Jump to content

Hoe start je?

Recommended Posts

Posted

Wat heb je nodig om zelf dienstregelingen te maken?

- MS Access 2003 (oudere versie gaat ook. Kan misschien wat bij-effekten hebben, die we nog niet getest hebben)

- het dienstregelingbestand (een MS Access 2003 bestand dat alleen beschikbaar is voor geregistreerde gebruikers met een geldige licentiesleutel)

- ons SDK-pdf bestand, dat het een en ander uitlegt.

- een hele erge grote hoop geduld

We werken hard aan een tooltje om de drgl te kunnen printen.

www.nimajin.com werkt ook nog aan een groter tool. Maar die moet je zelf aanmailen. (is onafhankelijk van ons) Ted spreekt alleen Engels!

Vragen/Antwoorden graag alleen in het forum!

• 2 years later...
Posted
- ons SDK-pdf bestand, dat het een en ander uitlegt.

Waarschijnlijk kijk of lees ik niet goed, en/of ben ik te lui om goed te zoeken. Waar is dat pdf-bestand ergens?

Ik heb MS Access 2007, dienstregelingsbestanden voor Arnhem, Hengelo, Amsterdam en Keulen, en een redelijke hoop geduld.

Posted

Het SDK document waar hierover gesproken wordt is toendertijd alleen voor Arnhem gemaakt. Deze is op aanvraag te verkrijgen (via feedback e-mail adres)

Ik zal met Richard overleggen of dit als download in de Download hoek van het forum aangeboden mag worden

Maar dan nog .. dezelfde informatie staat min of meer ook in de SignalWiki Developper pages

Wat betreft de Timetable zelf, dat staat op de onderliggende pagina's aldaar : SignalWiki - Developper pages - Timetables

De SDK Hengelo die je op de Developper pages vindt is feitelijk een SIM data dump. Hierin staan spoorlengtes, perrons etc (voor Hengelo is deze aangevuld door gebruikers daar de sim dump niet volledig is)

SIM data dumps kan men zelf maken, als men de simulatie start in Developper mode : zie SignalWiki - Developers pages - Command Line Options

Erwin