Jump to content

2 problemen

Recommended Posts

Posted

Hoi ik heb misschien wat hulp nodig.

Mijn eerste is, dat treinen na een noodoproep stee vast ROZ blijven rijden.

Ook als het probleem al lang en breed verholpen is, de vechtende jongeren ge-arresteerd of de zwangere vrouw is op weg naar het ziekenhuis.

De probleem trein rijdt alweer, maar alle nieuwe treinen rijden op ROZ, ook 3 uur nadat het de trein alweer het "speelveld" verlaten heeft.

Nu weet ik dat er eerder een topic over geweest was maar die kan ik niet meer vinden.

Mijn tweede probleem is

Ik probeer zelf een trein toe te voegen aan de dienstregeling met MS Acces (2003/2010), maar die mag ik niet meer dan 1 opdracht meegeven.

Meerdere opdrachten voert de trein niet uit.

Wat doe ik mogelijk fout.

Met vriendelijke groeten

Fabian Hamans

Posted

Hi Fabian,

Voor het 2e probleem is de oplossing waarschijnlijk snel te geven:

De fout zit waarschijnlijk bij de invulling van het veld Predecessor_ID.

In de eerste rangeeropdracht moet dat veld gevuld worden met: -1

Bij de volgende rangeeropdracht moet dan het ID van de voorgaande rangeeropdracht worden ingevuld.

Je krijgt dan de volgende reeks:

ID Predecessor_ID

814 -1

815 814

816 815

817 816

1531 817

Je ziet dat je ook veel later nog een rangeeropdracht ( bijv 1531) kunt toevoegen.

Het ID van dat record zal veel hoger zijn, maar ook dan wordt het record netjes aan zijn voorgaande rangeeropdracht gekoppeld.

Groetjes,

Leo

Posted

het eerste probleem (alle treinen rijden "op zicht") kun je oplossen door een algemene oproep te plaatsen waarbij je de noodsituatie opheft.

echter: als een trein dat alarm heeft ontvangen uit dat kanaalgebied gereden is, krijgt ie de algemene oproep niet mee natuurlijk... die moet je dan "persoonlijk" meedelen.

kortom: heb je een alarm ontvangen, rijden alle treinen op zicht. ze bellen niet om na te vragen. het is aan jou als Trdl om de zaak in de gaten te houden en 't weer op te heffen. en da's niet makkelijk!

Posted

Ik wist wel dat het iets simpels moest wezen wat ik fout deed.

Ik had voor een eigen dienstregeling de database leeggemaakt en begon mijn Predecessor_ID weer bij 1.

Ik had echter moeten beginnen bij het eerst volgende Predecessor_ID en dat was 2787 (2785 was de laatste van de database voordat ik hem leeg gooide)

Ik zit hier dus al weken mijn tanden op stuk te bijten, op zo iets simpels.

Eerste probleem moet ik nog testen of het zo beter gaat.

Maar in ieder geval bedankt voor de zeer snelle reactie

Top, Top, Top

Fabian Hamans

Posted

Voor probleem moest ik even neuzen hoe ik dat deed, maar inderdaad rijden de treinen nu weer "normaal"met fikse vertraging.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties

Fabian Hamans

• 2 weeks later...
Posted

Nou heb ik nog 1 probleempje, waarschijnlijk iets dat ik fout doe.

Na een keer opdracht op Enschede-kap en het her-nummeren naar bijvoorbeeld de 1614 (Enschede-Deventer) gaat de trein volgens de dienstregeling weg.

Niets mis tot zover.

Maar als de trein aankomt op Hengelo wil hij niet meer verder rijden omdat ik hem (na bellen) de verkeerde kant uit stuur.

Alle combinaties geprobeerd (richting Deventer/Zutphen) om naar toe te sturen maar niets mag baten.

Geef ik hem op Hengelo de opdracht mee om te vertrekken volgens de dienstregeling Enschede - Deventer rijd hij wel weg.

Maar deze opdracht kan ik volgens mij niet geven in de MovementOrders.

Als dit wel zo is dan zou ik graag willen horen hoe.

Met vriendelijke groeten

Fabian Hamans

Posted

Ik denk zo als het er nu naar uit ziet dat ik toch zelf al het probleem getackeld heb