Jump to content

Geen externe dienstregeling na nieuwe installatie

Recommended Posts

Posted

Hallo allen,

Onlangs heb ik een nieuwe computer gekocht om de oude, waar Post T Hengelo op geïnstalleerd is, te vervangen. Omdat ik op de oude computer nog het installatiebestand had, heb ik met gebruik hiervan Post T weer geïnstalleerd op de nieuwe computer (en dus niet de map Program Files\Signalsoft\Post T Hengelo simpelweg gekopieerd naar de map \Program Files van de nieuwe computer)

Vaag was me nog iets bekend over de key-bestanden die geïnstalleerd moesten worden om een externe dienstregeling te kunnen openen en daarnaast de sim te kunnen updaten (als het ooit nog zover komt ;) ). Uit de installatie van de sim werd me duidelijk dat er niet tegelijkertijd 2 licenties actief konden zijn. Kortom, op de nieuwe computer heb ik de sim geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de map \Documents\Signalsoft\Post T Hengelo (met daarin de mappen "data", "licence", "logs", "sim" en "updates") naar de nieuwe computer gekopieerd en ze van de oude computer verwijderd (om conflicterende licentiesleutels te voorkomen).

In de sim is er echter nog steeds geen optie om een externe dienstregeling te kiezen. Waar gaat het "fout"? Waar moet de licentie staan om het voor de sim mogelijk te maken om te controleren of er een geldige licentiesleutel is?

Posted

Hallo Dre,

Na het meerdere keren opnieuw installeren van Post T Hengelo heb ik mij altijd ook weer opnieuw geregistreerd.

Daarna werd een nieuw .key bestand ontvangen en werkte alles weer correct.

Ik weet echter niet of die procedure in de tussentijd gewijzigd is.

Mijn advies van jaren her om dat te beschrijven in de handleiding, werd niet opgevolgd.

Jammer dat gebruikers zo in de problemen worden gebracht.

Groetjes,

Leo

Posted

Gefixed!

Kopiëren naar de map Documents\Signalsoft\licence\ was niet juist.

Daar is de licentie verwijderd en vervolgens is deze uit de mail van 2010 gedownload en gekopieerd naar de harde schijf. Post T Hengelo conform instructie met administrator rechten opgestart en via "Informatie > Licentiesleutel invoeren" met 'drag-and-drop' het programma de licentiesleutel gevoerd. En nu werkt het "pfieeuww" ^_^

Posted

De procedure voor het installeren van de Licentiesleutel staat in de Wiki inderdaad helaas alleen in het Engels of Duits beschreven.

Opnieuw registreren is naar mijn weten in zijn geheel niet nodig. Het belangrijkste is dat men het key-bestand (meestal opgesloten in een zip) goed bewaard, bijvoorbeeld voor dit soort situaties.

Men mag overigens best een Post T simulatie op meerdere eigen PC's hebben staan. Wat NIET mag is dezelfde licentie op meerdere PC's gelijktijdig gebruiken.

Een licentiesleutel delen met een ander is uiteraard uit den boze.

Posted

Aangezien ik dit zelf meerdere keren heb moeten doen een kleine handleiding:

- Opnieuw installeren met het installatiebestand (wat je ooit hebt ontvangen toen je de sim kocht)

- Originele key-bestand wat je ooit per email hebt ontvangen kopiëren naar de desbetreffende sim map

- Licentiesleutel invoeren in de sim

Opnieuw registreren is dus niet nodig. Het kopiëren van de map "updates" heeft in dit geval voorkomen dat er nieuwe bestanden kunnen worden gedownload, immers is de sim volgens de bestanden in die map up to date. Sowieso moet je alles opnieuw installeren, het simpelweg kopiëren werkt niet (zou alleen werken als je van je hele oude schijf een img bestand maakt en op je nieuwe schijf zet, inclusief windows).