Jump to content

Enkele foutjes dienstregeling?

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Enkele dingen zijn mij opgevallen:

- Trein 76425 zou moeten stoppen op de 069 om 05:55 en vertrekken om 06:04. Echter, zodra hij aankomt op de 069 wil hij gelijk vertrekken.....

- Trein 926 uit KBB wordt te vroeg aangeboden. Op dat moment is er geen ruimte, dus ik weiger hem.

- Daardoor wordt trein 140 uit KBB helemaal niet meer aangeboden en die verschijnt dus te laat, pas als ik trein 926 heb binnen genomen.

Groet,

Posted

Trein 926 kan je op sp331 kwijt, zodat trein 140 er via sp326 of sp327 voorbij kan. Wel even opletten of er nog een trein voor die twee gepland staat op hun aankomstsporen.

Posted
  On 10/16/2012 at 7:04 AM, PeteEHAM said:

- Trein 76425 zou moeten stoppen op de 069 om 05:55 en vertrekken om 06:04. Echter, zodra hij aankomt op de 069 wil hij gelijk vertrekken.....

Niet 100% zeker, maar volgens mij behandeld de simulatie Ledig materieel dusdanig, dat het altijd bereid is om te vertrekken.

Dit geeft de trdl de flexibiliteit om dit soort ritten naar eigen inzicht in te passen in de drgl, daar waar gewenst

On 10/16/2012 at 7:04 AM, PeteEHAM said:

- Trein 926 uit KBB wordt te vroeg aangeboden. Op dat moment is er geen ruimte, dus ik weiger hem.

- Daardoor wordt trein 140 uit KBB helemaal niet meer aangeboden en die verschijnt dus te laat, pas als ik trein 926 heb binnen genomen.

Beide treinen komen de simulatie binnen via SPAWN_KKB_1. Een enkelsporig "rij-de-trein-de-simulatie-in-spoor", en werkt als First In First Out.

Laat je de eerste (926) niet binnenkomen, dan komt de volgende (140) ook niet.

Zeker in dit geval niet, aangezien beide treinen ook nog eens voorzien bij om via KKB 71 richting KK te hobbelen.

Als je de 926 niet kunt hebben, dan kan deze niet verder, en dus de 140 niet terecht op KKB 71.

Misschien dat hier om heen valt te werken door de 140 te voorzien van de rangeeropdracht om over KKB 70 te gaan.

De andere oplossing is eenvoudiger: die noemt Pierre hieronder.

Ik vind het argument "geen ruimte" niet direct een reden om dit aan te merken als "fout in de dienstregeling". Sterker nog, dit zou wel eens sterk dagelijkse kost voor de trdl KK kunnen zijn: stoeien met de beschikbare ruimte

Erwin

Posted

Je kunt altijd een trein weigeren. KKB stuurt 'm dan niet. Als je 'm dan wilt hebben, moet je KKB bellen en vragen of ie xyz kan sturen. Dan biedt ie 'm weer aan. (kan even duren, want hij moet eerst de mcn vragen of ie klaar voor vertrek is.