Jump to content

Lastgevingen AKI/AHOB

Recommended Posts

Posted

Hallo treindienstleiders.

Vandaag weer eens een potje Hengelo gespeeld en tegen een klein probleempje aangelopen.

Op een gegeven moment waren er diverse overwegen tussen Almelo en Hengelo in de storing (vanwege een kapotte goederentrein en een stuk of 5 treinen in de blokken erachter). Ik wilde ze lastgevingen gaan uitreiken, maar na iedere lastgeving zeiden ze doei en hingen ze op. Ik kan me van vorige versies herinneren dat je ook meerdere in een gesprek kunt geven. Nu is het best irritant als je 6 treinen elk een stuk of 12 lastgevingen moet geven :) . Heeft iemand anders dit probleem ook?

Pijke.

Posted

Met Post T Hengelo versie 1.6.1.9925 heb ik daar geen last van.

De mcn antwoordt, zoals het behoort, met "Trein xxxx accepteert de lastgeving AKI/AHOB/AOB."

Per uit te reiken formulier kan ik voor 3 overwegen tegelijk een lastgeving afgeven.

Zie ook blz 103 van de handleiding.

Maar je kunt ook een andere aanpak bedenken:

Doe een algemene alarmoproep en alle treinen zullen stoppen of op zicht gaan rijden.

Na het wegregelen van de probleem-trein zijn de door deze trein gepasseerde overwegen niet meer in storing en kun je de volgende trein opdracht geven om gewoon door te rijden. En zo vervolgens voor de volgende trein, enz, enz.

Zie blz 94 van de handleiding.

Groetjes,

Leo

Posted

De mcn accepteert inderdaad de lastgeving, maar ik dacht dat je er in hetzelfde gesprek nog een kon geven.

Over die alarmoproep had ik nog niet nagedacht. Dat is een goeie! Ik had na de storing wel een alarmoproep geplaatst, maar nadat ik zag hoeveel werk al die lastgevingen zouden zijn, heb ik ze gewoon door laten rijden :). Wonder boven wonder zonder ongelukken (we waren toch al niet meer zo serieus bezig)! Helaas liep een half uurtje daarna de sim vast.

Posted

Helaas liep een half uurtje daarna de sim vast.

Na de laatste update heb ik dat ook een paar keer gehad.

Het laat zich helaas niet reproduceren en dan wordt het lastig zoeken naar de fout.

Wat opvalt is dat het pas na lang spelen plotseling misgaat, meestal bij een bedieningshandeling op het paneel maar het is ook al voorgekomen zonder dat ik het toetsenbord aanraakte.

Zoeken en of rapporteren van de fout is trouwens sowieso zinloos: ik geloof niet dat er nog aan de bestaande software van Hengelo wordt gesleuteld.

We zullen dus moeten wachten tot de grote update van de software. (Als die er ooit nog komt !)

Groetjes,

Leo

Posted
Wat opvalt is dat het pas na lang spelen plotseling misgaat, meestal bij een bedieningshandeling op het paneel maar het is ook al voorgekomen zonder dat ik het toetsenbord aanraakte.

Wij hadden dit potje om 8:00 gestart en pas rond 17:00 liep hij vast. Het potje dat we daarna speelde liep binnen een half uur al vast. Ik heb er helaas nog geen verband in gezien. Meestal komt het na lang spelen pas.

Ik hoop ook dat er ooit nog een update komt, maar ik heb al lang niets meer van de Nederlandse NX panelen gehoord :(.