Jump to content

Op den vroegen morgen de 47558 en z'n Rs'sen

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal!

Ik ben op een vroege donderdagmorgen begonnen met spelen, tegen 5h in de morgen, gelijk kreeg ik in mijn treinenoverzicht te zien dat de 47558 zo'n 3 kwartier te laat was.. Jammer, maar helaas, dan moet aadorp maar even wat langer op de Rs'sen wachten ;) Ik kijk wat verder, om tot mijn verbazing te zien dat er op AmlGe207 al een trein gereed staat, en daarachter, los, 2x8 Rs'sen, die allemaal van de nog-niet-binnengekomen 47558 af moeten komen.. #Bugje?

Posted

Inderdaad.

De software kan niet omgaan met dergelijke extreme vertragingen.

Bij het starten van de sim wordt de toestand geladen zoals die op dat tijdstip behoort te zijn. Dat wil zeggen de toestand die na aankomst van de trein is ontstaan.

Maar de vertraagde trein wordt ook geladen.

En dan heb je dus iets op het scherm wat je op een onorthodoxe wijze moet gaan oplossen.

Bijvoorbeeld door de trein een willekeurig ander nummer te geven en een dienstregeling naar Dv.

Of door de trein in zijn geheel te laten verdwijnen op Dollegoor of spoor 11-13.

De regelaar voor de vertragingen niet te ver opschroeven voorkomt dat dergelijke situaties kunnen ontstaan.

De simulatie iets vroeger starten, dwz voor de EntryPointTime (=04.29) van deze trein is ook een goede oplossing om dergelijke problemen te voorkomen.

Groetjes,

Leo

Posted

Ik ben creatief geweest, en heb de loc die ervanaf kwam (Die nu al op 210 stond) voor de 3xRs'sen gegooid, en hem retour afzender gestuurd :)

Posted

Dat is ook een mooie oplossing.

Op die manier wordt de verdere afwikkeling in Almelo niet verstoord en daar gaat het om !

Groetjes,

Leo