Jump to content

Fout bij laden dienstregeling

Recommended Posts

Posted

Hallo allen

Ik heb een vreemd probleempje bij het laden van een dienstregeling. (niet de ingebouwde drgl) Ik ben bezig om de drgl 2012 in het Asd te krijgen van 1989. Alleen bij het laden krijg ik nu ineens de melding

"Laden simulatie niet mogelijk: System.ArgumentOutOfRangeException: Lengte kan niet minder dan nul zijn.

Nu kom ik dus niet meer verder en weet niet waar de fout ligt, wie kan mij verder helpen. :wacko:

Als ik de sim start met de ingebouwde drgl start hij gewoon op, dus probleem ligt in de externe drgl.

Als ik de fout wegklik en tracht de sim af te sluiten krijg ik de melding `De simulatie kan niet worden opgeslagen. Er is een gesprek aan de gang!

Vreemd want ik kon hem niet eens starten, :blink:

Posted

Ergens in de database is een veld niet of verkeerd ingevuld.

Meestal geeft de foutmelding ook aan om welk veld het gaat.

Maar dat staat dan in de tweede regel, die je hier niet weergeeft.

Als dat je niet op weg helpt, kun je de database per e-mail naar mij toesturen.

Dan kan ik eens kijken of ik kan ontdekken waar de fout zit.

Groetjes,

Leo

Posted

Ik heb een vreemd probleempje bij het laden van een dienstregeling. (niet de ingebouwde drgl) Ik ben bezig om de drgl 2012 in het Asd te krijgen van 1989. Alleen bij het laden krijg ik nu ineens de melding

"Laden simulatie niet mogelijk: System.ArgumentOutOfRangeException: Lengte kan niet minder dan nul zijn.

Martin,

ook van mijn zijde het aanbod om eens naar je mdb te kijken. Mijn e-mail adres heb je (hopelijk nog)

Mijn eerste vermoeden zit bij een MovementOrder waar een veld niet ingevuld is

Erwin

Posted

die foute drgl had ik ook graag... misschien kan ik de foutmelding wat duidelijker maken (regelnummer etc)

wat altijd aanbevelenswaardig is:niet teveel tegelijk te veranderen. (hoogstens 10 treinen of invoer van een enkele treinserie) en dan weer testen. zodat je terug kunt vinden, waar 't fout ging.

ook: ontzaglijk veel backups maken: bij elke grotere wijziging/einde dag bestandje kopieren en opslaan. dan kun je een stapje terug doen, zonder veel te verliezen.

bij de drgl van Asd ben ik ook door een paar honderd versies gegaan.

Posted

DRGL is gemaild naar het bekende e-mail adres.

Met vreindelijke groet

Martin Meijer

Posted

De foutmelding vervolgt met : parametername:length

Dat duidt op een foutje in de tabel PathTemplates.

De benaming (Identifier) van een PathTemplate moet altijd gevolgd worden door "_0" of een ander getal.

Het moet dus worden gewijzigd in "Amsterdam-Schiphol_0"

De foutmelding is inderdaad voor verbetering vatbaar :) , maar daar gaat Richard over.

Posted

De foutmelding vervolgt met : parametername:length

Dat duidt op een foutje in de tabel PathTemplates.

De benaming (Identifier) van een PathTemplate moet altijd gevolgd worden door "_0" of een ander getal.

De foutmelding is inderdaad voor verbetering vatbaar :) , maar daar gaat Richard over.

Stom :wacko: ben inderdaad de _0 vergeten in te vullen.

Posted

Een mooi moment om de SignalWiki eindelijk eens te voorzien van details over de tabel PathTemplates.

Waarbij deze valkuil ( "_0") er ook even als gouden tip bijgezet is.

Erwin