Jump to content

Trein wil niet meer vertrekken na ambulance

Recommended Posts

Posted

Trein 31060 heeft bij vertrek uit Vroomhoop een ambulance nodig voor een zwangere vrouw. Deze stuur ik ook met behulp van CMK, maar het duurt erg lang voor deze trein weer rijdt. Ik bel de mcn dus op met de vraag waarom ie niet rijdt. Krijg ik als antwoord: "You asked me to stop and stay! I'll call you when I can continue." Sowieso vreemd dat meneer in het Engels begint, maar de tekst 'You asked' vind ik nog vreemder. Ik heb hem niet gevraagd te stoppen, hij stond zelf stil en vroeg om een ambulance. Na een half uur wordt ik gebeld door de mcn dat de ambulance met de zwangere vrouw op weg is naar het ziekenhuis. Ik zet het sein veilig, maar de trein rijdt geen meter verder. Wanneer ik na vijf minuten eens bel waarom hij niet rijdt, krijg ik als antwoord dat hij zijn trein aan het voorbereiden is. Tien minuten later is hij hier nog steeds mee bezig. Waarom gaat hij niet verder?

Ik heb hier het .sim-bestand neergezet: http://dennistd.nl/temp/ambu.sim

Posted

Trein 31060 heeft bij vertrek uit Vroomhoop een ambulance nodig voor een zwangere vrouw. Deze stuur ik ook met behulp van CMK, maar het duurt erg lang voor deze trein weer rijdt. Ik bel de mcn dus op met de vraag waarom ie niet rijdt. Krijg ik als antwoord: "You asked me to stop and stay! I'll call you when I can continue." Sowieso vreemd dat meneer in het Engels begint, maar de tekst 'You asked' vind ik nog vreemder. Ik heb hem niet gevraagd te stoppen, hij stond zelf stil en vroeg om een ambulance. Na een half uur wordt ik gebeld door de mcn dat de ambulance met de zwangere vrouw op weg is naar het ziekenhuis. Ik zet het sein veilig, maar de trein rijdt geen meter verder. Wanneer ik na vijf minuten eens bel waarom hij niet rijdt, krijg ik als antwoord dat hij zijn trein aan het voorbereiden is. Tien minuten later is hij hier nog steeds mee bezig. Waarom gaat hij niet verder?

Ik heb hier het .sim-bestand neergezet: http://dennistd.nl/temp/ambu.sim

Ik heb bovenstaande ook al eens in Enschede gehad met een 1600 (1624 geloof ik). Gesprekken waren toen wel in het nederlands.

Rob

Posted

nu weet ik de voorgeschiedenis van de trein niet.... maar hij gaat rijden om 17.43 uur...

daar zit 'm het probleem niet dus.

(nu is de tijd van "start" laden bestand en "tijd gaan rijden" een beetje lang. en ik weet zo niet waarom dat zo lang is. daar zijn vele honderden regeltjes voor. Daar moet ik wat meer verhaaltje weten wanneer iets gebeurd is.)

Heb de mcn ook wat nederlands bijgebracht (één van de 1700 taalregeltjs was nog in 't engels :-))

Posted

Ik heb gister dit ook voor elkaar gekregen, bestandje heb ik niet... maar trein zegt idd dat ie ambu wil, vervolgens meldt ie dat patiënt weg is, en vervolgens blijft ie staan.

hoe ik het voor elkaar kreeg: gewoon stationnementen op max. gezet en spelen maar. hij belde al na 15 min. ofzo.

Posted

mm.... stationnementstijd op max. da's een combanatie van zaken. 's kijken of ie het er niet 2x bij optelt... :-)

Posted

mm.... stationnementstijd op max. da's een combanatie van zaken. 's kijken of ie het er niet 2x bij optelt... :-)

Ik heb de lange stationnementen op 0% staan, dus dat is het bij mij niet in elk geval. Is het misschien fout dat ik op de alarmknop ram als de betreffende trein met een alarmoproep belt? Alle treinen gaan daardoor met ROZ rijden, maar dat los ik op door op beide kanalen een algemene oproep te doen dat alles hun weg normaal kan vervolgen.

Posted

als de trein met een alarmoproep belt, rijden zowiezo alle andere treinen ook ROZ. (omdat iedereen Alarmtoon hoor)

Als de trein met alarmoproep belt, gewoon "A" drukken om het gesprek aan te nemen. (vandaag een bugje gevonden, die ook de toon uitzet als je dat A knopje drukt...

Alarmoproep is voor de trdl in principe een gewone oproep. Maakt alleen een beetje herrie :-)

Posted

Misschien heb ik het probleem gevonden: vanavond had ik hetzelfde probleem na een politie-oproep, en het viel me op dat de trein na een uur ineens weer ging rijden. Misschien is dat een onbedoeld ingestelde tijdsduur?

Posted

Zou het niet iets kunnen zijn dat bij meer soorten 'stops speelt? 31026 staat al 20 minuten 'klaar voor vertrek' op almelo, maar echt niet dat ie dan ook werkelijk vertrekt. Blijkbaar is de conducteur zijn sleutel kwijt of zo. Beetje lastig, aangezien de dienstregeling al redelijk in de puin ligt, als dan ook nog 20 minuten lang een route is ingepland die niet gebruikt wordt wordt het wat ingewikkeld ;).'Ik had al eerder dat de internationale trein er rustig de tijd voor nam om te vertrekken vanaf hengelo, maar dat was in 5 minuten opgelost.

Posted

als iemand in zo'n geval even een .sim bestand aan het feedback email adres kan sturen: graag.

Posted

als iemand in zo'n geval even een .sim bestand aan het feedback email adres kan sturen: graag.

Ik heb een mailtje gestuurd, hopelijk kun je er wat mee...