Jump to content

Problemen met het opstarten van Hengelo

Recommended Posts

Posted

Beste mede forum leden,

Ik zit met een probleem. door een computer storing was ik genootzaakt de computer opnieuw te installeren. Na dat ik Hengelo erop gezet heb loop ik steeds tegen dezelfde fout aan.

Dit geld voor de Demo en de Geregistreerde versie.

Ik druk op nieuwe simulatie en dan loopt de Simulator bij "Machinisten uit de kantine slepen" vast en krijg ik te zien stuur u rapport door naar Microsoft. de engiste gegevens uit dit bericht komen is het volgende :

AppName: post t hengelo.exe AppVer: 1.6.0.9911 AppStamp:4bf5949e

ModName: gdiplus.dll ModVer: 5.1.3102.2180 ModStamp:411097ed

fDebug: 0 Offset: 0004016a

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ??

Opnieuw installeren werkt niet, ook niet als ik hem op een ander station installeer.

Met vriendelijke groet,

Whitey

Posted

Het klinkt flauw, maar ik denk niet dat het aan de Hengelo applicaties ligt, maar meer aan iets algemeens op je "vers" ingerichte computer.

Hierbij denk ik aan het .Net framework. Mogelijk is er een verkeerde of onjuiste versie aanwezig op jouw systeem.

Als ik me niet al te sterk vergis maken de Post T simualties gebruik van .Net versie 2.

(het wordt automatisch mee geinstalleerd als het niet op je systeem zou staan, maar het feit dat de simulatie in basis wel gestart kan worden, duidt erop dat het wel aanwezig is, alleen de vraag of het een juiste versie is)

Erwin

Posted

Hoi Tjoe Tjoe,

Ik heb inmiddels Framework.net 2.0 opnieuw geinstalleerd en Post T ook nog een keer geinstalleerd. Maar de fout komt helaas nog steeds terug. Heb het ook even met de nieuwste framework 4.0 geprobeerd maar ook geen succes.

Daarin tegen werkt Amsterdam CS wel perfect en zonder problemen.

Posted

Dan zijn er nog twee zaken die in me opkomen welke het probleem kunnen veroorzaken:

• onder Instellingen is er een optie (kan even niet op de NL-naam komen, in het Duits is het Arbeitsplatzt en in Engels Workspace) om alle gemaakte instellingen terug naar default te zetten.
    Dat kan je zonder meer proberen. Alle drie de opties kiezen, sim even afsluiten en opnieuw starten
  • een andere mogelijke oorzaak kan zijn is dat je mogelijk gebruik maakt van afwijkend gedefinieerde platform scrolls (de rollen voor de CTA bakken).
    Deze zouden zich dan in de map Data moeten bevinden onder hoofdmap van Post T Hengelo (dus niet Mijn Documenten/Signalsoft/etc).
    Als je dergelijke eigen platformscrolls daar hebt staan, en er zit een fout in, dan loopt de sim ook vast (crash). ZIe http://www.signalsoft.info/forum/index.php?showtopic=1030

Erwin

Erwin

Posted

Erwin ik wil je hartelijk danken voor je hulp. Inderdaad die link die jij gaf klopte en dit was ook het probleem van de simulatie. Heb de CTA-bakken aangepast en nu werkt.

Bedankt nogmaals.

• 3 months later...
Posted

Na de simulatie zonder problemen te hebben kunnen spelen duikt deze fout weer op. Bij het opstarten loopt hij bij machinisten uit de kantineslepen opnieuw vast. Vorige week had ik nog geen problemen en kon ik de simulatie gewoon goed spelen. Krijg nu deze fout om me oren geslingerd :

AppName: post t hengelo.exe AppVer: 1.6.1.9925 AppStamp:4c1462ae

ModName: gdiplus.dll ModVer: 5.1.3102.2180 ModStamp:411097ed

fDebug: 0 Offset: 00046fdb

Heeft iemand misschien hier oplossing voor ?

Posted

met zulke foutmeldingen met appname etc kunnen we helaas niets beginnen.

Er zijn vele externe zaken die fout kunnen gaan. Zeker als gebruikers iets veranderen aan externe bestanden. Daarop kunnen we niet testen. Echter wat we wel kunnen is, proberen een andere foutmelding te geven. Maar dan moeten we eerst weten wat er fout zit.

Als iets eerst wel werkte en daarna "plotseling" niet meer, is er iets veranderd t.o.v. de originele installatie. Als het niet meer werkt:

- alle instellingen terugzetten

- originele dienstregeling gebruiken

- alle externe bestandjes "uit" zetten. (platformscroll,txt .xml bestanden etc)

dan kun je foutjes snel vinden.

dit altijd stap voor stap doen en kijken of het beter wordt. zo ja, dan stap voor stap de externe boel weer gebruiken en kijken of de fout weer optreedt. zo ja, zat 'm daarin de fout.