Jump to content

Treinen 31051 en 77058


Recommended Posts

Posted

Deze treinen blijven uren op een spoor staan. Je vergeet ze zo en in dat geval blijven ze desnoods nog uren staan. Zou een machinist van een dergelijke trein zich niet eerst melden 'voor de zekerheid'? Of zich anders melden zodra hij / zij ongeduldig wordt?

Posted

Als een mcn in de planning de trein ergens parkeert (zoals de 31051 op Aml 303a) is ie echt weg. foetsie. En geen mcn in de buurt die het ding MAG rijden. (geen bevoegdheid) En dus staat het vast als een huis.

De 77058 ook zo. als het materieel opgesteld wordt, staat het vrij vast. In Hengelo zelf, zou er best een mcn kunnen zijn die het ding kan wegrijden voor de trdl. Maar daar maak je je ook geen vrienden mee.

Goede planning doet een hoop. Als je als trdl denkt (eigenlijk lees: vooruit denkt) dat die 77058 in de weg staat, plan 'm op een ander spoor. realiseer je, dat de ruimte beperkt is!

in de sim *geloof ik* dat als je met de "hand" er personeel op zet, je 'm kunt laten rijden. Anders komt de mcn er pas op, als het rondom vertrektijd is.

Posted

Dank voor de reactie. Tot zo ver snapte ik dit reeds. Mijn punt was alleen of het niet onrealistisch is dat je niets van de machinist hoort nadat hij (na de trein uren stilstond) weer wil gaan rijden en te lang moet wachten. Waarom belt de machinist van de 31051 b.v. niet rond 16:20?

Posted

Dat zou inderdaad een stukje realistischer zijn. De telerail is binnen handbereik, dus de machinist hoeft niet te overwegen of het wel de moeite waard is naar een seintelefoon te lopen (zoals bij Ah '65). Normaliter vraagt een machinist ook vrij snel een rijweg als hij deze niet binnen ca. 1 à 2 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd krijgt.

Voor de 31051 is er inderdaad geen bevoegde machinist in de buurt. De diensten van de 31000 zijn zo in elkaar gedraaid dat de machinist (die bij Syntus officieel 'treinbestuurder' heet) een busdienst heeft. Een andere bestuurder komt 's middags met een bus in Almelo aan en gaat hierna over op de 31051. Aangezien de DE-II'tjes in 2000 bij NS al een tijd uit de roulatie waren zal er op de standplaats Hengelo niet zomaar een machinist beschikbaar zijn die bevoegd is met een Syntus/Connexxion DE-II te rijden (heeft geen geldige materieelbekendheid).

Dat is iets wat de sim (gelukkig) niet kent, machinisten zijn gewoon multifunctioneel en kunnen voor alle vervoerders/materieel ingezet worden. In 2000 waren er echter drie verschillende vervoerders in het beheersgebied van de post actief. NS Reizigers (alle personentreinen excl. de 31000, Syntus t.b.v. Connexxion (31000) en Railion (alle goederentreinen).

Posted

mmm... dat "vragen voor rangeerbeweging" zit er zover in. Vooral in Enschede gebeurt dat. Ik zal 's onderzoeken waarom de 31051 dat niet doet. het kan zijn dat ie geen rang beweging heeft. (kopmaken op 3b zou er nog in moeten) in principe zou ie dan moeten bellen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.