Jump to content

Storing of bug?

Recommended Posts

Posted

Ik heb in de huidige speelsessie een storing of een bug:

Trein 55407, van Hgl naar Ddnser, had ik direct na vertrek van de stopper naar Zp veilig gezet. Daarop (of toevallig tegelijkertijd) vloog de overweg km 41.9 Loofrietweg in de storing. Noodoproep naar trein 55407 om te stoppen, lastingoverweg uitgereikt, trein weer opdracht gegeven om te rijden. Sindsdien blijft de aankondigingsknop in Hgl van Zp geel branden, ongeacht de bezetting en de stand van het inrijsein. De seintechneuten er op af sturen helpt niet.

EDIT: opgelost door een trein voor de paal te laten lopen en dan pas een rijweg in te stellen.

EDIT2: toch niet, lamp aankondigingsknop gaat uit zodra het inrijsein op veilig komt, maar zodra de trein het spoor verlaten heeft, gaat de zoemer weer en gaat de lamp branden.

Posted

Duidelijk een storing.

Meest waarschijnlijke oorzaak: Ergens in de bedienings- en signaleringslaag van de installatie blijft een relais hangen.

Veel van deze storingen kunnen worden opgelost door een herhaling van bedieningshandelingen.

In dit geval de trein binnen nemen en vervolgens de bedieningshandelingen herhalen.

De aankondigingszoemer op de gebruikelijke wijze tot zwijgen brengen.

Vervolgens zeker weten dat er geen trein staat en het sein bedienen zodat het gele licht in de aankondiging verdwijnt.

Tenslotte de rijweg herroepen.

Of had je dit inmiddels zelf ook al bedacht ?

Groetjes,

Leo

Posted

Nee, ik heb de simulatie laten doorspelen met deze storing. Uiteindelijk, nadat ik de boel in Aml weer eens in de soep had laten lopen, een nieuwe gestart. Bedankt voor de tips om het op te lossen!