Jump to content

bonus salaris...

Recommended Posts

Posted

Ik speel de simulatie (nieuwste versie) al een tijdje en ben er razend enthousiast over. Ik kom geen gekke dingen meer tegen en de zaken die niet helemaal lopen volgens het boekje kun je met een beetje puzzelen oplossen. Ik krijg alle treinen weg, alleen zie ik af en toe dat ik behoorlijk wat vertraging oploop bij het heen en weer sturen van de treinen. Ik speel de simulatie met een maat en pakken dan grofweg een priode van een uur. We proberen dan elkaar te overtroeven door zoveel mogelijk geld te verdienen. Het geld verdienen is gekoppeld aan het instellen van de rijwegen of het herroepen daarvan. Is het mogelijk om aan de hand van ingelopen of opgelopen vertraging een bonus te koppelen. Ik weet nog dat mijn opa, die ook trdl was beducht was voor vertragingen van D-treinen, om niet te spreken van TEE treinen. Ik kan nu een TEE rustig 20 minuten voor de paal laten staan zonder dat t me wat kost. Misschien een idee??

Posted
Ik speel de simulatie (nieuwste versie) al een tijdje en ben er razend enthousiast over. Ik kom geen gekke dingen meer tegen en de zaken die niet helemaal lopen volgens het boekje kun je met een beetje puzzelen oplossen. Ik krijg alle treinen weg, alleen zie ik af en toe dat ik behoorlijk wat vertraging oploop bij het heen en weer sturen van de treinen. Ik speel de simulatie met een maat en pakken dan grofweg een priode van een uur. We proberen dan elkaar te overtroeven door zoveel mogelijk geld te verdienen. Het geld verdienen is gekoppeld aan het instellen van de rijwegen of het herroepen daarvan. Is het mogelijk om aan de hand van ingelopen of opgelopen vertraging een bonus te koppelen. Ik weet nog dat mijn opa, die ook trdl was beducht was voor vertragingen van D-treinen, om niet te spreken van TEE treinen. Ik kan nu een TEE rustig 20 minuten voor de paal laten staan zonder dat t me wat kost. Misschien een idee??

Hier is het systeem een beetje anders gemaakt (bewust!). Je kunt alleen MEER geld krijgen als je treinen op het JUISTE perron en OP TIJD laat stoppen. Anders krijg je gewoon niks. Er is dus geen aftrek van salaris als je vertraging veroorzaakt. Je verdient dan minder, dan als je alles op tijd laat lopen.

De achterliggende gedacht is dat we voor vertraging NIET door jou veroorzaakt niets kunnen aftrekken. (dat is namelijk moeilijk te berekenen) Ik kan alleen maar checken of een trein "later" rijdt. Maar niet waarom ie later rijdt. Als dat niet door jou veroorzaakt is, is dat niet leuk om salaris af te trekken. Daarom tellen we alleen maar op. En "belonen" voor goede dingen. Als je foute zaken doet zoals verkeerde richting of rijwegen herroepen, dan wordt er wel afgetrokken.

Het ROZ terugdraaien als expert optie kost OOK geld. Zit echter ingebakken in de totale winst die je zowiezo verdient.

Posted

Bedankt voor de uitleg Richard, het is me duidelijk.

• 1 month later...
Posted
Bedankt voor de uitleg Richard, het is me duidelijk.

Het bij ROZ terugdraaien van de knop leidt vanaf de versie 1.7.19.9999 NIET tot salarisaftrek indien:

Expertoptie "ROZ niet afrijden" aan:

- herroepen ROZ indien sectie achter het sein is bezet

optie uit:

- herroepen ROZ indien sectie voor en achter het sein zijn bezet.