Jump to content

Vrijgave rangeren terugnemen

Recommended Posts

Posted

Is het mogelijk om vrijgave rangeren terug te nemen als een stel rangeerders "klaar, naar huis" is, maar wel vergeten is om de vrijgave rangeren terug te geven? Zit nu met het probleem te Aml dat ik de sporen 6-13 niet heb.

Het kwam als volgt: er kwamen twee treinen vanaf Aadorp: één reguliere trein en één extra, vlak na elkaar (5 minuten of zo). Beide direct binnen genomen, eentje op sp10 en eentje op sp8 (sp9 staat vol locs). Omdat er (nog) geen vervolgopdrachten voor deze treinen zijn én omdat ze bestemming Aml hebben, besluit ik ze maar aan de kant te laten zetten. De sporen 11-13 lijken mij daarvoor uitstekend geschikt. Voor beide treinen fabriceer ik dus een rangeeropdracht: "In Almelo Goederen op 210 (danwel 208) neem vrijgave rangeren en stel trein op op soor 11-13 en breek trein af." De eerste trein vraagt en krijgt van mij vrijgave rangeren en gaat aan de slag. Vervolgens vraagt ook de tweede trein vrijgave rangeren, maar die kan ik niet geven omdat die al gegeven is. Omdat ik niet de beroerste ben en snap dat die jongens van de tweede trein ook graag naar huis willen, "geef" ik hen ook vrijgave rangeren. Mogen die ze het lekker met elkaar uitzoeken daar, mij best hoor. Als de eerste trein klaar is, geven ze netjes de vrijgave rangeren terug en melden ze dat vervolgens aan mij. Top werk jongens, ga lekker naar huis. Alleen neem ik de vrijgave rangeren niet terug omdat de tweede trein nog bezig is. De heren van de tweede trein zien de collega's van de eerste trein vervolgens naar huis gaan en denken "dat kunnen wij ook!", parkeren hun trein op spoor 11-13 en gaan ook naar huis, zonder mij de vrijgave rangeren terug te geven en/of mij te bellen. Dat is dus niet zo top, want nou heb ik een probleem!

Posted

mmm... dat moet zijn opgelost een paar versies terug...

welke versie heb je?

Posted

Ik heb versie 1.6.0.9918, vrij recent dus toch wel (EDIT: nieuwe download staat al klaar, maar dan kan ik niet met het opgeslagen spel verder ;)). Als het niet aan de versie ligt, kan het dan komen omdat ik twee treinen tegelijk vrijgave rangeren gaf? Misschien dat de sim daar niet mee over weg kan?

Posted

Waarschijnlijk komt het doordat de sim niet om kan gaan met het 'overdragen' van de vrijgave. Zou je de vrijgave van de eerste trein terugnemen alvorens je deze uitreikt aan de tweede trein, dan zou 't aannemelijk wel goed gegaan zijn.

Posted

Het zou wel moeten kunnen, daar hadden we ook al aan gedacht.

De tweede trein kan pas beginnen, zodra de laatste klaar is.

(in feite zet kollega 1 het schakelaartje terug, kollega 2 pikt 'm meteen in.

Met z'n tweeen rangieren is lastig via één kopspoortje. Kan soms krasjes geven op die mooie gele lak.

Posted

Oké, bedankt voor het antwoord, dan krijgen ze in het vervolg gewoon na elkaar vrijgave rangeren. En over die krasjes op de lak: rangeren is toch op zicht? Moeten ze gewoon opletten!

Posted

We hebben nu iets in de code zo veranderd, dat je meer dan één trein de VR kunt geven. Ze werken dan na elkaar hun klusje af.

en met krasje op de lak: rijden op zicht helpt niks als er maar een spoor is om over te rijden :-)

Daar kun je opletten wat je wilt maar het lukt echt niet. B)