Jump to content

Treinen 55401 en 55402

Recommended Posts

Posted

In de tijdtafels staan 3 treinen 55401:

1: Aml-Mrb, di-vr, Aml V 10:29 uur

2: Hgl-Aml, di-vr, Hgl V 09:51 uur, Aml D 10:09 uur, Vz D 10:36 uur, Vhp A 10:42 uur, V 10:45 uur

3: Aml-Mrb, ma, Aml V 10:29uur

Trein 1 en 2 rijden op dezelfde dagen, en kunnen dezelfde trein zijn waarbij in Almelo wagens worden bijgeplaatst (trein 1 is 336 meter lang, trein 2 186 meter lang). Qua rijtijd tussen Aml en Vz zou het in ieder geval kunnen. Het bijplaatsen van wagens blijkt niet uit de rangeeropdrachten, maar dat hoeft volgens mij ook niet bij het bijplaatsen van wagens. Trein 3 heb ik op maandag niet gezien, maar er is wel een trein 55402 in de simulatie. Waarschijnlijk moet trein 3 in de tijdtafel treinnummer 55402 hebben. Op maandag komt er echter wel een loc t.b.v. trein 55401 van Amlg naar Aml, die op maandag dus overbodig is omdat trein 55401 niet rijdt. Bovendien moet trein 55401 vanaf Hgl al een loc hebben, zodat de loc op andere dagen eigenlijk ook overbodig is. Een loc voor trein 55402 vanaf Amlg is op maandag ook overbodig omdat Loc 6402 op sp210 trein 55402 wil gaan rijden. Overigens zijn de wagens van trein 55402 (trein 55402W) ook al voorzien van een loc (bij het genereren van de simulatie), zodat ik dus uiteindelijk 3 locs beschikbaar heb voor deze trein (1 van Amlg, 1 van sp210, 1 die al voor de trein staat). Het tijdstip van genereren weet ik niet meer zeker, maar vermoedelijk tussen 06:00 uur en 07:00 uur.

Dienstregeling versie september 2011, simulatiedag maandag 22 mei.

Posted

Heel moeilijk om hier iets op terug te schrijven omdat eea inmiddels ingrijpend is aangepast.

Oorspronkelijk is 55401 de buurtgoederentrein voor de afvoer van wagens uit Hgl naar Aml.

De wagens worden daar afgekoppeld. De loc neemt dan de wagens van de aanvoertrein die 's morgens zijn blijven staan weer mee naar Akzo in Emmen.

Op ma is er geen afvoer uit Hgl. 55401 rijdt dan alleen naar Emn.

Op vr bestaat 55401 volledig uit met zout geladen wagens naar Italie. De trein rijdt dan gelijk door naar Zlr.

Op za is er geen afv uit Hgl en 55401 is dan een losse loc.

Op di-vr gaat het fout. 55401 moet dan zoveel verschillende dingen doen onder een en hetzelfde treinnummer dat het onmogelijk is om dat in de database onder te brengen.

Onder 1 treinnummer 2 verschillende samenstellingen en 2 verschillende trajecten is eenvoudig weg onmogelijk.

In afwijking van de werkelijkheid heb ik de zaak in 2 treinnummers ondergebracht.

55401 rijdt Hgl-Aml.

55402 rijdt aansluitend Aml-Emn.

Klopt het dan nog met alle locs ?

Eerlijk gezegd weet ik dat niet uit mijn hoofd.

55402w is makkelijk. Daar is een verkeerd nummer(92, moet zijn 93) in de consisttemplate gebruikt.

55402w staat dus straks zonder loc, zoals het behoort te zijn.

De komende dagen ga ik de andere locs eens controleren.

Groetjes,

Leo

Posted

Nader:

De losse lok uit Amlg heb ik niet kunnen vinden.

Maar dan herinner ik me dat we daar al eens over geschreven hebben.

Even terugzoeken in het forum en jawel:

Die losse lok uit Amlg heb ik op 1 oktober al verwijderd uit de dienstregeling.

Dit naar aanleiding van de discussie op blz 2/3 van "Laatste drgl Post T Hengelo download"

Dat wordt dan allemaal pas zichtbaar in de volgende update.

Groetjes,

Leo