Jump to content

Telerail multiplayer Hengelo

Recommended Posts

Posted

Een goede dag,

Ik ben nu al enkele avonden bezig in een multiplayer-sessie van Hengelo, Maar als ik een kanaal selecteer/treinnummer intoets, krijg ik dit als cliënt niet te zien in de Telerail. Degene die als server fungeert kan dit wel zien.

Wat gaat er hier fout?

Vriendelijke groet,

Servé

Posted

Als ik me de periode dat Post T Hengelo ontwikkeld werd goed herinner gaat hier niets fout, maar is dit de enige optie die er bij multiplayer. Degene die de server host is de treindienstleider, de anderen zijn feitelijk 'wachters'. De communicatie loopt altijd via de treindienstleider. Ook het geven van rangeeropdrachten is, als ik het me goed herinner, voorbehouden aan de host en niet aan de clients.

De feitelijke situatie op de post in Hgl was dat er minimaal 3 (voor Wdn/Aml, voor Hgl en voor Es/Odz) (assistent-)treindienstleiders (zie bijvoorbeeld de foto's hier) waren die elk voor hun eigen stukkie verantwoordelijk waren en daarvoor ook de communicatie voerde. Ik weet echter niet hoe eenvoudig een dergelijk systeem te implementeren is voor de Post T simulaties (voor zover er überhaupt nog ontwikkelingen komen met (Nederlandse) GRS-NX-simulaties, aangezien men zich met de intrede van SpDrS60 totaal op de Duitse markt gericht heeft. Jammer, aangezien er ook voor de Nederlandse markt best nog wel wat in het vat zit).

Posted

De feitelijke situatie op de post in Hgl was dat er minimaal 3 (voor Wdn/Aml, voor Hgl en voor Es/Odz) (assistent-)treindienstleiders (zie bijvoorbeeld de foto's hier) waren die elk voor hun eigen stukkie verantwoordelijk waren en daarvoor ook de communicatie voerde. Ik weet echter niet hoe eenvoudig een dergelijk systeem te implementeren is voor de Post T simulaties (voor zover er überhaupt nog ontwikkelingen komen met (Nederlandse) GRS-NX-simulaties, aangezien men zich met de intrede van SpDrS60 totaal op de Duitse markt gericht heeft. Jammer, aangezien er ook voor de Nederlandse markt best nog wel wat in het vat zit).

Daar zitten best nog wel wat mooie Post T simulaties in............. :) :) :) :)

Posted

Verreweg het gemakkelijkst zou zijn dat de host trdl zelf kan beslissen wie er van de telerail en rangeeropdrachten gebruik kan maken.

Misschien een idee voor een eventuele volgende update...