Jump to content

Niet complete tekst in communicatiepaneel (Post T Hgl)

Recommended Posts

Posted

Zo regelmatig krijg ik vragen van o.a. RET mcn dat zeiden naar iets voor iets te willen, alleen staat er in de tekst niet bij wat, ik krijg o.a. de volgende zin => Hier 401632 op spoor 407. Ik wil graag naar voor de . B) Deze vraag krijg ik ook van de 401734. Wordt er een stuk tekst niet meegenomen of is het een ander probleem.

Groet

De Bijstuurder

Posted

Zo regelmatig krijg ik vragen van o.a. RET mcn dat zeiden naar iets voor iets te willen, alleen staat er in de tekst niet bij wat, ik krijg o.a. de volgende zin => Hier 401632 op spoor 407. Ik wil graag naar voor de . B) Deze vraag krijg ik ook van de 401734. Wordt er een stuk tekst niet meegenomen of is het een ander probleem.

Groet

De Bijstuurder

Ik heb hetzelfde probleem. Het is erg frustrerend, omdat ik dan absoluut niet weet waar ik met die treinen naar toe moet.

Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer gebruikers last van hebben. Hoe doen die dat? Zomaar ergens naar toe sturen?

Ik gebruik de gelicenseerde en ge-update versie (versie 1.5.9.9908).

groet

Jan

Posted

Via het scherm met de rangeeropdrachten kan je vaak wel zien waar de trein heen moet.

Posted

Volgens mij heeft het er mee te maken dat die rangeeropdrachten juist ontbreken. Een RET-machinist haalt zijn gespreksstof namelijk uit de geldende rangeeropdrachten. Ik heb even snel de tijdtafels van de treinen doorgekeken.

Het materieel van trein 1632 komt uit trein 1621. De samenstelling van trein 1621 is ICM-IV+ICM-III. Doordeweeks is de 1632 samengesteld als ICM-IV+ICM-III+ICM-III, kortom daar moet een stel bij. Die wordt door een RET-machinist van Enschede-Opstel aangeleverd.

Als 401632 zich meldt, kijk bij z'n rangeeropdrachten. De volgende rangeeropdrachten moet je aan de RET-machinist geven:

Kopmaken in Enschede-Westzijde op ieder spoor .

Combineer met 1632 in Enschede-Kap op ieder spoor en rij verder richting <-- als trein 1632 .

Mocht je het vergeten, dan is er eigenlijk geen man over boord. Trein 1632 rijdt daardoor wel met een stel minder richting Schiphol/Amsterdam (en reizigers naar Amsterdam moeten in Deventer overstappen op het stel dat voorgeplaatst wordt omdat beide stellen uit Enschede naar Schiphol doorgaan). Maar dat roept de collega HC van de 1632 natuurlijk graag om, om zijn reizigers tot dienst te zijn.;)

Verder heb je dan een stel ICM-III op reserve in Enschede.

Posted

nee, de "lege mond" van de rangeermachinist is een bugje.. .werk ik net aan.

die dook van het weekend ook op.

Posted

opgelost. eeeeeen klein regeltje uitgeschakeld. (was al, maar op de een of andere manier heeft de codemanagement software a bug bij sommige bestanden op sommige data. Alsof er meer bugs in zitten op zaterdag?

enfin: de regel WAS al veranderd, maar heeft het niet in de final code gemaakt. bug in andere software :-)

komt met volgnede update.

• 2 weeks later...
Posted

opgelost. eeeeeen klein regeltje uitgeschakeld. (was al, maar op de een of andere manier heeft de codemanagement software a bug bij sommige bestanden op sommige data. Alsof er meer bugs in zitten op zaterdag?

enfin: de regel WAS al veranderd, maar heeft het niet in de final code gemaakt. bug in andere software :-)

komt met volgnede update.

Na de laatste update (1-6-2010) van Post Hengelo (windows 7 x64) heb ik het zelfde probleem.

Eerder had ik dit niet.

Komt dit indedaad door de nieuwe uodate?

Ik gebruik tan Post T Hengelo 1.6.1.9920

Met vriendelijke groeten

Fabian Hamans

Posted

mmm... ik heb het sinds een lange tijd niet gezien. zeker niet in de laatste versies.

Posted

mmm... ik heb het sinds een lange tijd niet gezien. zeker niet in de laatste versies.

Hmm dat is vaag.

Dus een terugkomend probleempje, van te zijn weggeweest.

Wat kan ik er aan doen om het te voorkomen?

Graag stuur ik evt ook een printScreen van de het beeldscherm op waar deze melding op staat wanneer u dat wilt.

Ik zie dan ook graag een oplossing tegemoet.

Met vriendelijke groten

Fabian Hamans

Posted

een .sim bestand van NET voordat ie belt is het mooiste.

Als je dat wilt proberen:

na start van sim Alt+S drukken, sim wordt bewaard elke 5 minuten of zo (zie instellingen)

ZODRA storing optreedt:

- sim in pauze zetten.

- in /sim directory het sim bestand kopieren en omnoemen ('voor storing')

- sim uit pauze en conversatie afmaken

- sim WEER opslaan

- in /sim dir weer bestand omnoemen. ('na storing')

Dan hebben we de situatie maximaal 5 minuten voor de storing en met de storing.

die naar feedback@ bekende adres sturen.

• 6 months later...
Posted

Het hierboven omschreven probleem van halve teksten treedt nog steeds op. Op donderdag 23 november 2000 om 5:38 's ochtends komt trein 7207 vanuit Delden en staat voor sein 134 te wachten. Deze trein heeft 4 opdrachten.

1.) In Hengelo-kap op ieder spoor geef de trein aan een machinist. Aan het groene bolletje in het treinenvenster te zien heeft de trein al een machinist.

2.) Kopmaken in Hengelo-kap op ieder spoor. Waarom eigenlijk? Je gaat via 4a naar 3b, en je blijft braaf wachten tot het 5:50 is en dan rij je verder naar Odz. Als deze trein van de tractie zou komen, dan zou deze opdracht nut hebben.

3.) en 4.) hebben te maken met Odz.

Nadat 7207 kop heeft gemaakt (of heeft kopgemaakt?) op 3b, belt hij met het volgende:"Hier 7207 op spoor 303b. Ik wil graag naar voor de ." OK....Hij staat al op 3b, volgens dienstregeling, maar hij zit in de verkeerde cabine. Aangezien hij mij net gebeld heeft over de telerail, bel ik hem nu even met een keeropdracht, dan is alles nog op tijd opgelost. NIET DUS! Meneer is ineens niet meer bereikbaar, en ook de portofoon wordt niet opgenomen. Hij neemt ineens wel op na zijn geplande vertrektijd, en voert zijn opdrachten uit.

Wat is hier aan te doen? Ik heb versie 1.6.1.9925, alles legaal en geregistreerd. Ik heb niets in de dienstregeling veranderd m.b.t. 7207.

Posted

lijkt wel een echte mcn...

met die repro ga'k 's even kijken.

Posted

Hi allemaal,

In de laatste dienstregeling komt 7207 toch echt van het tractie-terrein.

En dan zijn de rangeerorders dus ook correct.

Het is echter mogelijk dat je de sim start op een moment dat de trein niet meer op tractie wordt gezet. In dat geval zal de software de trein neerzetten op het path wat in de database aan de trein is toegekend. In uitzonderlijke gevallen betekent dat dat de trein juist nog voor zijn eerste perronstop op de vrije baan wordt neergezet. En dan lijkt het of de trein uit Delden komt.

Groetjes,

Leo

Posted

Voor trein 7207 is er een betere oplossing mogelijk.

In de volgende update zijn de rangeeropdrachten anders verdeeld.

Trein 7207 houdt dan alleeen de rangeeropdrachten voor Odz.

Daarmee is een normaal vertrek uit Hgl gegarandeerd.

Voor het voorbrengen van 7207 vanaf Tractie zal een rangeernummer worden toegevoegd.

Daaraan gekoppeld de rangeeropdrachten die in Hgl moeten worden uitgevoerd.

Groetjes,

leo

Posted

Voor trein 7207 is er een betere oplossing mogelijk.

In de volgende update zijn de rangeeropdrachten anders verdeeld.

Trein 7207 houdt dan alleeen de rangeeropdrachten voor Odz.

Daarmee is een normaal vertrek uit Hgl gegarandeerd.

Voor het voorbrengen van 7207 vanaf Tractie zal een rangeernummer worden toegevoegd.

Daaraan gekoppeld de rangeeropdrachten die in Hgl moeten worden uitgevoerd.

Groetjes,

leo

Dank U! Weer een bug verpletterd.