Jump to content

Fout met deïnstalleren

Recommended Posts

Posted

Ik heb een of andere fout gemaakt, en ik weet eigenlijk niet welke. Het enige wat ik bewust gedaan heb is Google Chrome gedeïnstalleerd omdat als ik de gebruiksaanwijzing opvroeg Chrome opgestard werd.

Wat ik nu wel weet is dat als ik het programma opstart bijv. dinsdag 18 juli 2000 om 00.00 uur er nergens treinen staan opgesteld of onderweg van het ene station naar het andere zoals normaal als je het programma op dat tijdstip opent.

In het treinenoverzicht staan wel treinen die naar me toekomen. Maar ik krijg denk ik problemen met de opstart van de treindienst op de vroege ochtend omdat ik niets heb staan.

Ook werkt de gebruiksaanwijzing niet meer als je het vraagt vanuit het programma. Ik krijg dan een melding dat het niet bestaat. Maar ik kan de gebruiksaanwijzing e.d. wel openen vanuit de map waar het staat.

Ik heb het programma zelf ook opnieuw geïnstallerd

Wat is er fout gegaan, wie kan me helpen?

Posted

Betreffende de start van het programma op het tijdstip 0:00 uur: Probeer de simulatie eens een minuut later te beginnen. Verschijnen er dan wel treinen op het tableau?

De gebruiksaanwijzing doet het hier nog prima. Als ik tijdens de simulatie op F1 druk krijg ik een mededeling over de standaardbrowser (dat deze, als die al niet draait, eerst opgestart moet worden) en vervolgens wordt daarin (in mijn geval Firefox) het bestand C:\Program Files\Signalsoft\Post T Hengelo\nl\index\html (standaardlocatie) geladen. Gebeurt dát bij jouw niet of zijn de linkjes in deze pagina naar de verschillende bestanden in de mappen ...\nl\ en ...\res\ kapot?

Posted

Ik heb een of andere fout gemaakt, en ik weet eigenlijk niet welke. Het enige wat ik bewust gedaan heb is Google Chrome gedeïnstalleerd omdat als ik de gebruiksaanwijzing opvroeg Chrome opgestard werd.

.. en de handleiding (pdf) dus in de Chrome browser werd geladen. Misschien de moeite om even na te gaan of de browser die ju nu gebruikt (Internet Explorer oid) als standaard browser staat ingesteld?

Wat ik nu wel weet is dat als ik het programma opstart bijv. dinsdag 18 juli 2000 om 00.00 uur er nergens treinen staan opgesteld of onderweg van het ene station naar het andere zoals normaal als je het programma op dat tijdstip opent.

In het treinenoverzicht staan wel treinen die naar me toekomen. Maar ik krijg denk ik problemen met de opstart van de treindienst op de vroege ochtend omdat ik niets heb staan.

Hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt dat het in jouw geval de oorzaak is: kijk voor de zekerheid even onder Instellingen > Opties voor Gevorderden na of de opties met betrekking tot opgestelde treinen aan staan (zijn de eerste twee opties zo uit mijn hoofd).

En start de simulatie eens iets later dan 00:00, bijv 00:10. Het tijdstip 'middernacht' kan ook een oorzaak zijn, de sim moet dan namelijk trein-gegevens van de 'vorige' dag laden. Daar traden wel eens problemen mee op.

Ook werkt de gebruiksaanwijzing niet meer als je het vraagt vanuit het programma. Ik krijg dan een melding dat het niet bestaat. Maar ik kan de gebruiksaanwijzing e.d. wel openen vanuit de map waar het staat.

Ik heb het programma zelf ook opnieuw geïnstallerd

Wat is er fout gegaan, wie kan me helpen?

Zie boven wat betreft standaard browser.

Post T Hengelo op dezelfde locatie opnieuw geinstalleerd? Als je genoeg vertrouwd bent met de diepere wereld van je besturingssysteem eventueel kijken of de pad-verwijzingen naar Post T Hengelo (nog) correct zijn.

Posted

Inderdaad kan de simulatie voor het tijdstip 00.00 uur niet bepalen aan welk etmaal dat tijdstip moet worden toebedeeld. :(

00.00 uur ligt niet tussen 00.00 en 23.59 van de vorige dag.

00.00 uur ligt ook niet tussen 00.00 en 23.59 van de volgende dag.

De simulatie starten op 00.00 uur heeft dus tot gevolg dat er geen treinen zijn opgesteld.

Dus altijd starten op een willekeurig tijdstip, maar nooit om 00.00 uur.

Als je om 00.01 uur start, staan alle treinen keurig op de juiste plaats. :)

Groetjes,

Leo

Posted

Nu een minuut later opgestart staan alle treinen weer keurig opgesteld. Dank jullie wel voor die tip.

De gebruiksaanwijzing doet het hier nog prima. Als ik tijdens de simulatie op F1 druk krijg ik een mededeling over de standaardbrowser (dat deze, als die al niet draait, eerst opgestart moet worden) en vervolgens wordt daarin (in mijn geval Firefox) het bestand C:\Program Files\Signalsoft\Post T Hengelo\nl\index\html (standaardlocatie) geladen. Gebeurt dát bij jouw niet of zijn de linkjes in deze pagina naar de verschillende bestanden in de mappen ...\nl\ en ...\res\ kapot?

Dat zou dan heel goed kunnen want als ik op F1 druk krijg ik de melding dat de help-bestanden niet gevonden zijn.