Jump to content

Post T Hengelo Multiplayer

Recommended Posts

Posted

Als ik een LAN verbinding wil opzetten, krijg ik de volgende fout-melding:

Quote:

System.ArgumentOutOfRangeException: Value '0' is not a valid value for Interval. Interval must be greater than 0.

Parameter name: Interval

at System.Windows.Forms.Timer.set_Interval(Int32 value)

at Common.Helpers.SimTimer.set_SpeedMultiplier(Double value)

at Simulation.main.IncomingSetupDataEvent(Object sender, SetupDataEventArgs e)

...<edited by moderator: unnecessary information>

Unquote.

Ik gebruik de gelicenseerde en ge-update versies van het hoofdprogramma en de multiplayer (resp. 1.5.9.9902 en 1.1.3.189) op beide computer.

Beide draaien op Windows XP Home Edition SP3 met Direct X 9.0c. Beide PC's communiceren verder overigens prima met elkaar, wat overigens ook voor de

bedieners van beide PC's geldt, maar dat terzijde ;).

Wat doe ik fout?

Jan

----------------------------------------

EDIT:

Ik ontdekte zojuist dat ik de LAN-verbinding wél tot stand krijg, wanneer de als server fungerende PC de niet-ge-update versie van Post T Heneglo draait.

Kennelijk is er in de update iets fout gegaan in LAN-multiplay.

Posted

es *scheint* vor zu kommen, dass wenn der Server auf andere Simulations Geschwindigkeit laeuft als 1x, dann mag der Multiplayer das nicht beim einloggen?

simulation kann auf 0x (pause), 0.25, 0.5, 0.75, 2, 3, 4 x Geschwindigkeit laufen. Wenn's anders als "1" ist will es nicht.

Wir untersuchen gerade.

Posted

es *scheint* vor zu kommen, dass wenn der Server auf andere Simulations Geschwindigkeit laeuft als 1x, dann mag der Multiplayer das nicht beim einloggen?

simulation kann auf 0x (pause), 0.25, 0.5, 0.75, 2, 3, 4 x Geschwindigkeit laufen. Wenn's anders als "1" ist will es nicht.

Wir untersuchen gerade.

Server en cliënt draaien beide op 1x, dus dat zou dan toch niet de oorzaak kunnen zijn. Ik wacht het wel af. Ben benieuwd.

gr.

Jan

Posted

we hebben een update zsm. voor beide programma's. Het ligt aan een zeldzaam geval in het netwerk gedeelte van de .NET libraries.

Het heeft te doen met het "1" een gehele getal te zijn en 0.75 niet.

De update wordt automatisch bij de start van het programma aangekondigd, bij Post T Hengelo voor diegene die een licentiesleutel gekregen hebben na registratie.

Niet geregistreerd, betekent dus: geen licentiesleutel en geen update van Post T Hengelo mogelijk.