Jump to content

Documentatie materiaal Hengelo


Recommended Posts

Posted (edited)

We zijn nu zover in het project dat bijna alle documentatiemateriaal klaar is:

Allereerst een klein overzichtskaartje van de omgeving:

klein overzichtskaartje

Dan wat groter het sporenplan en bovenleidingsschema:

een grote pagina

Als je 'm alvast wilt uitprinten, dan adviseren we het volgende bestand te gebruiken:

5 pagina's A4 formaat

Met dit bestand heb je 5 pagina's ter beschikking met een overlap van 3,5 cm. Daarmee kun je omvouwen en ze aan elkaar nieten.

Als je een kleurenprinter hebt, is 't helemaal mooi en gedetailleerd.

Er is een legenda bij met een verklaring van de symbolen.

Ook is het document voor het uurpatroon al klaar:

1 pagina om uit je hoofd te leren

Als je deze document vast heel goed doorkijkt en je met de sporen, spoornamen, uurpatroon bekend maakt, kun je Hengelo direct beginnen.

We werken nu heel erg hard aan de gebruiksaanwijzing. Wordt ook hier gepubliceerd voordat het programma uitkomt.

Hier een uitdraai van de overzicht op de CTA bestemmingkodes:

Almelo CTA

Hengelo CTA

Enschede CTA

Wierden CTA

En natuurlijk hier de gebruiksaanwijzing:

Post T Hengelo Gebruiksaanwijzing

Een taaklijst hebben we ook gemaakt. Minuut voor minuut wat je moet doen in het uurpatroon.

Taaklijst

Edited by Signalsoft Support Canada
docs toegevoegd
Posted

OK...........

Dat wordt dus een paar dagen vrij nemen vanaf vrijdag voor de studie... :lol: :lol:

Kan niet w88........

Posted

OK...........

Dat wordt dus een paar dagen vrij nemen vanaf vrijdag voor de studie... :lol: :lol:

Kan niet w88........

Maar goed dat we Koninginnedag vrij hebben...

Posted

Ik neem aan dat vrijdag betekent dat het in Nederland op zaterdagochtend beschikbaar komt (net zoals Arnhem vorig jaar maart)?

Posted

Volgens mij komt vrijdag "slechts" de handleiding uit. ;)

Maar het ziet er allemaal heel netjes en verzorgd uit, net als bij Post T Arnhem. Gelukkig komt die handleiding eerder uit, dan kan ik die vast gaan lezen en is de verleiding om alles direct op te starten er niet. Aan de andere kant, de multiplayer heb ik ook al met veel plezier uitgeprobeerd. :D

Posted

Slecht nieuws en goed nieuws:

slecht:

vandaag even een terugslag met 2 hele vreemde bugs. in een gebied dat we al heeeel erg lang niets aan gewijzigd hebben...

En twee testers vonden het tegelijkertijd...

Op het ogenblik heel hard aan het zoeken waarom een trein (een bepaalde!) plotseling van Vriezenveen naar Vroomshoop spoor 2 rijdt, terwijl de rijweg naar spoor 1 staat... Dat is HEEL vreemd... en vooral raar, omdat we dat hoekje al zo vaak doorgetest hebben en het nooit mis ging...

Slecht in zoverre, dat als we het morgenavond niet gevonden hebben, we vrijdag niet halen...

goed:

Vandaag (en het weekend) is nog het gehele bovenleidingssysteem herzien. Nieuwe schakelaars, nieuwe functionaleit... het bovenleidingsschema verraadt al een beetje met onderstations en schakelstations en gelijkrichterschakelaars... Het zit er allemaal en en werkt. Het wordt ook leuker om spanningsvrij te schakelen... het is iets meer zoeken en schakelen.

Ook meten we nu de bovenleidingsspanning. Niet stiekum een onderstationnetje het hele netwerk laten bedienen. Dan berekenen we het spanningsverlies en er rijdt geen trein bij lage spanning. (tenzij het diesel is natuurlijk)

  • 2 weeks later...
Posted

Ten eerste moet me van het hart dat ik ontzettend veel respect heb voor het voortdurende enthousiasme van Richard! In de gebruiksaanwijzing wordt nog maar eens getoond hoeveel werk je daar in gestoken hebt!

Toch enkele kleine opmerkingen bij dit huzarenstukje:

De serie 2300 (naar Berlin Zoo) rijdt wel volgens een heel excentrieke route (via Münster naar Hannover en via Leipzig naar Berlijn). De juiste route vanaf Hengelo richting Duitsland was als volgt:

Bad Bentheim - Rheine - Osnabrück Hbf - Minden (Westf.) - Hannover Hbf - Stendal - Berlin-Spandau - Berlin Zoo - Berlin Ostbahnhof. Op de CTA met flapjes werd dat als volgt getoond: Bad Bentheim, Osnabrück Hbf, Hannover Hbf, Berlin Ostbahnhof.

Zelfde geldt voor de 1149 (ICE naar Hannover Messe/Laatzen en 370/371 (nachttrein van/naar Praag). Die reden beiden via Osnabrück en niet via Münster - Bielefeld.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.