Jump to content

Bug Rijweg spoor HD > 307

Recommended Posts

Posted

Kort even een opmerking m.b.t. een rijweg. Als er een rijweg vanaf Delden naar spoor 307 wordt ingesteld (zoals benodigd voor de vrijdagse 55408) dan zit er een bug die voorkomt de er een rijweg mogelijk is conform de BVS van Hengelo. Er wordt een rijweg gekozen vanaf spoor HD via wissel 137A/B, 139A, 145, 147A en verder naar 149A/B. Volgens de BVS hoort dat te zijn via 137A via 145 in de linksleidende stand naar 149A/B (om zodoende een rijweg vanaf spoor AH via wissel 139A/B naar 302/3a nog mogelijk te maken). Als dit geprobeerd wordt tijdens een ingestelde rijweg vanaf Aml RS > 303a dan komt de melding dat een wissel in de rijweg niet kan worden omgelegd.

Daarnaast klapt de wisselstandaanwijzer van wissel 157A niet om als er een rijweg HD > 307 wordt ingesteld. Deze blijft onberoerd liggen alsof er een rijweg naar spoor 306a is ingesteld, terwijl de wisselstandaanwijzer van wissel 157B wél omklapt.

Zie voor dat laatste ook bijgevoegd screenshot:

3tuu.png

Posted

De melding betreffende de wisselstandaanwijzer van 157A is correct.

Dat is dus werk voor Richard en zijn mannen.

De rijweg via 137A/B via 139 en 145 RL kan ik echter niet tot stand brengen.

Bij mij loopt die rijweg altijd van 137A rechtstreeks naar 145 LL, dat is ook weergegeven in jouw screenshot.

Ook de rijweg van Almelo RS naar 302a/303a komt bij mij normaal tot stand.

Als er geen rijweg vanaf Delden is ingesteld gaat de rijweg via 147A/B naar spoor 303a en dan is er logischerwijze geen rijweg meer mogelijk vanaf Delden. Vandaar dat er een melding verschijnt.

Als er eerst een rijweg vanaf Delden is ingesteld zal de rijweg uit Almelo via 139LL naar 303a gaan.

Dat is zoals het beschreven is in het BVS.

Zie ook de beschrijving van Hengelo Westzijde op blz 125/126 van de handleiding.

Dus in mijn versie 1.6.1.9925 van de simulatie functioneert het zoals het in het BVS beschreven is.

Groetjes,

Leo

Posted

oeps... da's de eerste keer dat wissel 157B me ook opvalt... die ligt "verkeerd". Trein gaat echter wel naar 7a...

in Hengelo werden nog alle rijwegen met het handje ingevoerd... zit dus een foutje in.

sinds amsterdam (en alle duitse sims) worden alle rijwegen automatisch gezocht en gevonden.

Hengelo is al gereviseerd.

probleem in Hengelo is nog de overwegen en andere automatische zaken, die ons van een update weerhouden. (de ovw is de lastigste. Sommige delen heb ik al helemaal nieuw geschreven, zodat ze niet in de knoop komen met de duitse overwegen...)