Jump to content

Rangeeropdrachten worden verwijderd op zeer ongebruikelijke wijze

Recommended Posts

Posted

Ergens op het Duitse of Engelse deel van het forum is onlangs aangegeven dat rangeeropdrachten verdwijnen.

De verklaring die werd gegeven is weliswaar logisch maar toch niet helemaal correct.

Het kwam er op neer dat als de rangeeropdrachten worden gewijzigd en via de assistent worden doorgegeven en daarna ook nog eens per Telerail worden doorgegeven dat dan alle rangeeropdrachten worden verwijderd.

Omdat ik het laatste jaar (dus na de laatste update !!) ook meerdere malen rangeeropdrachten ben kwijtgeraakt (op voor mij onverklaarbare wijze) ben ik nu gericht op zoek gegaan naar de oorzaak:

Bij het beeindigen van sommige (!) Telerail gesprekken worden de rangeeropdrachten verwijderd, en dat is toch echt niet de bedoeling.

Ter demonstratie:

Start de simulatie op een werkdag om 0440 uur.

Controleer de rangeeropdrachten van trein 47558: dat zijn er 4.

Maak nu een telerail oproep naar deze trein en vraag hoe lang de trein is.

De meester antwoordt met 302 meter en 1400 ton treingewicht.

Zodra je antwoord geeft met "In orde Bedankt Post T Hengelo" worden de rangeeropdrachten verwijderd !

Zoals ik al eens vaker heb opgemerkt zijn de wijzigingen in de laatste update meestal geen verbeteringen gebleken.

Er wordt geen correcte analyse gemaakt van wat er geprogrammmeerd moet worden.

Dat is jammer, een bijna perfecte simulatie gaat op deze wijze steeds slechter functioneren.

Groetjes,

Leo

Posted

Nou, das een leuke repro! Als ik m morgen ook kan reproduceren.... Weer iets gevonden...

Heeft echter niets te maken met analyseren en programmeren. Dat zit wel goed.

Het probleem zit m in geen goede repro te hebben.... En dan te zoeken in andere hoeken dan waar het lesje zit.

Als iemand zegt dat het lekt in de keuken, zoek je in het dak van de keuken naar het gaatje. En ga je niet twee huizen verder kijken... Nu merkt iemand op dat twee huizen verder er een lek in de kelder zit. En blijkt er een pijpleidinkje van die kelder naar die keuken te zitten. Geen standaard...

Posted

Vragen stellen aan de machinist schijnt dementie in de hand te werken. Ik ervaar al langer dat rangeeropdrachten "vergeten" worden als er een vraag gesteld wordt. Vraag een machinist die op een station staat te wachten maar eens of 'ie wil vertrekken. Ook hier als je afsluit met "In Orde! Bedankt! Post T Hengelo" is de betreffende trein z'n opdrachten kwijt. Dat heeft bij mij wel eens geresulteerd in het feit dat trein 59418 (Aml-Amlbp) in Vz eindigde...