Jump to content

Trein 59413

Recommended Posts

Posted

Deze wil vrijgave rangeren wanneer aangekomen op 208. Dienstregeling stuurt hem naar 210. Vervolgens vraagt hij vrijgave 11-13, maar neemt 6-13 (en niet de andere erbij).

Eerder kon dat laten nemen daar alleen vanaf 208. Is aangepast in een nieuwe versie neem ik aan? Nu alleen de dienstregeling nog :)

Wellicht is een forum trouwens wat te zwaar voor de meerdere, lichtere foutjes als deze?

Posted

opstellen op 11-13 heeft vrijgave 6-13 nodig. andere hoeft er niet bij. dat spoortje heeft ie helemaal niet nodig.

Ja er wordt nog aan de vrijgave gesleuteld. De belangrijkste heb je.

Forum is goed zodat andere mensen weten waarom iets niet gaat. snelste foutjes eruit gaat via feedback email adres.

Posted

Deze wil vrijgave rangeren wanneer aangekomen op 208. Dienstregeling stuurt hem naar 210. Vervolgens vraagt hij vrijgave 11-13, maar neemt 6-13 (en niet de andere erbij).

Hoe wil je van spoor 210/208 naar Aml 11-13 als jij geen vrijgave geeft voor de sporen 206-210? Vrijgave 11-13 is alleen bedoelt voor de situatie waarin er uitsluitend tussen de sporen 11, 12 en 13 wordt gerangeerd. Nu moet je echter vanaf spoor 210 uithalen via 206a naar 11-13, dus heb je de vrijgave 6-13 nodig.;)

Posted

..., dus heb je de vrijgave 6-13 nodig.;)

Ja, en vandaar vind ik dus dat hij ook om die moet vragen, en dus niet om 11-13.

Als ik trouwens naar het sporenplan van Almelo kijk, lijkt het me dat die trein nooit zo snel weggezet kan worden als dat nu gaat. De kopspoortjes zijn maar 50 m o.i.d. lang. Dus dat moet per 1 à 2 wagentjes en een rangeerlocje in 10-en ... zou wel 15 min duren dunkt mij.

Posted

Maar dus kunnen de dienstregeling en rangeeropdrachten in ieder geval met elkaar overeen gaan stemmen? Dus beide spoor 8 of beide spoor 10?

Posted

In de goederendienst moet je een drgl zowiezo niet zo serieus nemen. Zeker niet in Almelo.

Het hangt meer van de lengte van de trein af, waar iets naar toe gaat, dan wat de planning denkt.

Je zult met goederentreinen nog veel meer merken dat iets niet volgens plan loopt. Te vroeg, te laat, andere loc, andere trein etc etc...

dat geeft de maximum flexibiliteit.