Jump to content

Arnhem Update?

Recommended Posts

Posted

Hoi Richard,

Ik was benieuwd of er ook een update van Arnhem is gepland waarin wat

Hengelo zaken zijn opgenomen. Ik denk dan bijvoorbeeld (en vooral) en de

fellere tableau lampjes. Ik heb hier nog nooit iemand over gehoord maar

ik vind dat persoonlijk een enorme verbetering. Het is zelfs zo dat ik

Arnhem minder speel door de, voor mij althans, slecht zichtbare lampjes.

(Ik gebruik dan wel de loupe, waar ze beter op zijn te zien maar dit kost

weer kostbare schermruimte).

Rob

Posted

nee, een update van Arnhem is niet gepland. Het is een grote wens van me, maar de hoeveelheid extra werk nodig om Arnhem naar "Hengelo" code te converteren is meer dan een paar weken werk. Zeker rondom de communicatie module is er zoveel veranderd, dat voor Arnhem dit een geweldige klus is.

Bij Hengelo is dat anders, daar hebben we een paar zaken kompleet anders gedaan om meer "modulair" te kunnen werken. Daarom dat bij het maken van Amsterdam, Hengelo er direkt voordeel van kan hebben (en ZAL hebben!)

Kortom: als ik Arnhem zou "opwaarderen" naar "Hengelo" ben ik 4-8 weken tijd kwijt die ik niet aan andere simulaties kan besteden. En dat wil ik niet graag doen.

Ook na Lodelo hebben we heel veel zaken veranderd. (zie maar de rangeeropdrachten)

Dit is ook een reden waarom we hier samenwerken met de regering in Canada voor het Scientific Research and Experimental Development programma. De verbeteringen/veranderingen die we maken in het simulatieplatform wordt steeds professioneler. In Amsterdam CS simulatie (en dus ook Hengelo dadelijk!) zijn een paar totaal nieuwe concepten ingebouwd, waar Prorail nog maar van kan dromen.