Jump to content

Baanvaklengten behorende bij Post T Hgl


Recommended Posts

Posted

Dag allen,

Om te voorzien in een vraag die menigmaal terugkomt, namelijk wat de afstanden zijn van de verschillende baanvakken, heb ik me vanmiddag eens even achter een overzichtje van de lengte van de baanvakken Mrb-Vhp-Vz-Aml, Rsn-Wdn-Aml-Hgl-Es én Ddn-Hgl-Odz-Bh gezet.

Het bestand is vrij gedetailleerd en benoemd ook alle permissieve én voorseinen op de verschillende baanvakken. Het eerste sein dat benoemd wordt is steeds het sein voor de tegengestelde richting dat voorbij gereden wordt bij het verlaten van een station. Dáárna worden alleen seinen in de rijrichting benoemd.

Een kort overzicht van de lengte van inrijsein tot inrijsein:

Mariënberg - Vroomshoop = 5,165 km

Vroomshoop - Vriezenveen = 5,540 km

Vriezenveen - Almelo Bedrijvenpark aansl. = 2,275 km

Almelo Bedrijvenpark aansl. - Almelo = 2,280 km

Nijverdal-Wierden = 7,349 km

Rijssen - Wierden = 5,765 km

Wierden - Almelo = 3,130 km

Almelo - Hengelo (spoor AH) = 13,572 km

Almelo - Hengelo (spoor HH) = 13,570 km

Hengelo - Enschede = 6,006 km

Delden - Hengelo = 4,004 km

Hengelo - Oldenzaal = 9,529 km

Oldenzaal - Bad Bentheim = 13,388 km.

Voor de download even drie 'huishoudelijke mededelingen':

  1. Het verdient de voorkeur het bestand te downloaden en met MS Excel te openen, aangezien Google Docs, waar het bestand standaard in geopend wordt, de opmerkingen die in het bestand geplaatst zijn niet weergeeft. Het origineel kan gedownload worden door rechtsboven op Oorspronkelijk document downloaden/Download original te klikken.
  2. Net als bij de documentatie die door het Signalsoft Team bij de simulaties geleverd wordt geldt voor dit bestand niet voor 'reallife' Treindienstleiden (operationele doeleinden) gebruikt mag worden.
  3. Het staat eenieder vrij de inhoud van van deze post, inclusief de inhoud van het onderstaande Excel-bestand, ten behoeve van de simulatie Post T Hengelo toe te voegen aan de SignalWiki.

Link naar het bestand:

Overzicht baanvaklengten Post T Hengelo (versie 13 februari 2012)

Tevens ook antwoord op de vraag waar de stopplaatsseinen A1, A2, B1 en B2 precies staan t.o.v. de seinen langs spoor 302/303 en tot hoeveel bakken er langs het perron passen als er gebruik wordt gemaakt van een stopplaatssein.

kilometrages*:

stopplaatssein A1: 15.321

stopplaatssein A2: 15.309

sein 150: 15.175

sein 174: 15.566

stopplaatssein B1: 45.174

stopplaatssein B2: 45.226

sein 178: 45.320

sein 148: 44.943

Daaruit volgt: A1 maximaal 8 bakken, A2 maximaal 9 bakken

B1 maximaal 8 bakken, B2 maximaal 10 bakken

*) de sporen 301 en 302 maken gebruik van de kilometrages van het baanvak Almelo - Oldenzaal Grens, terwijl de sporen 303 t/m 307 de kilometrages van het baanvak Zutphen-Glanerbrug Grens gebruiken.

Posted

Dre

Wauw. Dat is heel veel gedetaileerde informatie. Mooi werk

Suggestie: Misschien kan je de info van de Stopplaatsen ook in de Excel opnemen, dan is alle informatie beschikbaar in één document.

De "hint" met betrekking tot de Wiki neem ik mee. Moet wel passen in de "realiteit" van de simulatie, maar zal er naar kijken

Tot slot: gefeliciteerd met je verjaardag. Nog vele jaren toegewenst

Erwin

Posted (edited)

Dank voor de felicitaties!

Inmiddels staat er onder de link een nieuwe versie te downloaden, waarin ik je suggestie omtrent de stopplaatsseinen heb meegenomen, die zijn in een apart tabblad opgenomen in het Excel-bestand.

Groeten,

Andreas

P.S. Mocht er vanuit het Signalsoft-team belangstelling zijn voor de overzichten m.b.t. andere baanvakken (bijv. Post T Dv, Zp óf Amf) dan ben ik ook wel genegen daarvoor een overzichtje te maken (zoals het in 2000 was).

Edited by Dre
Posted

Tevens ook antwoord op de vraag waar de stopplaatsseinen A1, A2, B1 en B2 precies staan t.o.v. de seinen langs spoor 302/303 en tot hoeveel bakken er langs het perron passen als er gebruik wordt gemaakt van een stopplaatssein.

kilometrages*:

stopplaatssein A1: 15.321

stopplaatssein A2: 15.309

sein 150: 15.175

sein 174: 15.566

stopplaatssein B1: 45.174

stopplaatssein B2: 45.226

sein 178: 45.320

sein 148: 44.943

Daaruit volgt: A1 maximaal 8 bakken, A2 maximaal 9 bakken

B1 maximaal 8 bakken, B2 maximaal 10 bakken

Voor de praktische toepassing van deze gegevens is nog een andere factor van belang.

Het is namelijk de bedoeling de trein zo langs het perron neer te zetten dat de reiziger minder ver hoeft te lopen over het perron.

Het midden van de trein moet dan dus zo dicht mogelijk bij de uitgang (perrontunnel) staan.

Voor Hengelo betekent dat in de praktijk dat

A1 wordt gebruikt voor treinen met 2 - 4 bakken.

A2 wordt gebruikt voor treinen met 6 bakken.

B1 wordt gebruikt voor treinen tot 6 bakken.

B2 wordt gebruikt voor treinen met 7- 9 bakken.

Groetjes,

Leo

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.