Jump to content

2 fouten in de avonddienstregeling

Recommended Posts

Posted

Ten eerste moet trein 1-225 volgens dienstregeling op spoor 062 aankomen, waardoor trein 2-77609 geen ruimte meer heeft om aan te koppelen. Trein 1-225 zou op spoor 061 moeten aankomen, dan gaat het wel. Loc 2-77612 terug aan de trein zetten werkt niet omdat hij een dienstregelingsvertrek van 22:47 heeft, waar hij stug aan vast houdt (kopmaken en koppelen met 225w/optrekken naar 069 werkt niet).

Ten tweede komt trein 1-76354 op de één of andere manier op spoor Bbf73 terecht, terwijl hij op Bbf76 terecht moet komen. Van deze kan ik nog de rangeeropdrachten veranderen, zodat hij alsnog doorrijdt naar Bbf5.

Door dat bezethouden van spoor 6, en het niet kunnen rangeren van 2-77609 zit de sim dus in feite vast. Zou in de volgende update trein 1-225 naar 061 gestuurd kunnen worden AUB?

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb dit vanaf de savegame een uur hiervoor nogmaals gespeeld, en nu heb ik 1-225 naar 061 laten lopen, waardoor er genoeg ruimte was voor de nieuwe loc. De oude loc moest op Bbf naar 63, maar kwam op 16 terecht.....Hier had de rangeeropdrachten veranderen tot gevolg dat hij verder nog steeds niet snapte dat hij dan maar naar Bbf3 moest. Ook was op spoor Bbf5 al een minuut of 10 de machinist op 1-700 aan het springen. Dus ik de machinist er af gehaald, en weer erop gezet, met opdracht te rijden naar 70. Uiteraard kon ik trdl Bbf niet vragen om 1-700 te sturen. Dus maar 1-700 mondeling toestemming gegeven om het sein voorbij te rijden. Wat resulteerde in 1-700 die spoor 76 opreed, wat bezet was. Toen was mijn geduld op en ben ik maar wat anders gaan doen.

Posted

Ik heb een en ander uit je posts rondom de 225 op een vereenvoudigde manier proberen te reproduceren. Lees: alleen de treinen 225, 77609 en 77612 geactiveerd in de (externe) drgl.

1. je bevinding met dat de 225 naar 061 moet omdat er anders geen ruimte is kan ik niet bevestigen.

Heb de 225 naar 062 geleid, daar ontkoppelt de trein in 77612 (L) en 225w (R ). De trein houdt hierbij secties 062 t/m 069 bezet.

Vervolgens de 77609 vanaf het Bf, stond al even te wachten op 335, met een rangeerbeweging naar 069. Koppelde keurig aan.

Ruimte lijkt me eerlijk gezegd ook helemaal geen issue hier. De trein incl loc is 358m, de spoorlengte van 062 t/m 069 is 425m. Met loc 77612 (17m) er nog eens bij past dit prima.

Wat dit aangaat dus bijzonder dat het alleen lukt als je de trein doorzet naar 061

2. In zijn geheel geen problemen aangetroffen met de bewegingen v.d. binnen het Bf gebied keurig naar Bf 63.

Het lijkt er hier dan op dat er zaken gruwelijk mis (kunnen) gaan als er meerdere treinen in het spel zijn op Bf. (Bijv de 76354 uit jouw voorbeeld)

Deze situatie is overigens moeilijk praktisch onmogelijk na te spelen, omdat er duizenden factoren kunnen zijn die dit veroorzaakt kunnen hebben.

Kan alleen maar zeggen dat ikzelf ook wel eens in de ongelukkige toestand ben beland dat het helemaal vastliep in Bf.

Orders om een sein in Bf te passeren zijn meestal helemaal killing

Erwin

Posted

Het is inderdaad altijd als er meerdere treinen op Bbf zijn, dat het mis gaat. Hoewel dit ook niet hoeft, ik heb de hele dag kunnen spelen zonder problemen. Deze simulatie is ergens om 4:00 gestart en steeds opgeslagen. Pas rond 22:00 ofzo begon het vast te lopen. Ik ga nog wel een keer spelen vanaf de savegame VOOR de chaos, en dan de boel proberen te redden met handmatige rijweg instelling/forcering via het venster Bewerk>Rangeergebied management.

En nu zal ik die 1-225 gewoon naar 062 leiden. Waarschijnlijk snapte ik die keer ervoor nog niet goed hoe je de rangeerrijweg moest instellen. In de ochtend deed ik dat met HaGT+068, en een normale rijweg. Als de loc dan stilstond: SGT+068, en de loc koppelde aan. Ik heb niet eens gekeken naar treinlengte/spoorlengte. :)

Posted

Ik heb nu geen problemen met Bbf, maar nu is er trein 3-98937 die veel te vroeg uit Nippes-Wendeanlage is gekomen. Hij vertrekt pas om 23:34, maar staat al minstens sinds 23:10 op 504. Er achter staan nu 9-98843 en 8-11493 te wachten.

Het laten rijden van 1-225 tot 062 werkte inderdaad wel zoals je zei.

Posted

... Waarschijnlijk snapte ik die keer ervoor nog niet goed hoe je de rangeerrijweg moest instellen. In de ochtend deed ik dat met HaGT+068, en een normale rijweg. Als de loc dan stilstond: SGT+068, en de loc koppelde aan. Ik heb niet eens gekeken naar treinlengte/spoorlengte. :)

Het principe is heel simpel : treinrijwegen stel je in met de grijs/rode seinknoppen (goed kijken dan zie je dat het grijze knoppen met een rode punt erin), rangeerrijwegen stel je in met de grijze seinknoppen.

Dit verklaart ook meteen dat je geen rangeerrijwegen in kunt stellen van een rangeersein naar een Zugdeckungsignal, de laatste heeft immers de grijs/rode knop.

In jouw voorbeeld van de 1-225: voor de loc uit Bf had je dus een rangeerrijweg kunnen instellen vanaf 335 naar 061. Rangeerbewegingen zijn altijd ROZ, dus de mcn weet dat hij onderweg een obstakel kan verwachten (lees de wagens van de 1-225). Wil je een bepaalde rangeerbeweging op een specifieke plaats laten eindigen, dan is bijvoorbeeld jouw handeling HaGT + 068 de enige juiste.

Erwin