niet lang voor ze dat op andere tijdstippen gaan doen, als er wel een trein langs raast.

De rangeeropdrachten waren al terug gebouwd zodat het kopmaken aan de Westzijde moet plaatsvinden.

De kolom "opmerking" wordt aangepast: >sp Aml-Wdn, > 5b, >7034.

Groetjes,

Leo

Posted

Oké, helder. Rangeerbewegingen via de Oostzijde moet je dus eigenlijk niet doen (calamiteiten daargelaten). En die mensen bij de Aalderinksingel hebben het al zo zwaar. :P

Posted

Ja, als je dat bij elkaar optelt, ligt die overweg toch gauw 12-14 minuten dicht !

Da's geen pretje. :rolleyes:

In mijn praktijk laat ik eerst de 7900, 31000 en 7000 vertrekken.

Dan de goederenbak.

Dan kopmaken met de 7021, zodat spoor 2 net op tijd vrij is voor de IC.

En die goederenbak weet zo langzamerhand wel dat hij maar beter 2 minuten te laat kan zijn ! ;)

Posted

Je kunt het doodeenvoudig oplossen door de 7021 naar 201b te laten rijden, vervolgens daar kop te laten maken en via 201a naar de Westzijde te sturen om 'em na de 1723 kop te laten maken op de westzijde. Dan zit 'ie de 7921 ook niet in de weg (rijweg 40 -> 86 -> 112 gaat met max. 40 km/u vanaf sein 40, tegen 70 km/u als rijweg 40 -> 84 -> 112 wordt ingelegd).

En tsja, verkeer op de Aalderinkssingel... die moeten maar gewoon omrijden via de Schuilenburgsingel als ze het allemaal te lang duurt... (de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik die overweg in 'real-life' altijd mijdt als de pest...) ;)

• 2 weeks later...
Posted

Inmiddels een aantal malen nagespeeld.

De werkwijze die Dre hierboven beschrijft geeft inderdaad de minste problemen.

De database wordt overeenkomstig aangepast.

Groetjes,

Leo