Jump to content

Dubbel treinnummer

Recommended Posts

Posted

Zojuist werd door mij aangenomen van KKB trein 6-97613. 9-98702 stond erachter op KKB. Dus de aankondigingsvensters toonden deze 2 treinnummers (dacht ik, zie volgende post). Toen 6-97613 ging rijden, nam hij het nummer van 9-98702 mee. Dit heb ik gecorrigeerd door op de ZNP801 in te voeren "697613 K 118", waardoor deze trein weer op de goede plaats op het paneel verscheen. Nu is het nummer 6-97613 ook blijven hangen in de aankondigingsvensters van KKB. Invoeren van "697613 ZNL" heeft tot gevolg dat alleen het inmiddels in 110 getoonde nummer verdwijnt. Het daarna nogmaals invoeren van "697613 ZNL" doet het nummer niet verdwijnen in het aankondigingsvenster van KKB. Trein 9-98702 kreeg wel zijn eigen nummer mee, dus dit loopt goed.

Hoe krijg ik het nummer 6-97613 weg uit de aankondigingsvensters van KKB? Zelfs nadat deze trein van het paneel afgereden was, lukte het nog niet om met de ZNP801 het nummer weg te krijgen.

Waarschijnlijk omdat ik dit deze keer in developer modus speel, krijg ik nu om de 10 seconden een popup:

unknown%20error.jpg

Ik neem aan dat dit hier iets mee te maken heeft?

Posted

Ik heb de situatie net even nogmaals gespeeld vanaf 3:45, en weer gaat het fout. Het enige nummer in de aankondigingsvensters van KKB was 697613 op positie 1. Deze ging rijden van spoor 11, en zodra hij KKB verliet kwam nummer 998702 in venster 356 te staan. Deze trein staat nog op spoor R3. Moet ik nu hetzelfde doen als gisteren, of is hier een slimmere oplossing voor?

998702-697613.jpg

Posted

Eerlijk gezegd denk ik dat je hier simpelweg te kampen hebt met een bug in het "Treinnummer venster" systeem.

Er rest inderdaad niet veel meer te doen dan te zorgen dat de treinnummers na verlaten van KKB op de juiste plaats 'terug gezet' worden middels het ZNP801.

De nummers in de aankondigingsvelden kan je naar mijn weten niet beïnvloeden.

Naar mijn beste herinnering zit op de brugsporen ook een soortgelijke bug, zeker als je daar met dichte treinopvolging te maken hebt.

Kortom, er moeten hier en daar nog wat punten op de i gezet worden wat betreft dit systeem.

Erwin

Posted

Dat bij de brugsporen is mij nog niet opgevallen, wel blijven erg vaak de nummers op 186 (--> Trimbornstrasse) en 131 (--> Nippes) hangen. Als de trein dan vanaf 131 bij Nippes aankomt, is er ook een dubbel treinnummer, echter dit laat zich gewoon verwijderen met de ZNP801. Bij omnummering in KKNW verschijnt een nieuw nummer. Na 186 eindigt het tableau, dus dat daar het nummer niet verdwijnt na het verdwijnen van de trein is geen ramp.

Posted

Ik heb het net nogmaals getest, maar dan met developer en logging modus uitgeschakeld. Nu zijn er geen problemen meer. De treinnummers bij 186 en 131, en ook bij 356 ingaand blijven hangen, maar dit is simpel op te lossen.