Jump to content

Omnummeren + drgl

Recommended Posts

Posted

Ik had het idee al vaker, maar de machinisten pikken vaak de omnummeren + drgl rangeeropdracht niet op. Er was iets mis gegaan bij het opstarten van de dienstregeling (Tractie bood twee treinen na elkaar aan en ik had het idee dat de treinen in de andere volgorde daar weggingen als dat ik toestemming gegeven had). In ieder geval had ik in TNV de verkeerde treinnummers ingevuld en had ik ze op het verkeerde spoor. De 7209 ging zodoende naar Enschede. De machinist vond het geen enkel probleem zelfs en heeft zich nooit gemeld met het bericht dat ik hem de verkeerde kant op stuurde. De trein is in Enschede en wou ik dus weer terugsturen naar Hengelo om de dienst op te pikken. Opdracht gegeven om om te nummeren naar 47222 en om 6:35 te vertrekken als stoptrein (door dit grapje was de 7907/7922 dus wat laat en zo konden de mensen mooi op tijd naar Hengelo (en kan de 7922 straks onder een alternatief nummertje rechtstreeks naar Hengelo om de vertraging in te lopen)) Machinist accepteert opdracht en als ik daarna kijk in het rangeerscherm is de rangeeropdracht weg, maar is de trein niet omgenummmerd. Doe ik ergens wat fout of is er nog sprake van een bug?

Posted

mmm weet niet of het een combinatie van dingen is.

bedenk wel, dat TNV NIET ALTIJD je treinomnummering volgt... als je twijfelt over of je het goed gedaan hebt, check even in het treinenoverzicht. DAT is het nummer voor de mcn.

TNV is NIET een direkte kopie van dat nummertje! Het TNV systeem is onafhankelijk van wat de trein heeft.

Posted

Het punt is juist dat de trein de instructie niet opvolgd en in het treinoverzicht het treinnummer niet veranderd. Het aantal rangeeropdrachten is direct na het akkoord weer op 0, maar het treinnummer is onveranderd. In TNV verschijnt het treinnummer niet in de overzichten na een paar minuten, wat dus doet vermoeden dat er helemaal niks van de opdracht uitgevoerd wordt.

Posted

Een aanvulling: op het moment dat ik de opzichter de opdracht laat bezorgen neemt de machinist de opdracht wel aan, via porto+telerail niet.

Posted

Zie je wel: persoonlijk op zijn hoofdje kloppen maakt altijd indruk :-)

Ik zal 's kijken waar 't euvel zit. want niet uitvoeren van werk is reden voor ontslag natuurlijk :)