Jump to content

Kleine Puntjes

Recommended Posts

Posted

Ha, da's een leuke! "machinist niet bereikbaar".

Er zitten een heleboel condities aan het feit of je de mcn wel of niet kunt bereiken. De beste man is er soms niet, soms helemaal niet.

Dit is heel erg realistisch gemaakt...

Hij kan de radio uit hebben, geen portofoon hebben, rondje rond de lok lopen, koffie drinken (zeker als er tijd is tussen aankomst en vertrek, gewoon bezig zijn met opbouwen afbreken... heel veel combinaties mogelijk.

En net als in 't echt.... soms heel moeilijk 'm te berijken. ZEKER in 2000 hadden ze nog geen mobieltje.

Dus je irritatie is heel begrijpelijk.... en tegelijkertijd heeeeeel erg realistisch.

Nu zit ik te denken aan een "easy optie" die zegt: je kunt 'm altijd bereiken. Maar dat is niet eerlijk natuurlijk.

• Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• signalsoftRC

15

• Dre

9

• Hobbyman

7

• Josbert Lonnee

5

Posted

@ Pierre

Zit er wel een machinist op die loc ?

Zo niet dan zul je dus eerst een machinist moeten sturen.

Nog aardiger is: eerst de rangeeropdrachten aanmaken.

Daarna ca 1 minuut wachten en de machinist aan boord sturen.

Dan neemt hij de rangeeropdrachten gelijk mee.

Groetjes,

Leo

Posted

Zoals Dre al aangeeft zijn sommige dingen niet te wijzigen.

Daarvoor is een wijziging van de software nodig.

Data wijzigingen doorvoeren in de database van de dienstregeling is wat makkelijker.

De wijzigingen voor 80133, 1722, 47552, 80116 kan ik zo doorvoeren.

Wanneer de nieuwe database dan beschikbaar is, hangt van Richard af.

Voor de meeste goederentreinen geldt "werk in uitvoering".

En dat werd ernstig vertraagd omdat al mijn tijd aan Amsterdam werd besteed. :)

Groetjes,

Leo

Posted

een downloadlinkje bestaat al. en als ik een nieuw bestandje heb, zet ik 'm meestal ook direkt online.

We puzzelen even met Hengelo met de software om die op het niveau van Amsterdam te krijgen.

Ik moet eerst een klusje met de vrije ruimte lassen doen..

• 2 weeks later...
Posted

Even weer 'terug' naar de simulatie Hengelo (de rust is toch weer even wennen na een tijdje Amsterdam). Als je een simulatie na middernacht opstart moet je het zonder de treinen 82307 en 82310 stellen. Dat zijn twee 1700'en die op spoor 311 staan opgesteld om 's ochtends de eerste reizigerstreinen (370 en 2346) uit Bh op te halen. Nu heb ik de database er even op nagekeken en waarschijnlijk zit de fout 'em in de volgende notitie in de tabel StabledTrains:

82307: StartTime = 22:59 EndTime = 5:54

82310: StartTime = 21:04 EndTime = 8:54

Dat de periode waarin deze treinen moeten verschijnen als de simulatie gestart wordt over de daggrens getrokken wordt schijnt de simulatie (nog) niet te kunnen verwerken. Daardoor verschijnen ze niet als de simulatie bijvoorbeeld om 0:01 uur geladen wordt. Eigenlijk is er een vrij eenvoudige oplossing hiervoor, die in de database ook wordt toegepast voor het materieel van de 1600/1700 en 7900 dat in Enschede overstaat. Elke trein die over de daggrens getrokken moet worden staat twee keer in de tabel StabledTrains. Voor bovenstaande treinen betekent dat dus de volgende notitie:

82307: StartTime = 22:59 EndTime = 23:59

82307: StartTime = 0:00 EndTime = 5:54

82310: StartTime = 21:04 EndTime = 23:59

82310: StartTime = 0:00 EndTime = 8:54

Bij de MovementOrders mag dan nog het een en ander aangepast worden aan de tijd waarop de machinist plaatsneemt in de 82307, die zit wel erg vroeg op de bok. De trein vertrekt planmatig pas om 05:53 uur, maar de machinist neemt ruim 'n half uur van tevoren al plaats, want de NewDriverPrepTime staat op 05:20. Da's wel een beetje erg vroeg. Die locjes staan 's nachts met de stroomafnemers tegen de draad over (om de batterijspanning op peil te houden) en echt opbouwen kun je in een minuut of 10 wel doen (eventuele kleine remproef, ATB-kranen en dodeman openzetten, etc.)