Jump to content

fout tijdens laden eigen drgl

wolfie12

Recommended Posts

ik ben bezig met mijn eigen DRGL te maken lukte aardig todat ik deze fout melding kreeg, alleen ik weet niet wat ik nu fout doe of heb gedaan.

iemand enig idee wat er fout is ??

fout.jpg

Wellicht kun je het mdb-bestand ergens uploaden (eventueel een Google-account aanmaken en uploaden naar Google Docs). Dan kunnen we het bestand zelf nakijken. Na aanleiding van die melding kan ik er niet veel over zeggen.

ik ben bezig met mijn eigen DRGL te maken lukte aardig todat ik deze fout melding kreeg, alleen ik weet niet wat ik nu fout doe of heb gedaan.

iemand enig idee wat er fout is ??

ZO op het eerste gezicht lijkt het op een probleem met het zogn spawnen van een trein. Heb je voor een bepaalde trein opgegeven waar deze in de simulatie moet verschijnen. Als je van bepaalde treinen het veld Skip aan zet, kan je treinen uitschakelen.

Misschien dat je op die manier het probleem geval kan vinden, door ze in blokken uit te schakelen, en zo steeds meer naar de probleem trein toe kan werken.

Probleem kan ook in je pad definitie zitten.

Voor welke sim ben je trouwens bezig? Is ook een belangrijk gegeven

ZO op het eerste gezicht lijkt het op een probleem met het zogn spawnen van een trein. Heb je voor een bepaalde trein opgegeven waar deze in de simulatie moet verschijnen. Als je van bepaalde treinen het veld Skip aan zet, kan je treinen uitschakelen.

Misschien dat je op die manier het probleem geval kan vinden, door ze in blokken uit te schakelen, en zo steeds meer naar de probleem trein toe kan werken.

Probleem kan ook in je pad definitie zitten.

Voor welke sim ben je trouwens bezig? Is ook een belangrijk gegeven

ben met amsterdam bezig. drgl van 2011 ;)

maar het vreemde is als ik het opstart met elk heel- en half uur dus xx:00 en xx:30 gaat het wel goed

hier is de mdb file https://docs.google.com/leaf?id=0B2WoYAQ_awXyNTY1MjRkMDgtMzJmZi00MTZmLTkxMGQtNmE2YWU5MGIwOGY4&hl=en&authkey=CKOw-usM

als je wilt uitvissen welke trein eventueel ene probleempje is, kun je de optie "skip" in de timetable tabel aan zetten. de sim leest dan die trein niet in.

waarschijnlijk een tikfout gemaakt in een van de kolommen. (zo te zien de path nummer is te hoog)

aanbeveling... altijd in groepjes treinen toevoegen... (een serie die je kopieert en invoegt OF zeg elke 5 treinen)

Dan heb je je fout geisoleerd tot een treinserie of slechts 5 treinen. Da's veel makkelijker zoeken.

Als je 1500 treinen in een keer invoert zonder te testen, zoek je je een ongelijk.

lijkt inderdaad op een pad probleem alleen ik zie niet wat er fout aan is

pad is :

SPAWN_ZAANDAM_1

SGRA324AT

SGRA494AT

A20T

A310T

332AT

420AT

als ik de treinen met dit pad uitzet gaat het wel goed :unsure:

waarschijnlijk het padnummer is fout. niet de lijst zelf.

als je een padnummer 99 definieert in de timetable en er is geen pad 99 voorhanden in de templates... dan wil het niet.

lijkt inderdaad op een pad probleem alleen ik zie niet wat er fout aan is

pad is :

SPAWN_ZAANDAM_1

SGRA324AT

SGRA494AT

A20T

A310T

332AT

420AT

als ik de treinen met dit pad uitzet gaat het wel goed :unsure:

In de mdb welke je ge-upload hebt staat geen A310T, daar staat 310AT !!.

Denk zo maar dat wijzigen in A310T een wereld van verschil gaat maken.

(zie tabel PathTemplates, record ID=430)

Edit:

Verder valt ook op dat de records waarin IsIdentifier op True staat (Vinkje aan), voor een aantal PathTemplates (bijv 44 en 45) het veld Direction een afwijkende waarde heeft ten aanzien van de resterende records. Advies is om alle records van hetzelfde PathTemplate dezelfde waarde voor Direction te geven

Mmmm pad is nu aangepast maar er zat bij een ander treintje ook wat fout :unsure: had ik ook even over het hoofd gezien werkt nu weer.

kan ik de rest er ook even in zetten

bedankt voor de hulp :D