Jump to content

Trein 57509

Recommended Posts

Posted

Even na 9:00 (ten minste op een maandag) rijdt trein 57509 Almelo binnen. Deze past alleen op spoor 6b. Vervolgens kan ik er niks mee, voor zover ik heb kunnen ontdekken. Verdere rangeeropdrachten heeft ie niet. Nieuwe dienstregeling geven wordt genegeerd en zijn bestemming blijft Almelo. Rangeeropdracht geven voor het opstellen van de trein op sporen 11-13 kan alleen op spoor 8? Daar past ie niet. Gezien het sporenplan van Almelo is dit onzinnig.

Posted

Ik werk deze week hard aan de goederentreinen. heb wat meer gegevens gevonden om het allemaal passend te maken. is een grotere klus dan verwacht.

Daaraan hangen ook de Vrijgave Rangeren toestanden.

Posted

Ok, ik wacht geduldig af :)

Het is een mooie simulator geworden. Alleen jammer dat je Hengelo (nog) niet een etmaal kan spelen, daar je complete verantwoordelijkheidsgebied volloopt. Met Arnhem kon dat soms wel, tot een trein op belangrijke wissels stuk ging. Die gaat dan soms nergens meer heen, welke rangeeropdrachten of geel-knippers je ook geeft.

Wanneer wordt de volgende update verwacht? Ik weet dat zoiets veel werk is, ik zit in de IT.

Posted

Volgende update hadden we gisteravond uit willen brengen. Echter een verrassing met "verliezen van focus" in het NX paneel heeft me ervanaf gehouden. De combinatie XP/Vista/7 heeft ook hele rare effecten met DPI instellingen. Daar hebben we een oplossing voor, die in vista/7 ertoe leidt, dat de focus verandert. (en eigenlijk heeft het beide NIETS met elkaar te maken)

We hebben vannacht een oplossinkje gevonden. Wat ik wel weet is dat microsoft met vista/7 DPI instellingen een geweldige hoeveelheid bug geintroduceerd heeft waar we nu omheen moeten werken.

En zulke bugs leiden altijd zo af van wat we eigenlijk willen maken: een seinhuissimulatie.

(ik haat programmeren om een operating system heen)