Jump to content

Hengelo spoor 51 buiten dienst nemen ?

Recommended Posts

Posted

En opeens wordt ik gebeld door een ldwz die aan de slag wil gaan op spoor 51 in Hengelo.

Nou dacht ik het sporenplan redelijk goed te kennen, maar spoor 51 kan ik niet vinden :(

Niet op het paneel en ook niet op de tekeningen.

Wordt daarmee misschien spoor 321 bedoeld ?

Dan zou de vraag toch moeten zijn om Hengelo spoor 21 buiten dienst te nemen ?

Of zijn de programmeurs hier gefopt door het beschilderings foutje op het paneel ?

De aanduiding bij de grendelknop 131 /51 wekt ten onrechte de indruk dat 51 een spoor nummer is.

De aanduiding voor deze grendelknop zou dan ook 131/151 moeten zijn.

Zat die fout ook op het echte paneel ?

Posted

Uit de SDK haal ik het volgende:

XX136AT Hgl sp 51

X136AT Hgl w 151

De benaming sp 51 lijkt mij inderdaad onjuist, 151 had een logischere naam kunnen hebben.

Hoe dan, simulatie technisch lijkt het me inderdaad te gaan om het stuk onbeveiligd gebied links van seintje 136.

Of de vraag "spoor 21 buiten dienst" had moeten zijn, durf ik met mijn beperkte kennis niet te zeggen.

Gevoelsmatig zeg ik "nee", omdat er achter dat stukje met de grendel, volgens de tekening nog meer ligt, dan alleen spoor 21 bijv. (aansl. Stork)

Erwin

Posted

De code XX136AT komt niet voor in mijn oorspronkelijke lijst.

Zijn er nog meer toevoegingen/wijzigingen ?

Kan ik een copie van jouw SDK krijgen ?

De benaming spoor 51 is dus definitief niet juist.

Spoor 151 lijkt mij ook niet juist: het nummer 151 wordt al gebruikt voor het wissel.

Alle tekeningen en de schermen van de simulatie nog eens nauwkeurig bekeken en dan valt mijn oog op het VKL/TNV scherm.

Daar vindt ik spoor 21 wel op terug.

Bij de vraagstelling om spoor 51 buiten dienst te nemen, wordt kennelijk bedoeld spoor 21 !

De tekst van de vraagstelling dient dus gewijzigd te worden.

Groetjes,

Leo

Posted

Kan ik een copie van jouw SDK krijgen ?

Ja hoor, dat kan. Zie http://www.railsignalling.org/signalwiki/index.php/SDK:Hengelo

De tekst van de vraagstelling dient dus gewijzigd te worden.

Stel voor dat je dit via de Bug Tracker aanmeldt. Wellicht wordt het dan meegenomen met de update ;-)

Erwin

Posted

Dank je, mooi dat dat nu gedocumenteerd is.

Bug Tracker gevuld, dus verder afwachten maar.

Groetjes,

Leo