Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hier heb ik nog een gek iets. Zo rond 2 uur 's nachts op een vrijdag wordt er in Enschede wat ontkoppeld en gekoppeld. Uit 1 van die acties ontstaat op spoor 406 een trein die gaat koppelen met iets op spoor 414, en een trein 1722. De machinist zit in de voorste trein die keert op westzijde. De 1722 op spoor 406 is dus leeg. Dacht ik. Totdat de 1722 belde dat hij naar 404b wil voor de 1722??? Wie belt er nu?

Komt dit doordat ik kort voor het voorste deel belde, het in het TNV scherm ontstane nummer 1722 had veranderd in het nummer van het voorste deel?

Hoe los ik dit op? Machinist erop zetten, rangeeropdracten geven voor keren op Enschede westzijde, en weer terug naar 406 en keren en trein verlaten? (Zodat de oorspronkelijk gewenste situatie onstaat)

1722d.jpg

Posted

Tja wat zal ik daar allemaal over vertellen.

Allereerst, Pierre, je hebt geen fouten gemaakt bij de bediening.

Om rustig verder te spelen dien je even een paardenmiddel toe te passen:

Start de simulatie opnieuw op een tijdstip na 01.32 uur.

Anders blijft de mcn voortdurend dezelfde telerail oproep uitzenden en hij is niet tot zwijgen te brengen.

Voor wat betreft de oorzaak denk ik toch dat het een software fout is.

De database bevat niets wat ik zou kunnen aanwijzen als de oorzaak van deze onterechte telerail oproep.

Bovendien deed het verschijnsel zich in het verleden niet voor.

Het treedt pas op sinds de laatste update van de simulatie via het internet.

Ook treinen van de serie 7900 die in Es splitsen hebben er opeens last van.

Start de simulatie op om 01.30 uur.

Trein 1787 komt binnen op spoor 4b, gaat kopmaken aan de westzijde, combineert met een rangeerdeel op spoor 6.

Deze nieuwe trein heeft tot mijn verbazing opeens een treinmachinist aan boord in plaats van een RET mcn.

Na het splitsen van de trein ontstaat 1722 met als eerste rangeeropdracht 5 No Driver.

In het treinenoverzicht is te zien dat 1722 geen personeel aan boord heeft.

Toch wordt er na het splitsen een telerail oproep geplaatst.

Ook in rangeeropdracht 3 splitsen is daar geen opdracht voor gegeven, beide vakjes Call in right en left zijn niet aangevinkt.

Het lijkt er dus op dat er 2 dingen niet kloppen in de software:

Na het combineren op spoor 6 is de RET mcn onbedoeld gewijzigd in een trein mcn.

Na het splitsen wordt een telerail oproep geplaatst terwijl daar geen opdracht voor gegeven is.

Dus ik denk toch dat Richard aan het werk moet. :):rolleyes:

Groetjes,

Leo

Posted

Ik heb nog een dingetje in deze rangeerreeks: treinen 401685 en 401787 hebben een rangeeropdracht om te keren op Enschede westzijde op ieder spoor, echter doen zij dit natuurlijk al op spoor 403a. Het is op te lossen door ze over spoor 413 te sturen, maar je zou situaties kunnen hebben waar het opstelterrein al vol staat. Ik heb de opdracht hier al veranderd naar keren op Enschede-Hengelo, en dat werkt, tenzij je ze om 1 of andere reden over spoor 402a zou sturen.

Posted

Ik heb nog een dingetje in deze rangeerreeks: treinen 401685 en 401787 hebben een rangeeropdracht om te keren op Enschede westzijde op ieder spoor, echter doen zij dit natuurlijk al op spoor 403a. Het is op te lossen door ze over spoor 413 te sturen, maar je zou situaties kunnen hebben waar het opstelterrein al vol staat. Ik heb de opdracht hier al veranderd naar keren op Enschede-Hengelo, en dat werkt, tenzij je ze om 1 of andere reden over spoor 402a zou sturen.

Normaliter laat je treinen die van 404b naar 405b/406/407 willen keren op 405a, de enige mogelijkheid om dat te doen is 'em over 413 sturen (aangezien 404a vol staat met de 1718 en 414 met de 80182. De spooropstelling in Enschede is erop berekend dat er tenminste één doorrijspoor beschikbaar moet zijn tussen 404b en 405a.