Jump to content

Vastliggende rijweg

Recommended Posts

Posted

Na lang twijfelen Köln Hbf ook maar eens aangeschaft. Erg gaaf en begin het ook wel een beetje onder de knie te krijgen. Zit alleen wel met een probleem waar ik met behulp van de Wiki ook niet uit kom. Probleem is (waarschijnlijk) ontstaan na het per ongeluk toepassen van het kort-langinrijden op spoor 1. Het sein bij spoor 012 toont het kennlicht en er ligt continu een rijweg van spoor 012 naar 011. Treinen die vanaf 012 en 014 willen vertrekken doen dit prima naar spoor 210. Zoals met lang-kortrijden hoort werkt het sein bij spoor 011 dan als hoofdsein. Enige probleem is dat de rijweg van 011 naar 210 consequent blijft vastliggen en die iedere keer handmatig met FHT moet worden herroepen. Die vastliggende rijweg van spoor 012 naar 011 krijg ik echter niet op die manier herroepen. De storing heeft zich niet verholpen met diverse treinen die over deze rijweg zijn gestuurd. Hoe kom ik van deze rijweg af?

Posted

Rijweg over dat wissel is alleen maar rijweg als: vergrendellampje brandt (Verschlussmelder). Het wisselstandaanwijzer (Weichenstellungsmelder) blijft branden, omdat het een middenwissel is (Mittelweiche).

maar je zegt ook 011 naar 210 consequent vastligt... dat is iets onwaarschijnlijker. Weet niet precies wat je daar bedoelt. als je kunt, kun je een .sim bestandje naar het feedback email adresje sturen.

Een rijweg van 012 naar 011 is niet mogelijk als "rijweg". (kun je niet drukken)

• 5 months later...
Posted

Bij mij ligt er nu tussen 022 en 021 een rij gele blokjes. De laatste trein die er overheen ging was 1-802. Met FHT of DHT krijg ik dit stukje niet weg.

Posted

Dat probleem van December 2011 is weg.

En als je FRT probeert? Denk eraan dat je aan de lampjes niet kunt zien of het een trein- of rangeer rijweg is.

Wat gebeurt er, als je er een nieuwe rijweg overheen instelt en dan herroept? (022 naar 't oosten)

Posted

Dit is alweer een paar dagen geleden, maar ik geloof wel dat het me gelukt was met FRT. Ik zal vast 1 of meerdere verkeerde knoppen gedrukt hebben.