Jump to content

Post T Hengelo

Recommended Posts

Posted

Regelmatig speel ik eens Post T Hengelo.

Maar toen ik het gister speelde zaten er weer een hoop extra functies in. Het begint echt schitterend te worden. Als je het al een tijdje hebt gespeeld weet je langzaam maar zeker waar de treinen heen moeten en waar je extra op moet letten. ook hoelaat ongeveer de trein het P-seinen traject heeft afgelegd. Af en toe is het passen en meten op Wierden, dan komen er 2 stoptreinen binnen en daar wil eigenlijk de intercity maar net achterlangs om naar Deventer te gaan. In iedergeval een hele aanrader, zeer verslavend maar toch elke keer weer leuk.

Groet,

Nu snap ik er niets meer van ! Is het al te koop dan ?

• Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• signalsoftRC

31

• Dre

10

• wouter31

10

• Digger57

6

Posted

Nu snap ik er niets meer van ! Is het al te koop dan ?

Ik neem aan dat hier de multiplayer-versie bedoelt wordt, daaraan kun je al sinds begin januari meedoen. De offline singleplayer-variant laat voorlopig nog (even?) op zich wachten.

Posted

inderdaad zijn dit berichten van mensen die via de multiplayer met een serverversie spelen. dit doen we regelmatig. Aanmelden en meedoen kan altijd. even emailtje sturen aan het bekende feedback adres (zie gebruiksaanwijzing Arnhem)

Posted

Hallo Richard,

Ik weet dat het al vele malen gevraagd is, maar het is zo angstvallig stil hier ?

Weet je al iets meer over een release-datum. Ik kan nauwelijks wachten...

Groeten,

Rob

Posted

Hallo Richard,

Ik weet dat het al vele malen gevraagd is, maar het is zo angstvallig stil hier ?

Weet je al iets meer over een release-datum. Ik kan nauwelijks wachten...

Groeten,

Rob

de stilte heeft er mee te maken dat ik geweldig hard aan het werk ben met Hengelo. We zijn er bijna... 15 Maart is gepland.

ben net bezig met de gebruiksaanwijzing schrijven. > 100 pagina's....

Guest Servé Wouters
Posted

Da's fijn om te horen :D

In een ander forum las ik iets over het "opheffen" van treinen, dat dat (nog) niet mogelijk was.

Zit dat wel in Hengelo?

Posted

Op uitnodiging van Richard mocht ik alvast een kijkje nemen op Hengelo post T.

In die korte tijd heb ik niet alles kunnen bekijken. Dus veel blijft voor mij een verrassing.

Wat in vergelijking met Arnhem (en Keulen; wie speelt dat nog?) vooral opvalt is dat je niet meer in 1x een volledig overzicht hebt.

In Arnhem komen, afgezien van die paar goederentreinen Wf-Est v.v. en Ahg2-Zv v.v., alle treinen in/voorbij Ah-kap.

En wie 'stiekem' met het treinoverzicht-venster speelt, heeft in 1x het overzicht van alle treinen.

In Hengelo is dat anders: de treinen Mariënberg-Almelo en Oldenzaal-Hengelo-Zutphen komen elkaar nooit tegen.

En het treinoverzicht is verdeeld over 4 schermen, met elk een deel van het beheersgebied.

(Misschien is het wel mogelijk om die 4 schermen tegelijkertijd te bekijken, maar dat kon ik nog niet uitzoeken.)

Bij Arnhem lukt het met een beetje passen en meten om alle (belangrijke) schermen tegelijkertijd op het beeldscherm te krijgen. Dat lukt bij Hengelo nauwelijks. En als je dan ook nog alle 4 treinoverzicht-schermen tegelijkertijd zou kunnen bekijken, dan lukt dat al helemaal niet meer.

Bij Arnhem lukt het met een beetje oefenen om in je eentje het hele gebied te bedienen, ook tijdens de spitsuren. Of dat in Hengelo ook zal lukken?? Wie Arnhem inmiddels wel zo'n beetje onder de knie heeft en alle expert-opties binnen de grenzen van de redelijkheid heeft uitgeprobeerd, en toe is aan een nieuwe uitdaging kan ik maar 1 advies geven: koop Hengelo !

Zeker in het begin zal het niet makkelijk zijn. Niet-Tukkers moeten immers wennen aan alle verschillende treinseries en wat ze doen. (Gelukkig lijkt het aandachtvragende splitsen/combineren+lokwissel, zoals in Arnhem, hier niet of nauwelijks voor te komen.) En je moet wennen aan nieuwtjes als Telerail, stop-door-schakelingen e.d.

Gelukkig is er ook de Multiplayer-mogelijkheid, zodat je -via internet- met verschillende personen tegelijk kunt spelen (in verschillende delen van het beheersgebied). Dan kan je er wat makkelijker inkomen door eerst in een vrij rustig deel van het beheersgebied (Enschede+Oldenzaal) te oefenen.

Overigens zou het best aardig zijn wanneer je als single-player de mogelijkheid zou hebben om met de helft van het beheersgebied te spelen (met de 'knip' ergens bij Borne). Dat lijkt mij voor velen van ons, amateur-treindienstleiders, beter behapbaar dan het volledige gebied. Maar misschien zit die optie er ook al wel in. Ik ben benieuwd.

Tot zover deze eerste indruk.

Groeten,

Sjako

Posted

Da's fijn om te horen :D

In een ander forum las ik iets over het "opheffen" van treinen, dat dat (nog) niet mogelijk was.

Zit dat wel in Hengelo?

Opheffen van een trein kon je ook al in Arnhem. Omnummeren en trein in een hoekje sturen. (tractie, opstellen voor later).

Een trein van de rails halen zoals bij een modelbaan, gaat niet natuurlijk. Dat kan ook Prorail zich aleen maar wensen. :-)

Inleggen van treinen in Arnhem gaat min of meer... omnummeren met een 99xxx nummer haalt drgl op van xxx trein. maar werkt niet echt lekker.

Voor Hengelo hebben we dat herzien vanwege TNV/VKL scherm. Daar moet een "echte" dienstregeling voor de trein zijn, anders zie je 'm niet in het systeem (net als in het echt). Zonder drgl mag een trein niet rijden.... Anders weten ook je buurmannen en vrouwen niet wat er door de wereld rijdt.

In Hengelo geef je dit als een rangeeropdracht aan de mcn. (is het zelfde als omnummeren, maar dan met tijdtafel erbij)

Posted

-> Sjako

het is niet echt nodig om alles kompleet te overzien. Dit hebben we gemerkt met normaal spelen. Het TNV-Scherm 4 laat alle stations zien, behalve Oldenzaal.

iets over de treinseries: (dit moet je het liefst uit je hoofdje leren)

- 1600/1700 = Intercity Deventer-Enschede (spoor 4) met stop in Almelo, Hengelo.

- 2300 = internationale trein Deventer-Bentheim, met stop in Hengelo.

- 7000 = stoptrein Deventer-Almelo (spoor 4a)

- 7200 = stoptrein Delden-Oldenzaal (spoor 1) met ieder half uur Hengelo-Oldenzaal

- 7900 = stoptrein Nijverdal-Enschede (spoor 1), stopt overal

-31000 = stoptrein Mariënberg-Almelo (spoor 3b)

als je dit lijstje kent, zit je gebakken. Dan is het prima te doen.

Bovendien kan TNV een "Attentiesignaal" geven... net als in 't echt. Verdraaid handig op die plaatsjes, waar er geen aankondigingsknopje zit. (inrijer Hgl van Aml, inrijer Aml van Hgl... dit omdat het en 10 km lang stukje is)

Als je de standaard "actietijden" kent, gaat het nog beter.

toetsen 0-9 helpen bij snel wisselen van scherm.

Spatiebalk is handig om aankondigingszoemer tot zwijgen te brengen.

CTA Bakken bedienen wordt al wat meer werk.

Als je nu ALLE schuiven openzet (100% werkzaamheden, 100% onregelmatigheden, 100% vertragingen) dan kan ik je nu al garanderen, dat je het alleen niet kunt. En dat is ook zo bedoeld.

Met multiplayer kunnen jullie elkaar vinden op een hele simpele manier en samenspelen... DAN wordt het pas echt leuk.

Posted

Hoi,

Wordt er nog een demo online gezet?

Johan

Ja, die is ook in de planning. Eerst hoofdprogramma af :-)

We zijn er bijna.

• 1 month later...
Posted

We leggen de laatste handjes aan de sim. wat vervelende bugs en een zeer zware verkoudheid van ondergetekende hebben het een beetje vertraagd.

gebruiksaanwijzing afmaken, dienstregeling afmaken, bovenleidingsplan is 50% klaar... overzichtskaarten.... is een beetje meer werk dan verwacht eigenlijk. maar wel nodig om het speelbaar te maken.

Posted

Richard, veel sterkte met de laatste loodjes, ik heb zelf ook geprogrammeerd in het verre verleden en ik weet hoe op het laatste moment nog dingen opduiken. Take your time en maak er een fantastisch product van dat Arnhem overtreft!

• 2 weeks later...
Posted

Is er al enig zicht op een nieuwe mogelijke releasedatum? Succes met de laatste loodjes :-)

Posted

wat nog gebeuren moet:

- ik ben net aan het bovenleidingsschema bezig. misschien vanavond klaar en dan zal ik 'm meteen publiceren hier.

- dienstregeling ontbreken nog wat kleine zaakjes en de rangeeropdrachten voor 3 of 4 goederentreintjes.

- klaarmaken van gebruiksaanwijzing en overlezen door diverse mensen. (het laatste neemt meer tijd dan het eerste)

- er zijn nog 4 kleinere, maar blokkerende bugs. (mcn moet bellen voor aanvraag rangbeweging werkt nog niet echt lekker, bug bij saven/laden, TNV doet heels soms een trein niet tonen (die is hard te vinden))

- wat andere kleine zaakjes die op zich publicatie niet ophouden, maar "niet mooi" zijn om uit te leveren.

zou van de week moeten lukken, tenzij de testers een moeilijke bug vinden natuurlijk.

Posted

Hoi,

Ik heb post t arnhem ook. Krijg ik nu ook korting dan ofzo??? Want ik heb er nog niks over gehoort.

gr

Wouter Meems

Posted

Tip: Lees het laatste topic in het subforum "Nieuwe Simulaties" nog eens door. Daar is je vraag al beantwoord. ;)

Posted

Hoi,

Ik heb post t arnhem ook. Krijg ik nu ook korting dan ofzo??? Want ik heb er nog niks over gehoort.

gr

Wouter Meems

Waarom zou je voor dit fantastische product niet de hoofdprijs willen betalen ?

Ik wel in ieder geval !

Posted

je krijgt een hoop extra's :-) maar dat is ook de reden waarom het eigenlijk een maandje langer duurde.

Diepe bugs die we deze week gevonden hebben (DANK aan de betatesters!), hebben we er nu ook uitgekregen. Testers gaan nu door een extra rondje...

extra (dat wat eigenlijk zeg maar in December nog helemaal niet gepland was!):

- VPT systeem met tijdweg diagram en spoorbezettingsgrafiek

- Multiplayer

- kompleet herzien bovenleidingsbediening met nieuwe schakelaars en nieuwe functionaliteit.

- energieverliesberekening voor de bovenleiding. (als de trein dus door teveel energieverlies in de bvl wegens "verkeerd schakelen van de bovenleiding, rijden treinen ook langzamer. Bv: Enschede proberen te voeden vanaf Wierden... :-))

- instructiescenarios (in-simulatie opleiding)

- Centrale Meldkamer

- Lastgeving Aki/Ahob uitreiken met echte voorbeeld. (en als extraatje ook het "oude model" kun je kiezen :-))

- perronopzichters die lastgevingen kunnen uitreiken

- geavanceerde stereo effecten. (zeker leuk bij multiplayer!)

en nog een paar geheime zaakjes op de achtergrond...

Posted

Wow.... indrukwekkend....... Kan bijna niet w88 :unsure: :unsure:

Posted

en nog een paar geheime zaakjes op de achtergrond...

Zoals....? :D

Posted

Zoals....? :D

Waarom zou ik dat nu gaan zitten verraden? Het leven is vol verrassingen, zeker voor een treindienstleider :-)

Posted

En, hoever zijn jullie ermee?

Ik ben echt heeeeeeel benieuwd :lol::rolleyes:

Posted

- gebruiksaanwijzing schrijven..... (denk eraan moet in 3 talen) 80% klaar...

- laatste bugs gaan er maandag uit

- dienstregeling is er ook bijna. 90%

we zijn er bijna..