Jump to content

Trein verdwijnt spoorloos in Almelo (Dollegoor)

Recommended Posts

Posted

Ik heb een trein samengesteld uit ICR-rijtuigen met een 6400-loc voorop en achterop. Deze trein rijdt prima, en ook rijrichting wisselen is geen probleem. Nu heb ik deze trein naar spoor 206b (Almelo) gestuurd, met de bedoeling om er één rijtuig uit te halen en deze tussen de beide 6400'en te hangen.

Mijn plan was om dit te doen door de voorste 6400 (trein kwam uit de richting Hengelo) samen met het daarachter hangende ICR-rijtuig naar Dollegoor te sturen, daar kop te laten maken en geduwd naar 207 te laten rangeren (niet via 206a aangezien daar al een loc staat). Het splitsen gaat prima, en vervolgens stuur ik de loc met het rijtuig met geel knipper naar Dollegoor. De trein blijft ook als deze al uit het beveiligde gebied verdwenen is een tijdje op ROZ staan in het treinenoverzicht, en verdwijnt dan ineens. Ook bij de treinen zonder personeel is hij compleet verdwenen. Via Telerail en de porto kan ik het treinpersoneel ook niet bereiken.

Het gaat in dit verhaal om trein 429602, en de .sim is hier te vinden: http://www.dennistd.nl/temp/postt/20100821_221921.sim

Ik gebruik deze dienstregeling, waarbij er een aantal extra treintypes toegevoegd zijn (en wat rijkarakteristieken): http://www.dennistd.nl/temp/postt/hengelo_timetable_19-8.mdb

Daarnaast is het vreemd dat ik Tractie 1 niet meer om materieel kan vragen, terwijl hij nog genoeg heeft staan. Deze hele optie is uit het spraakmenu verdwenen (eerder in dit spel lukte dit nog wel, op die manier zijn de 6400'en met het ICR ook binnen komen rijden).

Posted

Het is alsof ie zijn keeropdracht in Dollegoor niet uitgevoerd heeft. Als ie dat niet doet, dan wordt de trein opgesteld in Dollegoor en mcn is pleite naar huis...

als Tc1 materieel uitgegeven heeft, zal ie meestal niks meer klaar hebben. Vergeet niet dat met "materieel hebben" het niet is gedaan... er moet ook personeel beschikbaar zijn en/of niet defect zijn.

Denk eraan: er lopen ook storingsmonteurs rond die zaakjes controleren.

Heb vertrouwen in je collega's als ie zegt dat ie geen materieel heeft. ;-)

zonder gein: je kunt niet altijd om materieel vragen. Als ie niks heeft, kan ie je niks geven. Dat hebben we ook zo in die vorm nagebootst.

Het kan ook aan je mdb bestand liggen. als ik tijd heb tussen kleinstadt en Braunschweig, zal ik 's keijken.

Posted

Het is alsof ie zijn keeropdracht in Dollegoor niet uitgevoerd heeft. Als ie dat niet doet, dan wordt de trein opgesteld in Dollegoor en mcn is pleite naar huis...

Ok, maar dan zou ik toch alsnog een trein zonder machinist in mijn treinenoverzicht moeten hebben?

als Tc1 materieel uitgegeven heeft, zal ie meestal niks meer klaar hebben. Vergeet niet dat met "materieel hebben" het niet is gedaan... er moet ook personeel beschikbaar zijn en/of niet defect zijn.

Denk eraan: er lopen ook storingsmonteurs rond die zaakjes controleren.

Heb vertrouwen in je collega's als ie zegt dat ie geen materieel heeft. ;-)

zonder gein: je kunt niet altijd om materieel vragen. Als ie niks heeft, kan ie je niks geven. Dat hebben we ook zo in die vorm nagebootst.

Het kan ook aan je mdb bestand liggen. als ik tijd heb tussen kleinstadt en Braunschweig, zal ik 's keijken.

En wat betreft materieel: Ik heb de beschikbaarheidskans naar 100% gezet, dus datgene wat ik aan heb gegeven is ook altijd beschikbaar (tenzij ik het al heb gekregen natuurlijk). Naast deze trein horen op tractie ook nog een stoomtrein te staan, evenals setjes DM'90, Mat'64 en ICM. Deze heb ik nog niet gevraagd aan tractie, dus moeten ze er nog wel staan.

Posted

nee, treinen op opstelterreinen NIET onder jouw verantwoording kun je niet zien. Daar is de opzichter verantwoordelijk en kun je er niets mee doen.

Ik geloof dat, ondanks je 100% kans, er niet 100% kans is. Er zit ook nog een berg "fuzzy logic" in, die nooit 100% zekerheid geeft over iets.

Net als je een mens vraagt hoeveel kilometer is het tussen Amsterdam en Utrecht antwoordt men met "ongeveer 34 kilometer". Dat is genoeg info voor iemand. Een computer kan dat nooit antwoorden. Die heeft of het juiste antwoord (omdat ie alle informatie heeft) of zegt "weet ik niet".

Fuzzy logic geeft een antwoord net als een mens: ongeveer 34 km omdat ie maar delen van de informatie heeft.

Zo werkt het met "materieel aanvragen" en een heleboel andere zaken in deze sim: misschien wel, misschien niet.

(en dat is precies datgene wat zo heeel erg moeilijk te testen is)

Als ik het hier probeer, lukt het misschien wel... en bij jou niet.

Posted

Hmm, ok

Is er een manier op de opzichter van Dollegoor te bereiken en dan de trein terug te eisen?

Posted

er is niet direkt een opzichter in Dollegoor...

Enne... als mcn naar huis kan, is ie weg hoor :-)

(is ook al in 't echt gebeurd...)

Posted

er is niet direkt een opzichter in Dollegoor...

Enne... als mcn naar huis kan, is ie weg hoor :-)

(is ook al in 't echt gebeurd...)

Maar ik kan dus niet een machinist uit Almelo naar Dollegoor laten gaan om daar die trein weer op te halen?

Posted

nee, deze versie van Hengelo kan dat nog niet.

In de Update heb je veel meer toegang tot stukjes van de sim "buiten het tableau". (met uitzondering van Nijverdal, Bentheim en Gronau)