Jump to content

Nieuwe opties naar aanleiding van Post Amsterdam?

Recommended Posts

Posted

Helaas heb ik net even te weinig ruimte voor alle schermen die mogelijk zijn in post Amsterdam. Om die reden gebruik ik mijn netbook voor het weergeven van bijvoorbeeld het Treinoverzicht. Zou het mogelijk zijn om in de toekomst ook de verdelingsopties in groepen in het treinoverzicht zoals die mogelijk zijn in Amsterdam ook in de multiplayer beschikbaar te maken? Dit zou het trein overzicht een stuk duidelijker maken denk ik.

Posted

Het beste gaat 't nog met de uitgeprinte VL Rol...

De multiplayer dezelfde opties te geven gaat niet zo heel erg gemakkelijk, omdat de multiplayer die gegevens niet heeft, die de simulatei wel heeft.

Posted

Klopt, met de DRGL uitgeprint zie je alles wat moet gebeuren... maar met 56 losse vellen zitten is ook niet altijd even praktisch in deze digitale tijden. Ik begrijp overigens dat het niet makkelijk is te veranderen, maar met Amsterdam en alle omliggende gebieden zijn er zo nu en dan wel erg veel treinen tegelijk in het gebied (niet alleen in het bediende gebied, maar ook bij de naburige posten). Ik hoop dat je ooit een gaatje in de tijd vindt om eventueel nog wat verder te ontwikkelen aan de multiplayer :). Ik vind het verder overigens een mooie move van jullie dat de multiplayer gratis te gebruiken is, wat dat aangaat dus ook geen klachten van mij.

Posted

Een moeilijkheid in dat hele proces is het feit dat de multiplayer heel erg "algemeen" moet zijn. Omdat het met alle andere sims ook moet lopen. Het treinenoverzicht inhoud wordt gekopieerd naar de client. De client heeft geen toegang op de data van de simulatie (omdat ie remote is). De groepering bv van "aankomst/vertrek" hangt direkt aan de trein. De trein kent de client helemaal niet... dus daarop sorteren en vooral groeperen is niet zo makkelijk zonder een heeeeeleboel werk en de boel te breken voor alle andere sims.

Heeeeel officieel gezien is het treinenoverzicht ook een beetje "extra". De echte trdl heeft dat helemaal niet.

En 56 pagina's print ik ook niet uit. Als ik om 07:50 begin, print ik een pagina of 4-5 uit. En als ik langer werk, pauzeer ik even en print nog een paar pagina's uit.

ook: als het allemaal een beetje te hard gaat, zet ik de sim op 0.5 snelheid (- toets). Dan kan ik meer denken en meer doen.