Jump to content

BVS'en GRS-NX diverse Nederlandse posten

Recommended Posts

Posted

Goedenavond,

Wellicht bij meerderen bekend, maar op de website www.klassiekebeveiliging.com, oorspronkelijk een website vooral gericht op de klassieke armseinen en daarmee verband houdende seinhuizen, worden tegenwoordig ook de bedieningsvoorschriften (BVS'en) van diverse GRS-NX, AR en Integra-posten gepubliceerd. Hoewel het al lang geleden is dat er een nieuwe Nederlandse GRS-NX simulatie is verschenen heeft het alle informatie in zich die benodigd is voor een simulatie, inclusief plaatsing van alle seinen, overwegen en een tekening van het tableau. Naast inspiratie ook gewoon leuk om zelf door te lezen.

Ondertussen zijn op deze pagina al de volgende GRS-NX BVS'en gepubliceerd:

* Deventer 1976: Baanvakken Stroe (excl.) - Apeldoorn - Deventer - Rijssen - Wierden (excl.), Zwolle (excl.) - Olst - Deventer - Zutphen (excl.), Klarenbeek (excl.) - Apeldoorn en Dieren - Beekbergen - Apeldoorn;

* Dordrecht 1971: Bevat enkel emplacement Dordrecht;

* Eindhoven Deel II 1986: Baanvakken Eindhoven (excl.) - Geldrop - Oud Heeze - Maarheeze - Weert - Haelen - Roermond (excl.) en Weert - Budel - Belgische grens;

* Gouda 1982: Baanvakken Zoetermeer Oost (excl.) - Gouda - Moordrcht Aansluiting (excl.) en Waddinxveen (excl.) - Gouda;

* Hilversum 1983: Bevat enkel emplacement Hilversum;

* Roermond 1985: Bevat enkel emplacement Roermond;

* Sittard 1982: Baanvakken Roermond (excl.) - Linne Aansluiting - Maasbracht - Susteren - Sittard - Geleen=Lutterade - Beek=Elsloo - Bunde - Maastricht (excl.) en Sittard - Nuth - Heerlen (excl.)

Daarnaast zijn er ook enkele AR-tableau's gepubliceerd:

* Oudenbosch 1983: Bevat enkel emplacement Oudenbosch;

* Santpoort Noord 1975: Bediend wordt alleen Santpoort Noord, maar ook het TPRB-baanvak Santpoort Noord - IJmuiden valt onder de verantwoordelijkheid van Post T;

* Schagen 1985: Bevat enkel emplacement Schagen;

* Vlissingen 1983: Bevat enkel emplacement Vlissingen.

En ter afsluiting is er ook een Integra-tableau:

* Heerlen 1986: Baanvakken Nuth (excl.) - Heerlen - Landgraaf - Kerkrade Centrum - Kerkrade West (excl.), Schin op Geul (excl.) - Heerlen en Landgraaf - Haanrade - Duitse grens

Posted

Als er een vrijwilliger is om de data handmatig in te voeren van de panels en de drgl.... dan komen er ook weer GRX tableaus.

erg pieterig werk.

Deventer, Amersfoort, Gouda, Woerden zijn beschikbaar in detail....

En Deventer is dan ook met Hengelo te verknopen...

Posted

Als er een vrijwilliger is om de data handmatig in te voeren van de panels en de drgl.... dan komen er ook weer GRX tableaus.

erg pieterig werk.

Deventer, Amersfoort, Gouda, Woerden zijn beschikbaar in detail....

En Deventer is dan ook met Hengelo te verknopen...

Ik heb me een paar keer aangeboden voor de drgl..... zelfs per email naar t bekende adres........... en data handmatig invoeren, ach, misschien wil ik dat ook wel....?!

:wacko:<_<:)

Posted

Dienstregelingen inkloppen... Meer dan voldoende ervaring mee.

Data m.b.t. het paneel, hebben we het dan over secties, overwegen e.d.? Moet ook geen probleem zijn.

Posted

x,y coordinaten van paneeldeeltjes, secties, overwegen...

We leiden je op dan.... :-)

Posted

Ik ben de webmaster van de site www.klassiekebeveiliging.com.

Op deze site staat trouwens ook een verhaal over Mathilde waar ik ook reclame maak voor de software van Signalsoft.

Posted

Het liefst zou ik Haarlem doen. Maar dat is te ver weg qua-stand van zaken denk ik zo.

Dan ligt mijn voorkeur om draadjes te knopen bij Amersfoort.

Deventer kan altijd nog - met de gedachte dat ombouw Hengelo dan lucht heeft.

Drgl bouwen is niet mijn ding. Niet omdat ik het niet kan, maar omdat bron info vinden te moeilijk cq te tijdrovend is.

Posted

haarlem grenst aan Post T Amsterdam CS... ;-)

Details hebben we ook.

Amersfoort is erg veel rangeren (als we de oude toestand doen)

ook: Amf heeft bijzondere schakeling bij de inrijseinen voor het ROZ sein (geel knipper)

Posted

Hlm heeft nog een "nadeel". Het driehoekje. Schijnt een technische uitdaging te zijn ;)

Maar, zeg Chef, wat zou u het liefst als volgende GRS-NX zien verschijnen?

De uitdaging om een brij aan xml data om te smelten tot een werkend paneel zie ik wel zitten.

En ik geloof dat er ook wel een paar enthousiaste kandidaten zijn om daar eventueel een drgl voor te maken.

Posted

Yeps...

Ik zie t wel zitten.... Kom maar op! Ik zou voor Deventer gaan, kan dan mooi via multiplayer aan Hengelo worden gekoppeld ^_^

:)

Posted

Tot nog toe heb ik mij beziggehouden met de dienstregelingen voor Ah Hgl en Asd.

De dienstregeling voor Asd is nu geheel aangepast aan de nieuwe software.

Als er nog 2 bugs (echte showstoppers) worden gerepareerd dan is het een schitterende simulatie geworden.

Ook in de dienstregeling van Hengelo zal er veel gewijzigd moeten worden, als de simulatie op de nieuwe software moet gaan draaien.

(By the way, gaan de spoorwegovergangen al weer open, na het passeren van de trein?)

Maar een nieuwe dienstregeling bouwen voor Deventer of Haarlem zal ik gaarne ter hand nemen.

Groetjes,

Leo

Posted

Het ligt er volledig aan of er een volledige degl beschikbaar is. Post T Deventer heeft mijn voorkeur en wel om twee belangrijke redenen.

1. De huidige dienstregeling van Hgl speelt in de drgl 2000/2001. Toen was post T Dv ook nog in de lucht (tot 24-11-2001). In tegenstelling tot Post T Amf, waarbij in 1998 de GRS-NX stekker uit het stopcontact ging;

2. Bij Post T Dv is eenvoudiger een cargo-drgl te reconstrueren, mocht er geen drgl zijn. De meeste goederentreinen komen immers ook voor in Post T Hgl en daarbij is het een kwestie van 'extrapoleren' van het goederenpad dat vanuit Aml al richting Rsn gelegd is. Voor de rest leg je de bediening Apdvam en de treinseries 17000 (voortrein Dv-Rtd van de 1700), 17800 (Plan U Zp-Apd) en 3600 (V'tjes e.d. Zl-Dv-Zp die buiten de spits 1x per uur in Wh en Ost stopten) er in en klaar ben je.

• 4 weeks later...
Posted

Van Santpoort Noord heeft Signalsoft al een tableau gemaakt, nouja, een tekening, van 1965 en 1980:

1965:

l5IEimq.gif

1980:

44XlG8H.gif

Helaas komt geen van de 2 overeen met het BVS wat al eerder genoemd is...

Posted

We zijn nu drie weken verder.

Ik neem aan dat alle vrijwilligers nu druk aan het werk zijn ?

Zo niet, dan is de zaak ook wel duidelijk.

Verdergaan met Amsterdam is denk ik nog veel meer noodzakelijk.

Zelfs als er in Amsterdam maar 1 bug is opgelost, dan is het al de moeite waard om een update uit te brengen.

Groetjes,

Leo

Posted

na 15 maart heb ik in de weekenden meer tijd...

Posted

Ik hou me aanbevolen! <_<

• 6 months later...
Posted

Bij Post T Dv is eenvoudiger een cargo-drgl te reconstrueren, mocht er geen drgl zijn. De meeste goederentreinen komen immers ook voor in Post T Hgl en daarbij is het een kwestie van 'extrapoleren' van het goederenpad dat vanuit Aml al richting Rsn gelegd is. Voor de rest leg je de bediening Apdvam en de treinseries 17000 (voortrein Dv-Rtd van de 1700), 17800 (Plan U Zp-Apd) en 3600 (V'tjes e.d. Zl-Dv-Zp die buiten de spits 1x per uur in Wh en Ost stopten) er in en klaar ben je.

Hmm, ja, daar zit zeker wel wat in. Ik ga de komende dagen eens kijken of met een paar simpele queries de Hengelo drgl door te trekken is naar een Deventer drgl.

De treinseries welke je specifiek voor Deventer noemt vind ik terug in de wiki.ovinnederland.nl .

Maar ja, dat is dan ook meteen zo'n beetje de enige info over de drgl 2000/2001 die makkelijk te vinden is. Vroeger had ik nog wel eens floppy's met daarop de NS Reisplanner. Iemand enig idee of er archieven oid bestaan van oude dienstregelingen en hoe deze te benaderen zijn? Of andere bronnen?

Maar goed, zal kijken hoever ik kom. Vrijwilligers om daarna de Deventer drgl (CTA teksten eventueel ook) verder uit te werken mogen zich via PM bij me melden

Posted

In het ideale geval zou je de beschikking moeten hebben over alle delen van het boekwerk TDR (C 7201 Tijdtafel van de Dienstregeling van NS).

Of NS je dat voor commerciele doeleinden ter beschikking wil stellen is twijfelachtig.

Voor Hgl en Asd heb ik bij de NVBS in Amersfoort de spoorboekjes aangeschaft (1,50 euro.)

Een scan van de tabellen 41 en 60 voor Deventer zal ik via Skype naar je toe sturen.

Groetjes,

Leo

Posted

Heren,

beiden bedankt voor de suggesties voor bronnen resp. aangeboden informatie.

Ik ga ermee aan de slag

Erwin

Posted

Nog een mogelijke bron: www.rolandrail.net

Misschien heeft hij nog oude bestanden met de goederentreinen.

Groetjes,

Leo