Jump to content

Dienstregeling versie 2 maart 2012


Recommended Posts

Posted

Om het op z'n Twents te zeggen 'spiet 't mie donders' (vrij vertaald: helaas), maar er is toch een kleine onvolkomenheid met trein 428200 die om 05:25 uur van Hgl4c komt. De treinen 82700, 31011 en 31013 zijn volgens de database allemaal samengesteld uit 1 of meerdere DE-II's, maar de aanvoer vanaf Hgl4c (trein 428200) komt met de samenstelling DE-III+DE-III, waardoor 82700, 31011 en 31013 dus ook met 1 of meerdere DE-III's wordt gereden. In Mariënberg komen 31020 en 31022 vervolgens terug met een DE-II. Lijkt me een foutje in de ConsistTemplate voor 428200.

Posted

Ai, ai,ai, die dingen staan ook zo dicht bij elkaar, dat je de verschillen niet meer ziet. :(

Da's in de werkelijkheid toch wat makkelijker te herkennen. :D

Bij trein 428200 moet de ConsistTemplateID 16 worden gewijzigd in 121.

Posted

Toch nog weer even wat, simulatie speelt zich af op maandag 19 juni 2000:

Om 13:57 uur komt trein 59423 van het bedrijvenpark (Amlbp). Deze gaat in Aml volgens procesplan naar spoor 209. Op dat moment staat er niets op 209, dus daar gaat 'ie heen. De trein heeft 2 rangeeropdrachten, om 150 meter voor het sein (dus in dit geval sein 100) te stoppen en te splitsen in 59423w <-- en loc<59423 -->. Daarna komt uit Mrb trein 55414 die via spoor 206b en Almelo-Oostzijde naar spoor 209 om met 59423w te koppelen (en uiteindelijk op spoor 209 trein 54430w te laten staat). Als laatste komt trein 55441 uit Hgl om 15:40 uur aan op spoor 206b om via spoor 241 ook naar spoor 209 te gaan om de laatste wagens voor trein 54430 aan te leveren. In totaal is trein 54430 mét loc dan 423 meter lang. Spoor 209 is echter 'slechts' 420 meter lang. De loc blijft dus wissel 59 blokkeren en gezien de 'dubbele lasjes' tussen w59 en w57, w57 en w55, w55 en w53, w53 en w49 én w49 en w43B had ik in de realiteit het ergste gevreesd voor de westelijke wisselstraat van Aml.

Uiteindelijk zal trein 54430 op de maandag op een ander spoor moeten worden samengesteld. Spoor 207 wordt door trein 53241 en de daaruit voortkomende treinen 59422, 59426 en 59428 gebruikt. Spoor 210 wordt gebruikt door de locs van trein 59425 en 55414 (die op 210 omnummeren tot 'loc 6403' en 'loc 6404', maar daarna nog een onnodige waslijst aan rangeeropdrachten op o.a. Almelo-Westzijde en Almelo-Goederen hebben). Spoor 208 wordt echter alleen door de wagens van trein 59425 bezet, volgens mij kunnen die best stuivertje wisselen met trein 54430. Die laatste gaat dan naar spoor 208, terwijl de wagens van trein 59425 op spoor 209 worden opgesteld.

Overigens hier zijdelings verband mee houdende: Trein 49509 en trein 55441 willen op de maandag volgens het procesplan op hetzelfde moment gebruik maken van spoor 206b. Dat kan natuurlijk niet. Trein 55441 moet wel de mogelijkheid behouden om naar spoor 241 te kunnen, die moet dus wel naar spoor 206b. Ik heb dat maar opgelost door trein 49509 binnen te nemen op spoor 205a/b. Ik neem aan dat dat de geëigende weg daarvoor is?

Posted

De optelsom voor de lengte van 54430 is correct en dus past het net niet op spoor 9. :(

Het samenstellen van 54430 verhuizen van spoor 9 naar spoor 8 is een vrij ingrijpende operatie.

Daar moet ik dus even rustig de tijd voor nemen, anders gaat het proces vooral ook op andere dagen helemaal de gort in.

Misschien is het inkorten van trein 55441 wel de makkelijkste oplossing

Eerst dacht ik dat de waslijst aan rangeeropdrachten voor loc 6403 en loc 6404 bestemd waren voor de diensten van de volgende dag.

Als dat niet zo is dan moet ik dat nog eens nauwkeurig bekijken.

Het lijkt trouwens zo wie zo zinloos om een trein rangeeropdrachten voor de volgende dag mee te geven.

Ik heb de hoop dat we ooit nog eens over de middernacht grens door kunnen rijden zo langzamerhand wel opgegeven.

Trein 40509 op maandag binnen nemen op spoor 5 lijkt mij niet de goede oplossing.

Na aankomst van 7049/7060 zijn beide hoofdsporen geblokkeerd.

Trein 2342 kan dan alleen maar via spoor 6 of spoor 2 door naar Dv.

40509 blijft dus op spoor 6, en dan moet 55441 naar spoor 5a.

Dat is geen bezwaar, hij moet dan logischerwijze naar spoor 41 en doet dat tijdig vóór aankomst van 7049.

Groetjes

Leo

Posted

Inhakend op de problematiek op de goederensporen van Aml op de maandag speelt dit soort problematiek nu ook op de vrijdag. Zoals vrijwel elke doordeweekse dag komt om 5:13 uur trein 54340 uit de richting Dv. Die gaat in Aml naar spoor 208 en splitst daar in twee 'buurtsupers': trein 55440 naar Hglakz/Ddnser en trein 55402 naar Emnakz. Op dinsdag t/m donderdag rijdt trein 55401 slechts tot Aml en gaat de loc naar de trein 55402w en vervolgens om 10:25 uur naar Mrb. Op vrijdag rijdt trein 55401 echter via Dv naar Zlr en blijven de achterste wagens van trein 54340 (als 55402w) staan op spoor 208.

Op een gegeven moment loopt daardoor de spooropstelling in Aml in de soep. Op spoor 207 wordt uit 59415w, 59419w en 59421w uiteindelijk trein 49505 opgebouwd, spoor 208 wordt dus bezet door trein 55402w, spoor 209 heb ik gebruikt om trein 53241 [bot-Aml, a. 11:35 uur], waaruit de treinen 59422, 59426 en 59428 voort komen weg te zetten en spoor 210 wordt (nog) door de loc voor trein 49505 (loc>49505) bezet (en later wil trein 55441 [Hgl-Aml] via spoor 210 naar spoor 241). Om 14:27 uur komt trein 55414 uit Emnakz en deze wil in Aml beginnen met de opbouw van trein 54430, die om 17:21 uur richting Zlr vertrekt. De sporen 207-210 zijn echter bezet en spoor 206b moet beschikbaar blijven als passeerspoor voor o.a. trein 49509.

Nu heb ik dat zelf maar even naar de realiteit opgelost. Trein 49505 rijd toch pas om 22:18 uur en de loc op spoor 210 staat er dus nog een tijd lang werkloos bij. De wagens van trein 55402 heb ik dus met de loc voor trein 49505 naar Odz gebracht (en ze daar bij de reeds opgestelde 8 Rs'n neergezet), waarna de loc terug naar Aml is gegaan. Dat lijkt me echter niet dè oplossing. Er zijn wel rangeeropdrachten voor trein 'loc>55402' op vrijdag. Het lijkt er dus op dat 'ergens' een loc vandaan moet komen om deze wagens naar Emnakz te rijden.

Posted

Kennelijk heb ik weer half werk geleverd. :(

In de tabel StabledTrains is de loc>49505 reeds vervangen door loc>55402.

Start de simulatie op tussen 04.53 en 10.05 en dan gaat alles zoals het bedoeld is. :)

Start de simulatie voor 04.53 en je krijgt de problemen die Dre hier beschrijft.

Voor de rijdende dienst moeten dus nog wat wijzigingen worden doorgevoerd zodat de loc die van trein 47558 afkomt ook daadwerkelijk de 55402 kan gaan rijden.

De aangepaste dienstregeling zal waarschijnlijk volgende week gepubliceerd worden.

Groetjes,

Leo

Posted

Als je dat oplost kom je nog niet verder. Trein 55414 heeft alleen de opdracht om in Aml-Goederen op spoor 208 te splitsen in <-- 54430w en loc<55414 -->. Direct ná trein 55414 komt trein 59425 vanaf het bedrijvenpark. Volgens het procesplan wil trein 59425 via Aml-Oostzijde naar spoor 208, maar omdat trein 54430 de volle lengte van spoor 208 nodig heeft weet ik dat dit onherroepelijk tot problemen gaat leiden. Ik leid deze trein dus naar spoor 209, waar ook nog de wagens voor trein 59428 staan opgesteld. Dat leidt ook tot problemen, trein 59425 blijft deels op w93 staan.

Ook aan de rangeeropdrachten van trein loc>49505 (die dus van trein loc<55414 komt) moet nog wat gesleuteld worden. Nu heeft loc>49505 als eerste de opdracht om 350 meter voor het sein op spoor 210 te stoppen. Dat zorgt er echter voor dat wederom w93 geblokkeerd wordt (ik weet niet waarom, want spoor 210 is 427 meter lang. Er zou dus 427-350=77 meter overblijven voor loc>49505, die slechts 14 meter lang is. Het probleem is opgelost als je de 350 meter wijzigt in 250 meter. [ik moet nog ff kijken of ik dit probleem kan reproduceren]

Posted

Volgens de dienstregeling gaat 55414 op vrijdag naar spoor 209.

Ik denk dat daarmee dan geen problemen ontstaan, maar ik ga dat ook nog even controleren.

loc<55414 gaat via de oostzijde naar spoor 210.

spoor 210 is leeg, de loc stopt op 350m voor het sein ( w93 raakt niet geblokkeerd) en hernummert naar loc>49505.

Nader: voor de dienst op vrijdag heb ik verder geen problemen kunnen vaststellen.

Mogelijk ben je met een complete trein ipv een losse loc naar spoor 10 gegaan.

En dan past het niet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.