Jump to content

Omnummeren in Vroomshoop

Recommended Posts

Posted

Hoe kan ik een trein omnummeren in Vroomshoop? Dit station mist namelijk in de lijst met plaatsen waar de trein moet omnummeren. Ik wil een trein daar omnummeren omdat ik wat extra treinen Almelo-Vroomshoop laat rijden ivm drukte :o (mensen die op dat lijntje reizen krijgen nu namelijk geld toe :P )

Posted

eh... ? dat werkt gewoon, hoor....

wat doe je dan? kun je dat beschrijven?

Posted

Vroomshoop staat er gewoon in bij de optie "omnummeren". na het zinsdeel "als u in" heb ik een dropdown menu met achtereenvolgens de keuzes:Wierden-Westzijde

Wierden

Wierden-Oostzijde

Vroomshoop

etc.

Bij "omnummeren+drgl" ontbreken Vroomshoop en Vriezenveen inderdaad. Achtereenvolgens heb ik de opties:

Wierden-Westzijde, Wierden, Wierden-Oostzijde, Almelo-Westzijde, Almelo, Almelo-Goederen, Almelo-Oostzijde, Hengelo-Westzijde, Hengelo-Kap, Hengelo-Opstel, Hengelo-Oostzijde, Enschede-Kap, Enschede-Opstel, Enschede-Westzijde, Enschede-Oostzijde, Oldenzaal, Oldenzaal-Westzijde en Oldenzaal-Oostzijde.

Het heeft overigens niets te maken met het ontbreken van paden vanaf Vroomshoop/Vriezenveen richting Almelo of Mariënberg. Ik heb zelf paden Aml-Vz, Aml-Vhp, Aml-Mrb, Mrb-Vhp, Vhp-Vz, Vz-Mrb en Vhp-Mrb aangemaakt, maar nog steeds kan ik geen zelfingelegde treinen vanaf hetzij Vroomshoop danwel Vriezenveen laten rijden.

Posted

Het is inderdaad het omnummeren+dienstregeling dat niet werkt. Een pad Vroomshoop-Almelo is gewoon aanwezig, dus dat is het probleem niet.

Posted

In Vroomshoop op spoor 1&2, kun je omnummeren, ontkoppelen, koppelen, bellen en keren

op de inrijsporen kun je alleen maar keren

in Vriezenveen op spoor 1&2, kun je omnummeren, ontkoppelen, bellen.

bij andere rangeeropdrachten, verschijnen dan die locaties NIET in het lijstje, daar die opdrachten daar niet toegestaan zijn. (keren op spoor 1&2 in Vriezenveen is heel erg lastig!)

Tot aan de nieuwe grote update, kan ik daar nog niets aan veranderen.

Met de grote update (zeg maar Hengelo 2.0) krijg je daar veel minder beperkingen.

Posted

In Vroomshoop op spoor 1&2, kun je omnummeren, ontkoppelen, koppelen, bellen en keren

bij andere rangeeropdrachten, verschijnen dan die locaties NIET in het lijstje, daar die opdrachten daar niet toegestaan zijn. (keren op spoor 1&2 in Vriezenveen is heel erg lastig!)

Maar waarom is omnummeren + een dienstregeling geven niet toegestaan dan? (In Vroomshoop, dus geen beperking voor wat betreft rijrichting veranderen)

Posted

Zelfs in Vriezenveen zou dat geen problemen mogen geven. Stel we hebben trein 39701 met dienstregeling Almelo-Vriezenveen. Nadat deze trein zijn reizigers in Vriezenveen op spoor 601 heeft afgezet zou 'k 'em als 39702 terug naar Almelo willen laten rijden. Achter sein 418 maakt de trein kop en gaat vanzelf weer naar 602 (aangezien de seinen 418/430 automatische seinen zijn). Tijdens het keren moet de trein eigenlijk ook omnummeren met dienstregeling, maar dat kan dus niet.

Ik kan de opdracht 'wijzig treinnummer in 39702 als u in Vriezenveen op spoor Vroomshoop-Vriezenveen aankomt' meegeven, maar dan weet de machinist niet waar de trein heen moet, en verschijnt deze ook niet in het TNV (en dat behoort toch zoveel mogelijk met de realiteit overeen te komen).

Maar goed, we wachten nog effe op de update.;)