Jump to content

Combineren in Oldenzaal

Recommended Posts

Posted

Hallo

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet

Bij voorbeeld;

Er is een extra trein die naar Oldenzaal gaat.

Bij aankomst te Oldenzaal wil ik hem combineren met de 72.. (of andersom) die na de extra trein aankomt.

Ik wil dan dat de twee treinen op 501 combineren en op de geplande 72.. keertrein weer terug te laten keren in de richting van Hgl .

Welke volgorde van opdrachten moet ik nu aanhouden om er voor te zorgen dat dit goed gaat??

Alvast bedankt!

Fred

Posted

- zorg ervoor dat de andere trein stil staat. (rijdende treinen kunnen niet koppelen)

> soms moet je dus gewoon geduld hebben totdat de mcn stilstaat

- zorg ervoor dat er plek is om te koppelen en de trein niet achter in de wissels staat

- beide treinen moeten op het spoor passen.

- een trein de opdracht te geven te koppelen met de andere. let op dat de treinnummers/aanduidingen correct zijn!

- stel zeker dat koppelingen ook passen. (geen 1100 aan een mat '64 proberen te plakken...)

- stel rijweg in met ROZ (geel knipper/knop naar beneden draaien.

Posted

- zorg ervoor dat er plek is om te koppelen en de trein niet achter in de wissels staat

Hoe doe je dit? Kun je de eerst aankomende trein de opdracht geven om tot het einde van spoor 501 door te rijden? Anders moet je de tweede trein laten keren op de vrije baan achter Odz. Maar daarvoor moet je weer een lastgeving VS uitreiken.
Posted

Ja zeker, je hebt de rangeeropdracht optrekken -> naar sein. Die kan je dus voor de eerste trein gebruiken. Locatie, spoor en seinnummer aangeven en hij zal ernaar optrekken.

Posted

Hoe doe je dit? Kun je de eerst aankomende trein de opdracht geven om tot het einde van spoor 501 door te rijden? Anders moet je de tweede trein laten keren op de vrije baan achter Odz. Maar daarvoor moet je weer een lastgeving VS uitreiken.

voor een rang beweging heb je geen lastgeving VS nodig.

• 1 month later...
Posted

voor een rang beweging heb je geen lastgeving VS nodig.

Voor rangeerbewegingen tot de rangeergrens behoefd men geen lastgeving VS. De ruimte tussen wissel 263B en de rangeergrens is echter niet dusdanig dat daar een DE-III kan keren. Om op spoor BO te keren (dus achter sein 274) zal je toch echt een lastgeving VS moeten afgeven.