Jump to content

Dienstregeling versie 20 januari 2012

Recommended Posts

Posted

Ik heb een eind moeten spelen, maar uiteindelijk heb ik toch nog iets gevonden dat niet helemaal klopt. Trein 55441 (Hgl-Aml) vertrekt om 15:27 van spoor 307 om rond 15:43 aan te komen op spoor 210. Tot zover alles goed. Door de rangeeropdrachten is echter niet (meer) te achterhalen wat er na de aankomst in Almelo moet gebeuren met deze trein. Nadat de trein in Almelo-Goederen is overgegeven aan een RET-machinist heeft de trein nog de volgende opdrachten:

- Verander van rijrichting in Almelo-Westzijde op Aml sp 41;

- Verander van rijrichting in Enschede-Kap op ieder spoor.

Die tweede is sowieso fout, maar ik ben effe kwijt wat er dan wel moet gebeuren. Op dat moment staan de treinen 49505, 54430w, 59425w en 59428 op de sporen van Almelo-Goederen. Als ik het me goed herinner was het zo dat trein 55441 op Aml sp 41 moet wachten tot trein 59428 naar Aadorp vertrokken is en vervolgens met trein 59425w combineren tot een trein waar uiteindelijk trein 53420w uit komt. De loc gaat dan weer terug naar spoor 210. Is dat allemaal correct?

Posted

Merkwaardig, ik dacht dat ik dat al 2 versies hiervoor had opgelost.

In het Duitse deel van het forum wordt echter dezelfde fout gemeld.

Op welke dag van de week deed zich dit voor ?

Weet je zeker dat je niet met de ingebouwde drgl speelt ?

Weet je zeker dat je met de laatste versie speelt ?

Ik kan die rangeeropdracht voor Enschede in ieder geval niet vinden in de database.

Nu zijn er 3 records voor trein 55441.

In alle gevallen wordt gekoppeld met 54430w.

Op ma ontstaat dan trein 54430.

Op de andere dagen wordt de loc afgekoppeld en gaat naar spoor 210 voor de volgende dag.

Groetjes,

Leo

Posted

Database eens nagekeken en ik kan 'em daarin inderdaad niet terugvinden. Simulatiedag was overigens de dinsdag en bij trein 55441di kan ik in de MovementOrders-tabel geen opdrachten vinden die in Enschede-Kap plaatsvinden... verder klinkt het dus allemaal wat onverklaarbaar...

Posted

En ik heb hem ook nagekeken, maar dan op in het verleden-behaalde-resultaten-bieden-geen-garantie-voor-de-toekomst.

Dit verschijnsel hebben Leo en ik wel eens eerder gezien, en het zit niet waar je hem zou verwachten.

Te lui om het zelf te reproduceren heb ik toch een sterk vermoeden:

MO record ID: 3058 : hier staat als Predecessor 2057, en laat dat nou net de keeropdracht van de 55441di zijn

Moet natuurlijk Precessor 3057 worden, want dat is de juiste voorgaande MO van de 401726vr

Dit verklaart op zijn minst waarom na de keeropdracht op Almelo Sp 41 een keeropdracht in Es verschijnt.

Nogmaals, te lui om het door te testen, maar het zo maar eens heel goed de oorzaak kunnen zijn. De sim knoopt keurig MO's aan elkaar op basis van Predecessors

Erwin

Posted

Inderdaad, dat is de oorzaak.

Het heeft mij ruim 3 uur gekost om er achter te komen waar de fout zit.

Er volgt weer een nieuwe versie van de dienstregeling.

Groetjes,

Leo

Posted

Hoi Leo,

ik heb maar even een query losgelaten op de MO tabel. Ik vond daarbij nog wat duplicaten van Predecessor_ID die misschien de moeite waard zijn om even na te lopen

De laatste kolom is het record ID van de MO, waarvoor het conflict is gevonden

Predecessor_ID Train_ID_HARD ID

0 411656vr 1150

0 411656vr 1149

2023 93116do 2519

2023 93116di 2024

2057 401726vr 3058 (reeds gevonden/opgelost)

2057 55441di 2058 (reeds gevonden/opgelost)

2637 401644 2971

2637 407921mado 2638

Erwin

Posted

Dank je wel voor de melding.

Die nemen we gelijk mee voor de nieuwe versie van de dienstregeling.

Zulke queries zou ik zelf wat vaker moeten maken :)

Groetjes,

Leo