Jump to content

KKB kan de druk weer niet aan

Recommended Posts

Posted

Het ging even goed met dit scenario, maar hier is weer zo'n fout van mijn collega waar ik niets aan kan doen. Herr Lokführer dient zich dan ook niet tot mij maar tot mijn collega te wenden. Het betreft de 11611 die via Schlundgleis naar KKW moest, maar door mijn collega naar Bbf11 geleid werd. Mijn baas zal het inderdaad niet leuk vinden dat mijn collega de druk niet aankan.

11611.jpg

Posted

Weer eens een goed argument om mijn eigen geknutselde scenario weer eens te spelen :rolleyes: .

Maar aan het scenario zelf ligt het niet.

Ik heb zitten te spelen tot en met het moment dat het een gezellige puinhoop begon te worden wat betreft het verkeer van en naar KKB inclusief de omleidingen over het Schlundgleis.

Bij mij trad het probleem niet op voor de trein welke jij noemt, maar één van de latere treinen (105).

Ja, er gaat hier duidelijk wat mis. Mijn gevoel zegt dat dit goed fout gaat op het moment dat er gelijktijdig aanvragen van Bf bij de trdl Kf liggen, en andersom.

Met andere woorden: zou men in de gelegenheid zijn op het gemak treinen uit Bf binnen te nemen, en andersom, dan treden er geen conflicten op waar Bf helemaal overstuur van kan raken.

Maar ja, dat is eerlijk gezegd ondoenlijk. Zeker op het moment waarop het dus mis gaat. Dan vliegen de trein van Bf naar KK je om de oren. En het omgekeerde geld ook: je moet op dat tijdstip ontzettend veel wegzetten via Bf naar het Schlundgleis en naar Bf zelf.

Werk aan de winkel voor de heren programmeurs dus. (maar ze kennen dit probleem al, is alleen lastig te tackelen)

Erwin

Posted

Ik vind het heus niet erg als mijn collega eens wat treinen weigert. "Trein XXX is geweigerd, AUB eerst trein YYY binnennemen"

• 2 weeks later...
Posted

Nog zo 1: nu heeft mijn collega maar 2 treinen te verwerken.

1-10711 op Bbf11 moet naar 331

2-76324 op 355 moet naar Bbf74

Hij staat al 10 minuten met zichzelf te overleggen welke nou toch eerst moet. Als ik hem bel heb ik niet eens meer de optie om te zeggen dat trein 76324 niet meer komt.

Is dit probleem bekend en wanneer komt hier een oplossing voor?

• 2 months later...
Posted

Na de update is het nog steeds een puinzooi. Ik mag een trein 2601 sturen voor 74 over 005, terwijl er een trein over 356 uitrijdt. 2601 moet wachten voor w608. Nadat 356 vrij is vraagt KKB om nog een trein (98703) via 356 uit te kotsen. Toestemming gegeven, en vervolgens stelt hij een rijweg in voor 2601 naar 74. Het sein voor w608 blijft echter rood.

Erg vervelend allemaal. Wanneer stopt deze ellende nou eindelijk eens en kunnen we gewoon een normale samenwerking met KKB verwachten?

Posted

ja vervelend inderdaad... maar niet zo eenvoudig te reproduceren... als ik hier 2-5 uur eraan zit, werkt 't allemaal prima...

Hoe moet ik dan de fout vinden? Met "zeggen dat 't niet werkt" kan ik helemaal niets beginnen. Ik moet het hier reproduceren kunnen.

Helaas werkt 't met het sturen van een .sim bestandje ook niet. dat is NA de fout. Heb al velen doorgekeken, maar iedere keer kijk ik naar een grote bende van treinen.

Wat doe je anders als ik?

Posted

Ik denk dat je vanaf 4:00 moet beginnen. Dan begint KKB treinen te sturen op een tempo dat hij blijkbaar niet aan kan. Ik denk wel dat het mogelijk is om er doorheen te komen, maar dan moeten rijwegen waar toestemming voor wordt verkregen ook direct in te stellen zijn door KKB. Of KKB moet ook treinen weigeren als het uit de hand dreigt te lopen.

Posted

vanaf wat voor tijd wordt 't dan problematisch?

Posted

Ik ben er net gewoon weer probleemloos doorheen gespeeld. Het lijkt mij dat het fout gaat op het moment dat er meer dan 1 onvoltooide rijweg van/naar KKB is. In het geval waar ik het hier over had stond een trein op 005 te wachten tot een trein over 356 naar buiten kwam. Gelijk daarna vroeg KKB om nog een trein te sturen, terwijl de rijweg van 005 naar 74 er nog niet was. Nu had hij 2 rijwegen, waarschijnlijk kruisend, om in te stellen.