Jump to content

Niet vertrekkende treinen

Recommended Posts

Posted

Al een paar keer ben ik het tegengekomen, en telkens is het hetzelfde geval. Helaas wisselt telkens het treinnummer/treinserie en is het geheel random. Allereerst krijg ik een normale alarmoproep van een trein op een station. Na verloop van tijd is die netjes verholpen en gaat de betreffende trein weer verder.

Echter blijft op een gegeven moment een willekeurig andere trein staan op een station. Als ik vervolgens opbel en vraag waarom die niet wegrijdt, krijg ik de melding dat ie blijft staan in mijn opdracht (terwijl ik geen opdracht heb gegeven). De machinist geeft aan dat ie zich weer meld als ie weer verder kan. Dat is hetzelfde bericht als een trein die net een alarmoproep heeft gedaan. Volgens mij is dit toch wel een grote bug.

Posted

Grote bug is 't niet... het is een kleine lastige bug... :-)

heb je een .sim bestand van de situatie als ie niet rijden wil?

Posted

Dat niet, telkens de sim geheel afgesloten zonder op te slaan. Als het nog een keer voorkomt, zal ik hem opslaan en het .sim bestand mailen.

Posted

Mijn ervaring is dat het probleem zich na een uur vanzelf oplost en de trein weer gaat rijden. Het enige nadeel is dus dat je in dat uur een stuk van je infra mist. Het probleem komt bij mij trouwens meestal (volgens mij zelfs altijd) voor op Hengelo-Oldenzaal en Oldenzaal-Hengelo, en dan ook nog een trein van Oldenzaal naar Hengelo. Misschien kun je daar nog wat mee.

Posted

mmm... nu klinkt het alsof je een oude versie hebt... wat is je versie nummer?

Posted

Echter blijft op een gegeven moment een willekeurig andere trein staan op een station. Als ik vervolgens opbel en vraag waarom die niet wegrijdt, krijg ik de melding dat ie blijft staan in mijn opdracht (terwijl ik geen opdracht heb gegeven). De machinist geeft aan dat ie zich weer meld als ie weer verder kan. Dat is hetzelfde bericht als een trein die net een alarmoproep heeft gedaan.

Herkenbaar probleem. Overigens kun je er de donder op zeggen dat wanneer dit gebeurt en je vervolgens de CMK belt, dat je dan kunt doorgeven dat die trein assistentie nodig heeft. Dus echt alles is hetzelfde als een alarmoproep, behalve dan dat de alarmoproep niet gedaan wordt en in het treinoverzicht de treinstatus groen blijft, en niet rood wordt zoals gebruikelijk bij incidenten.
Posted

Even een keer geprobeerd en inderdaad, kan dan de CMK inlichten. Het betrof in dit geval de 7928 die niet vertrok vanaf Enschede (was al een extra setje DM'90 wegens een sterk vertraagde 7915). Wel irritant dat ik geen alarmoproep krijg. Dan is het onduidelijk wat er gedaan moet worden.

Posted

Je krijgt niet altijd een alarmoproep als een mcn een "intern in de trein probleem" heeft. Net als in 't echt.

Het probleempje met "een trein niet verder willen rijden voor meer dan een uur" is volgens mij een oude kleine bug die een paar versies geleden al verholpen was...

Als dat nog steeds zo is, wil ik 't graag weten.

Posted

Je krijgt niet altijd een alarmoproep als een mcn een "intern in de trein probleem" heeft. Net als in 't echt.

Het probleempje met "een trein niet verder willen rijden voor meer dan een uur" is volgens mij een oude kleine bug die een paar versies geleden al verholpen was...

Als dat nog steeds zo is, wil ik 't graag weten.

Ik ervaar dat probleem nog wel.

Mvg,

Jacques

p.s. .sim bestand is al eens opgestuurd naar het bekende adres.

Posted

was dat sim bestand van de laatste versie?

Ik heb namelijk net even zitten proberen, maar kom dat probleem zo niet tegen... :unsure:

• 1 year later...
Posted

Ik haal dit topic even omhoog, want een trein met een incident lijkt niet te doen wat het hoort te doen (mocht het al bekend zijn dan excuus). Hoewel ik de betreffende trein een lastgeving had gegeven (in de wisselstraat van Hgl ri Aml voor overweg 13,3) is het bij die overweg alsnog misgegaan. Wat gelijk opviel was dat ik het incident niet bij de CMK kon melden. Van eerdere situaties kon ik me herinneren dat die incidenten na een uurtje wel opgelost waren. Maar ondertussen staat die trein al 2,5 uur stil. Machinist geeft nog wel altijd de melding bij navraag dat hij een incident heeft gehad. Kan ik er nog vanuit gaan dat de trein binnen niet afzienbare tijd wel gaat rijden of gaat deze trein eeuwig stilstaan?

Posted

heb je dat .sim bestandje voor me? ben nieuwsgierig :-)