Jump to content

Trein 7030 zondag

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Laatste versie dienstregeling 10 april 2012.

De 7030 staat op 405b gereed. Wil dan vertrekken via de 404a ZONDER daar te stoppen en rijdt gelijk door naar Wierden 102. Daar komt hij aan om +/- 9:00 en wacht vervolgens tot zijn vertrektijd om 9:12.

Ik neem aan dat er een foutje is en dat hij ook op de 404a moet halteren???

Posted

Nee, dit zou ik niet als een foutje in de dienstregeling willen bestempelen ... eerder een beperking in de simulatie ... (en een fout van de trdl door de trein veel te vroeg een rijweg te geven B) ).

(Simulatie) Technisch gezien is spoor 5 een aankomst/vertrekspoor. Mag me lelijk vergissen, maar volgens mij wordt het vertrekken vanaf 5b al als trein vertrokken in het drgl-venster v.d. trein getoond.

Durf ik niet 100% zeker te zeggen.

Hoe dan ook, deze 7030 en vele andere 70xx treinen beginnend in Almelo hebben alleen een vertrektijd. Lijkt mij ook juist, omdat ze aankomen met een ander treinnummer (welke alleen aankomsttijd hebben)

Eigenlijk zou je dit fenomeen waargenomen moeten hebben voor alle treinen afkomstig van spoor 5b. Als gezegd, simulatie-technisch zijn dergelijke treinen al als vertrokken aangemerkt zodra ze vanaf 5b gaan rijden, dus met hulp van een trdl staan dergelijke treinen zomaar een paar kilometer verderop om daar rustig af te wachten op de vertrektijd aldaar.

Erwin

Posted

Ok, duidelijk. Inderdaad doen alle 70xx treinen hetzelfde.

Bedankt voor alle duidelijkheid!

Posted

Wat hierboven beschreven wordt kan ik niet reproduceren.

Test 1:

Trein 7030 rangeert bij mij van spoor 205b naar spoor 204a en stopt daar.

In het treinenoverzicht zie ik dat hij zijn vertrektijd (09.07) krijgt opgelegd.

Test 2:

Zelfs als sein 66 uit de stand stop wordt gebracht voor aankomst van de trein,

stopt 7030 op spoor 204a en vertrekt pas om 09.07 uur.

De simulatie werkt bij mij dus helemaal juist.

En ik speel met versie 1.6.1.9925.

Groetjes,

Leo

Posted

Raar..... Hengelo is geupdated.... Weet niet welke versie ik heb, zal van de week ff kijken....

Als ik de 7030 naar 204a dirigeer stopt hij niet, maakt niet uit of ik sein 66 uit de stand stop haal of niet...... In het treinenoverzicht staat alleen de stop te Wierden. Als ik de dienstregeling ophaal van de 7030 staat er trouwens bij mij ook geen stop op de 204a......

Dit geldt trouwens voor alle treinen 70xx......

Ik zal nog ff kijken welke dag het was, dacht zondag. Zal ook nog ff kijken voor andere dagen.

Posted

Moet ik hieruit opmaken dat de trein door een rood sein rijdt ?

Dan moet de software wel heel ernstig beschadigd zijn.

Dat is echt niet te geloven.

En als ik de dienstregeling van de zondagse 7030 bekijk dan staat spoor 204a er wel in, compleet met de vertrektijd 09.07 uur

Maar als het bij jou allemaal wat erg vreemd wordt, is het misschien wel goed om de software te verwijderen, opnieuw te installeren, updaten, drgl downloaden en starten maar.

Misschien werkt het dan weer zoals het bedoeld is.

Groetjes,

Leo

Posted

Nou nee hoor, door rood rijdt ie niet..... :rolleyes:

En ik denk ook al de "fout" gevonden te hebben. Als de 7030 in het treinenoverzicht verschijnt en de trdl laat hem gelijk naar de 204a lopen, "pakt" ie kennelijk niet de stop op 204a. De trdl moet dus wat geduldiger zijn en hem wat later (bijvoorbeeld om 09:05) naar de 204a leiden en dan stopt ie inderdaad op de 204a.

Dus software verwijderen, opnieuw installeren, updaten, drgl downloaden is allemaal helemaal niet nodig he... :P Ook al omdat ik had aangegeven dat Hengelo was bijgewerkt tot de laatste versie. ;)

Een trdl moet soms ff wat geduldiger wezen, dat is alles. :D

Posted

De mcn van de 7030 komt om 08.55 aan boord.

Vanaf dat moment kun je hem veilig zetten naar spoor 204a.

Wachten tot 09.05 uur is dus niet nodig.

Maar ik kan het nog steeds niet reproduceren.

Zou je de begin situatie kunnen opslaan en het sim-bestand mijn kant op willen sturen ?

Groetjes,

Leo

Posted

Ok. op z'n vroegst heb ik woensdag ff tijd om een sim-bestandje te maken ivm werk.

Posted

Dank voor de toezending van de sim-bestanden.

Het is verbijsterend om te zien dat de 7030 zo ver voor zijn vertrektijd toch kan gaan rijden.

Maar dat lukt mij dus alleen met het sim-bestand.

Als ik dat met de eigen software/dienstregeling ga na spelen, blijft de trein netjes langs het perron staan en wacht tot zijn vertrektijd.

Voor goederentreinen (42500) en losse loks (82310) is dit anders geprogrammeerd.

Zij krijgen meestal geen vertrektijd opgelegd.

Als de mcn er op zit, kun je dus ook vroeger vertrekken.

Dat is geheel overeenkomstig de werkelijkheid. :)

Vooral de rangeerdienst wil altijd graag een half uurtje eerder naar huis !

Maar dat geldt weer niet voor alle goederentreinen, dus even controleren in het treinenoverzicht kan zeker geen kwaad !

Peet, alleen maar om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen:

Welke versie van de software heb je ?

Groetjes,

Leo

Posted

Leo,

Bedankt voor het bekijken van mijn .sim-bestandjes. Ik heb versie 1.6.1.9925.

Ik zal toch eens een eerder door jou gemaakte suggestie morgen uitproberen, namelijk deinstalleren, opnieuw installeren, updaten, drgl downloaden en spelen maar. Ik hou je op de hoogte van het resultaat. Dat kan zondag worden....

Posted

Wel opletten dat je eerst het key-bestand veilig stelt.

Anders kun je de externe dienstregeling niet gebruiken.

Groetjes,

leo

Posted

Ik zal toch eens een eerder door jou gemaakte suggestie morgen uitproberen, namelijk deinstalleren, opnieuw installeren, updaten, drgl downloaden en spelen maar. Ik hou je op de hoogte van het resultaat. Dat kan zondag worden....

Ook de instellingen weer terug naar default terug zetten. Deze optie zit ook onder de instellingen. Alle drie de beschikbare knoppen indrukken. Dan is alles weer "af fabriek".

Erwin

Posted

OK, ik ga ermee aan de slag.... Jullie horen het wel....

Posted

Alles opnieuw geinstalleerd, update toegepast, drgl opnieuw enz enz enz...... Versie 1.6.1.9925 draait weer.

Eerste tests zien er veelbelovend uit! Rarara..... Ga nog ff verder testen, maar zoals het er nu uitziet is het probleem verholpen.

Allen bedankt voor de hulp! :) :) :) :)