Jump to content

Ansichten (Tasten 0...9) abspeichern / kopieren / löschen

Recommended Posts

Posted

Ich bin gerade dabei, mir für meine Stellwerke für mich und mein Notebook geeignete Ansichten zu erstellen und abzuspeichern. Dabei kommen folgende Fragen auf:

- Wo werden diese Ansichten abgespeichert ? Ich würde mir die entsprechenden Ansichten nämlich gerne abspeichern, um sie a) auf meinen zweiten Rechner zu übertragen und B) sie bei einem evt. Rechnercrash wieder zur Verfügung zu haben, dann müsste ich nicht wieder alles aus dem Gedächtnis zusammenfummeln....

- Kann man evt. unbenutzte Ansichten (bei kleineren Stellwerken beispielsweise, löschen? Wenn ja, wie ?

Besten Dank für Hinweise und Tipps.... !

Fdl_wo

(Manfred)

Posted

The panel presets (buttons 0-9) are stored in the program settings, where all your window sizes and locations are stored:

C:\Users\<windowsaccountname>\AppData\Local\SIGNALSOFT_Rail_Consultan\<simname>\<simversion>\user.config

The panel preset data is stored in the user.config file in the values

PanelViewPresetsEN

PanelViewPresetsNL

PanelViewPresetsDE

depending on your language.

While it is technically possible to copy these values to a different user.config file stored on another computer, it is strongly recommended that you do not! Editing these files manually is an easy way to cause problems.

What you might do, instead, is add a post to the Wishlist.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.