Jump to content

Tractie 1 en 2?

Recommended Posts

Posted

Hoi Allemaal,

Welke knoppen/seinen moet ik hebben voor een trein uit tractie 1 en tractie 2?

Met vriendelijke groet,

Alex Aartsen

Posted

Tc 1 is het 'gebied' achter sein 196, tc 2 is het 'gebied' achter 194. Gebied schrijf ik tussen aanhalingstekens, omdat het feitelijk hetzelfde gebied is.

Posted

Hetgeen ook allemaal keurig beschreven staat op bladzijde 126 van de Nederlandstalige handleiding (Post_T_Hengelo_Gebruiksaanwijzing.pdf in map nl waar Hengelo geïnstalleerd is)

De oostkant heeft het tractieterrein daar waar “tractieterrein” op het tableau staat. Alleen spoor 35

(achter seintje 196) heeft bovenleiding. Dit wordt “Tractie 1” genoemd. Spoor 36 (achter seintje 194)

wordt “Tractie 2” genoemd. Voor elke beweging naar het tractieterrein moet je even de opzichter

tractie bellen. Als je dat niet doet, is ie boos en krijg je de trein weer terug van ‘m..

Soms wil het lezen van een handleiding (hint hint :) ) wel eens nuttig zijn

Erwin

Posted

Je hebt gelijk. Bedankt!

Ik heb de handleiding gelezen. Maar hier heb ik dan overheen gelezen, kan gebeuren aan het eind. Nou dan nog eens het laatste stuk beter lezen. In vergelijking met de demo is dit een stuk complexer! Maar daardoor een stuk interesanter.

Groetjes,

Alex

Posted

Nog een tip:

Als je wilt weten waar dat rangeerdeel van tractie naar toe moet, kun je even de dienstregeling van die trein raadplegen.

Bij de opmerkingen vindt je dan waar je de trein naar toe moet sturen.

Groetjes,

Leo